[LinnDrum] LM-2 manual?

oozi

Ouwe rot
hee mensen ik ben nieuw hier.
hoi dus.

en ik heb meteen een vraag;
ik heb sinds kort een LinnDrum LM-2 (serienummer 021!), die net gerepareerd is en het dus weer volledig doet..maar geen handleiding. dus:
wie kan me helpen aan een (liefst downloadbare) handleiding van een LinnDrum LM-2?

tips over syncen met andere gear zijn ook welkom. 'kzal meteen ff zeggen hoe die nu aangesloten zit;

linn sync out naar ASQ-10 sync in. de ASQ-10 (mpc60 zonder sampler) staat op sync-input mode pulse96, en in deze stand loopt 'ie (en dus de rest van m'n midigear ook) vrolijk mee met de linn. MAAR: de linn heeft een andere kloksnelheid dan de asq-10, waardoor alles op een kwart van de beoogde snelheid loopt. balen...
als ik het andersom aansluit, dus de sync-out van de asq-10 (pulse96) op de sync-in van de linn start deze wel gelijktijdig met de asq, maar loopt de sync niet zo lekker en op een gegeven moment scheef...

ik krijg binnenkort ook een korg kms-30 binnen (voornamelijk gekocht om een korg ddm220 te syncen), dus misschien zal deze de zaak wel vergemakkelijken?

tips zijn zeer welkom ....

Ik kan je helaas niet helpen, maar mocht je die ASQ-10 ooit weg willen doen....

;)

dacht het niet dus....

ik moet er wel een nieuwe netsnoer voor hebben..niet zo'n standaard 3-pins IEC snoer, maar een die net iets smaller is en met maar 2 pinnen...
iemand?

hee wat grappig!
allemaal bekenden!
boost jij zit toch ook op AA?
en JohnnyBusca, volgens mij ken ik je nog van mp3.com?

maar boost, dank voor de tip; kzal 'm ff meelen.

Laatst gewijzigd:
Die netsnoeren zijn NIET te krijgen. Ik heb er nog eentje over van mijn TR-909.. Kun je niet een normale stekker erin solderen. CraZ heeft dat voor mij gedaan en dat is toch wel een stuk fijner met opbouwen. Dan hoef je niet steeds die ene kabel te hebben die precies onder in de kist ligt.

Maareh... Eindhoven? Beter!

Misschien dat je zo'n snoer bij een betere muziekzaak kunt kopen. Zo heb ik een paar jaar terug nog zo'n snoerke kunnen bemachtigen.

En als ze dat snoerke niet meer verkopen, dan kun je in de betere elektronicazaak een eurostekker ingang kopen, die de 2-polige ingang vervangt. Je moet dan wel weten hoe je een soldeerbout vast moet houden, maar er is altijd wel iemand in de buurt die dat kan. Oh ja, in het laatste geval heb je dus nog een euro-stekker nodig, maar die zijn overal zonder problemen te verkrijgen. :)

Hey Oozi,

Weet je zeker dat die syntigroep gasten de manual niet hebben? Ik ben er namelijk zeker van dat ik de mijne een tijdje geleden naar hun heb gestuurd.

omiel en sander, beide bedankt voor de tips, maar ik heb vandaag van syntigroep bericht terug gehad dat hij gezocht had maar helaas geen manual van een linn heeft. en sander, forat was inderdaad m'n laatste mogelijkheid, waar ik me al min of meer bij neer had gelegd...tot vandaag, toen de Toverkoning zijn naam eer aan deed en meldde dat hij er een heeft!!! en bereid is deze voor mij te kopieëren, ook niet onbelangrijk...;)

dus probleem opgelost, nou alleen nog zo'n snoer..

Zo'n snoer is moeilijk tot niet te vinden. Die dingen voldoen namelijk niet aan de europese regels en zijn derhalve illegaal. Ik ben ook eens een tijd op zoek geweest naar zo'n snoer voor mijn MKS-50. Uiteindelijk heb ik maar een ander plugje in het apparaat gezet (met drie pinnetjes). Dat paste bijna. Ik heb een heel klein beetje moeten vijlen, maar dat was alles.

Origineel geplaatst door omiel
....Uiteindelijk heb ik maar een ander plugje in het apparaat gezet (met drie pinnetjes). Dat paste bijna. Ik heb een heel klein beetje moeten vijlen, maar dat was alles.

ja zoiets heb ik nu ook ff tijdelijk gedaan. gewoon de oude 2-polige plug, en dan een 3-polige IEC stekker onder en aan e zijkant een beetje afsnijden, gaatjes in 't snoer een beetje uithollen, folie erin en klaar is kees. en dan oppassen dat 'ie niet los schiet. 't is maar tijdelijk; als ik een keer tijd en zin heb ga ik er een IEC plug in bouwen, maar dan moet ik waaschijnlijk het hele stroomblok eruit halen. voorlopig niet zo'n zin in...

Back