Grote blunders thread

speelde in een coverbandje live. ergens achterin de 2e set beginnen we een nummer, dus ik zet in na de basintro...klinkt heeeeeel vreemd, krijg boze/verwonderde blikken van bandgenoten, ik rammel nog wat verder, schreeuw naar de bassist 'in welke toonsoort spelen we in godsnaam?!', transponeer het nummer, nummer bijna voorbij, speel verder, nog steeds prut

was een compleet ander nummer.

:Z :z

Origineel geplaatst door Stage73
speelde in een coverbandje live. ergens achterin de 2e set beginnen we een nummer, dus ik zet in na de basintro...klinkt heeeeeel vreemd, krijg boze/verwonderde blikken van bandgenoten, ik rammel nog wat verder, schreeuw naar de bassist 'in welke toonsoort spelen we in godsnaam?!', transponeer het nummer, nummer bijna voorbij, speel verder, nog steeds prut

:Z :z

Zo heb ik eens een intro verziekt, omdat m'n synth 1/2 toon was getransponeerd.
:D

dies cool jah!

live is altijd wel zweten... el cheapo geluidskaarten die er mee ophouden, een latenccy die tijdens het optreden steeds groter word, analoge gear meenemen die uren kost om aan te sluiten en het tijdens de sound check het goed doen maar naderhand niet meer...

van een nummer alleen de intro weten omdat de band dat nummer toch wil spelen.

Laatst nog dacht dat ik een vette bas aan het spelen was. Er kwam vet geluid uit de spiekers. Bleek ik zeker 3 minuten te spelen op een patch die op muted stond en zat het vette geluid in de drumsample...

geboekt staan met je jazz standards en zangeres na een gabber DJ.

mensen die steeds sneller gaan spelen. zit je dan met je gesequencede tracks... :(

gelukkig heb je vaak de grootste lol bij dit soort schaar en plakband optredens.

Verhuizing?

Verhuizing?

Ben anderhalf jaar geleden van Hoofddorp naar Venlo (of all places) verhuist. Extra slaapkamer als studio ingericht, maar ik kan mijn Yamaha FX500 ner-gens meer vinden. Geen idee in welke doos dattie ligt.

Ondertussen heb ik de adapter wel weer gevonden maar de FX500 is nog steeds spoorloos. Hopelijk heb ik 'm niet als baksteen gebruikt ;)

Origineel geplaatst door D-Ranged
Die heb ik dus overgekocht van smahs:stupid :frons:

Da's dan ook wel weer een blunder, vond 'm al zo vaag doen, dag geld!:doei:

Lekker genaaid dus...:(

Niks genaaid, ik heb hem daarna nog ruim 2 jaar als masterkeyboard gebruikt en daarna pas verkocht aan Smash. Dus ik weet niet wat er niet werkende aan was toen jij hem kocht ?

Metatron> overdreven om gelijk te gaan reageren met "afmaken die hufter" want dan ben ik de eerste die bij JOU op de stoep staat :duivels: :(

Je leukste blunder?

Je leukste blunder?

Zoals gisteravond enkele gelukkigen Live hebben kunnen meemaken in de chat, maakte ik een flinke blunder. Ongelooflijk dom, maar volgens mij overkomt iedereen wel eens zoiets.

Dinsdagavond heb ik mijn nieuwe Sherman FB2 opgehaald bij forumlid eZe en thuisgekomen direct met trillende handjes aangesloten. Aangezien mijn complete setup nog overhoop lag vanwege de meet was het een flinke klus om alles weer aan de gang te krijgen en daardoor kreeg het aansluiten van de Sherman misschien niet de aandacht die het verdiende.

Goed, uiteindelijk de boel ingeplugd en aan de slag. De FB2 heeft heel veel knopjes en instellingen en het is dan ook niet moeilijk om geluid compleet te vernaggelen. Was heel tevreden met een aantal effecten die ik voor elkaar kreeg, maar die echte 'signature' gil-en-brul kwam er nog niet helemaal uit. Zelfs bij het volgen van de tips in de manual bleef het allemaal wat vlak, en ik maar zoeken naar de 'magische switch' om die muren van geluid eruit te krijgen.

Gisteravond ontdekte ik uiteindelijk, na bijna 2 avonden vol klooien, dat ik niet de 'main out' maar de 'out 1' had aangesloten op de mixer. Effectief betekent dat dus dat ik 2 avonden slechts het geluid van 1 filter heb gehoord in plaats van de combinatie van filter 1 en 2. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan (al ben ik wel blij dat ik nu ECHT gebrul te horen krijg natuurlijk!).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen want er moeten legio van zulke domme verhalen zijn. Op een Live-set gestaan en geen noot uit je apparatuur krijgen omdat je een rare switch op je mixer fout had staan of de MIDI kabel in het verkeerde gaatje had geprikt? Een hele avond zoeken naar een losse kabel terwijl je compressor gewoon niet aanstond?

