heb er ook nog een paar:
- eindelijk een koper gevonden voor mijn mpc1000.
bekijkt het beestje en zegt dat hij me best wel vertrouwt en hem zo wil meenemen.
zeg ik: "wil hem niet even horen dan?"
hij stemt in.
vervolgens een halfuur lopen zweten omdat ik geen geluid uit het beestje lijk te krijgen. checken of de speakers wel aanstaan. alle mogelijke volumeknopjes omhoog. in alle mogelijke mpc settings beginnen te graven en nog niks abnormaals vinden. kijken naar de mixer en toch duidelijk een signaal zien binnenkomen. compleet van de pot gerukte horrorverhalen bedenken over de audio output van de mpc die opeens kaduuk is en alleen nog maar een soort van onhoorbare frequenties uitzendt. nog een keer alle volumeknopjes en settings afgaan.
om er uiteindelijk achter te komen dat de "tape to control room" switch van de mixer aanstond en mijn speakers op de control room uitput zaten. (en vervolgens loeihard de mpc sounds door die speakers laten knallen omdat je je volume nog niet terug hebt gezet

)
koper zag er gelukkig de humor van in
- de avond voor ik op vakantie vertrok nog ergens een tweedehands stereoset gaan halen voor in de studio (monitors moet je hebben, ik weet het

). geen tijd dus om ook maar iets aan te sluiten. ondertussen ook via ebay een tr-707 gekocht die moest aankomen terwijl ik weg was.
na 14 dagen wachten dan eindelijk thuiskomen om te zien dat ook mijn 707 veilig en wel aangekomen is. het is al nacht, dus eerst slapen en dan pas aansluiten.
de volgende dag ben ik klaar om zoals gepland alles te reorganiseren om zo goed mogelijk de stereoset en 707 in mijn setup binnen te krijgen. mijn "oude" gear niet meer aanzetten, gewoon meteen alles ontkoppelen en over de kamer uitspreiden. dan weer alles vanaf nul beginnen aansluiten, dus apparaten op de mixer, mixer op de stereoset, enz. hoe sneller ik klaar ben, hoe sneller ik kan beginnen muziek maken met mijn nieuwe speelgoed.
als uiteindelijk alles klaar is, besluit ik om bij wijze van test mijn mfb synth maar een keer door de speakers te gooien. dus mixer aan, versterker aan, mfb aan.
vol verwachting speel ik een paar noten, maar in plaats van een lekker vette klank die door de speakers scheurt hoor ik alleen maar één of ander vaag geluid. volume omhoog op de versterker, mixer en mfb. nog steeds dat vage geluid, alleen harder.
ik geef alle knoppen op de mfb een draai alsof ik niet weet waar ze voor dienen, en kom tot de conclusie dat dit alles niet helpt. ik kijk naar de meters op de mixer en ben zeker dat de fout bij de mfb moet liggen. ik ga nog een keer alle knoppen op de mfb af.
tot ik opeens de letters "aux out" zie staan en me realiseer dat ik niet die output met de mixer heb verbonden, maar wel de filter input