laatst een 606 gekocht, na een paar dagen eindelijk aangekomen met de post.
pakje openmaken.. joepie lijkt wel sinterklaas.. ding aansluiten.. doet het niet..
op alles knopjes zitten drukken, aan alle switches liggen draaien.. nee niks:(
in wanhoop de hulp van mn collega's op het forum ingeschakeld..
heb je de sync out wel goed staan? misschien staat je pattern maar op 1 tel.. meer van dat soort welbedoelde adviezen.. niks hielp
totdat iemand vroeg of ik een ac of een dc adapter gebruikte;{
probleem opgelost:stupid

stom he:D

ps: ik had zelfs dezelfde vraag ook op het duitse synthforum en aan de verkoper gesteld..
shit misschien issie kapot, dacht ik nog :D

heb er ook nog een paar:

- eindelijk een koper gevonden voor mijn mpc1000.
bekijkt het beestje en zegt dat hij me best wel vertrouwt en hem zo wil meenemen.
zeg ik: "wil hem niet even horen dan?"
hij stemt in.
vervolgens een halfuur lopen zweten omdat ik geen geluid uit het beestje lijk te krijgen. checken of de speakers wel aanstaan. alle mogelijke volumeknopjes omhoog. in alle mogelijke mpc settings beginnen te graven en nog niks abnormaals vinden. kijken naar de mixer en toch duidelijk een signaal zien binnenkomen. compleet van de pot gerukte horrorverhalen bedenken over de audio output van de mpc die opeens kaduuk is en alleen nog maar een soort van onhoorbare frequenties uitzendt. nog een keer alle volumeknopjes en settings afgaan.

om er uiteindelijk achter te komen dat de "tape to control room" switch van de mixer aanstond en mijn speakers op de control room uitput zaten. (en vervolgens loeihard de mpc sounds door die speakers laten knallen omdat je je volume nog niet terug hebt gezet:D )

koper zag er gelukkig de humor van in :biertje:

- de avond voor ik op vakantie vertrok nog ergens een tweedehands stereoset gaan halen voor in de studio (monitors moet je hebben, ik weet het :D ). geen tijd dus om ook maar iets aan te sluiten. ondertussen ook via ebay een tr-707 gekocht die moest aankomen terwijl ik weg was.
na 14 dagen wachten dan eindelijk thuiskomen om te zien dat ook mijn 707 veilig en wel aangekomen is. het is al nacht, dus eerst slapen en dan pas aansluiten.

de volgende dag ben ik klaar om zoals gepland alles te reorganiseren om zo goed mogelijk de stereoset en 707 in mijn setup binnen te krijgen. mijn "oude" gear niet meer aanzetten, gewoon meteen alles ontkoppelen en over de kamer uitspreiden. dan weer alles vanaf nul beginnen aansluiten, dus apparaten op de mixer, mixer op de stereoset, enz. hoe sneller ik klaar ben, hoe sneller ik kan beginnen muziek maken met mijn nieuwe speelgoed.

als uiteindelijk alles klaar is, besluit ik om bij wijze van test mijn mfb synth maar een keer door de speakers te gooien. dus mixer aan, versterker aan, mfb aan.
vol verwachting speel ik een paar noten, maar in plaats van een lekker vette klank die door de speakers scheurt hoor ik alleen maar één of ander vaag geluid. volume omhoog op de versterker, mixer en mfb. nog steeds dat vage geluid, alleen harder.
ik geef alle knoppen op de mfb een draai alsof ik niet weet waar ze voor dienen, en kom tot de conclusie dat dit alles niet helpt. ik kijk naar de meters op de mixer en ben zeker dat de fout bij de mfb moet liggen. ik ga nog een keer alle knoppen op de mfb af.

tot ik opeens de letters "aux out" zie staan en me realiseer dat ik niet die output met de mixer heb verbonden, maar wel de filter input :dubbel:

sta je op zo´n kraakpandfeessie

bier 1 euro´s voor halve lieter, dus iedereen is zattig.

Begin je je set om 3 uur na 4 bier.

alles gaat lekker ... mensen dansen etc.

ik zie iemand in mijn ooghoeken zatjes aanlopen.

en trekt met zijn voeten de ENIGE stroom voorziening eruit , alles DONKER:D

toen was ik wel blij dat ik een laptop heb... want die blijft dan gewoon aan :eureka:

stekker erweer in en hoppa

koptelefoon in de mengtafel steken om even een sequence te beluisteren staat het volume op maximaal na het indrukken van de soloknop pffff schrok me echt het rambam!

een blauwe voet hebben na het vervoeren van een korg wavestation (nieteens de zwaarste synth) in trein en vooral een volle bus waar ik moest staan ( en balanceren )

tijdens de soundcheck in een grote club waarbij zowat al mijn gear netjes in een stelling en extra podium opgebouwd stond erachter komen dat ik de adapter van de korg kaoss pad nog thuis lag, wat mijn eindsignaal zou zijn. ik heb een vriend gebeld die zou komen vanuit utrecht die net in de trein zat en zou over enkele seconden vertrekken. hij heeft nog net de trein kunnen verlaten en naar mijn huis gefietst en een trein later gepakt ..pfff

een toen gloednieuwe cs1x van een zelfgemaakte plank voor apparatuur laten flikkeren in mijn toenmalige studentenkeet.

een boete van 180 gulden te pakken omdat ik midden in de nacht keihard stond te draaien zonder dat ik dat doorhad, stond oom agent ineens in mijn kamer :D

brullend met een paar vrienden s'avonds mijn huis binnenrende met een versgekochte alpha juno van 1000 piek om vervolgens snoeihard te hooveren en allemaal heel hard brullen en foutgaan terwijl de nieuwe huisgenoot dacht dat er wat ernstigs was gebeurd.

en idd de klassieker .. tracks wissen per ongeluk, hd's kapot zonder backup ..
=(

Leuke thread dit! Staan een heleboel lompe acties tussen, heeeeerlijk :okdan:

Eentje van mijn pa, al jaaaaren geleden, in het DOS* tijdperk: per ongeluk format c: in plaats van format a: Weg, voor altijd, mijn eerste zoveel tracks die ik in mijn leven had gemaakt....

Maar ik heb mijn wraak genomen: Toen we eeeeindelijk een pc met Windows '95 hadden, onder elk mogelijke klik met de muis een sample van een overstuurde hardcore kick ingesteld, het volume op z'n hardst gezet en de pc afgesloten. En mijn pa een dag later nietsvermoedend enthousiast de pc aanzetten. Ik weet nog steeds niet wat er nou harder klonk: de kick op maximum volume na pappies eerste muisklik, of de welgemeende vloek van pa-lief die er op volgde :dubbel:

Een persoonlijke blunder: heel blij zijn met een net aangeschafte delta66, en vervolgens op out 1 een stereojack naar 2 keer mono jack aansluiten, en vervolgens aansluiten op een stereokanaal van een oud discomengpaneeltje welke ik destijds had. En vervolgens raar fronsen dat het geluid maar op een kant naar binnen komt op mijn mixer :dubbel:
Zie deze thread

*voor de jongere generatie onder ons: DOS was een soort Windows maar dan zonder vensters, waarbij je commands moest typen i.p.v. met de muis klikken, in de tijd dat BSOD's nog niet bestonden :)

zoals we allemaal geregeld images/backups nemen (ahum) van onze schijven, is het belangrijk om het verschil tussen source & target disk goed te kennen en ff op te letten (en niet zoal ik een jaar of 2 geleden in een verstrooid moment met norton ghost de lege d partitie te kopieren op mijn c....)

Ik mixte een band een aantal jaar terug. We hadden een optreden in Veldhoven in een cafe.
Eerste set, de gitarist de hele tijd moeilijk doen omdat het geluid van zijn gitaar niet in de zaal goed overkwam. Was ook zo, ik snapte maar niet hoezo het geluid niet over onze PA kwam maar over de PA van de DJ van de zaal. Na de eerste set liep ik naar de DJ, want ik zag dat hij een draadloze microfoon had. Ik vragen of hij een draadloze Senheiser gebruikte. Ja was het antwoord. Toen maar meteen gevraagd op welke frequentieband hij zat.

Wat bleek: de gitaar zat met zijn draadloos systeem, ook van het merk Senheiser, op dezelfde frequentieband als die van de DJ. :stupid :stupid :stupid

Wie verwacht zoiets? Na dat optreden dus altijd gevraagd of men een draadloos systeem in de zaal gebruikte en welke frequentiebanden gebruikt werden.

mijn grootste zwakte is de zwakte voor hardware terwijl het ook met vst's kan... tja blijft een dure hobby

Origineel geplaatst door brmzz

Laatst nog dacht dat ik een vette bas aan het spelen was. Er kwam vet geluid uit de spiekers. Bleek ik zeker 3 minuten te spelen op een patch die op muted stond en zat het vette geluid in de drumsample...
.

:dubbel:

8x MIDI en 8x audio kabels bij Frietbek kopen en er achter komen dat je ze allemaal 2 meter te kort gekocht hebt.

*zucht*

Maar ik heb de bon nog.

Al met al een lekker weekje.

Ik ben dus de boel een beetje aan het ombouwen hier, en om ruimte te maken om wat manuals kwijt te kunnen maak ik een laatje leeg bij het bureau in mijn studio. Kom ik een oude RAM card voor de Microwave I tegen die ik op eBay gekocht had maar ik noooooooit aan de praat heb gekregen, ook niet toen ik de batterij vervangen had.

Dus ik heb het ding in mijn hand, kijk er nog eens naar, zie ik opeens twee hele kleine woordjes:

"write protect"

En net daar boven:

"On / Off"

En daar zat weer een heeeeel klein schuifje boven.....

En nou mogen jullie allemaal raden waar dat schuifje op stond 8o)

Back