Shure SM58 bijna geen geluid!! (newbee)

ikke

Ouwe rot
Yo allen! :)
Ik ben sinds kort een fiere eigenaar van een Shure SM58. :D Dus ik probeer hem net ff aan te sluiten en der komt bijna geen klank door.. =( Enkel als ik de schuiven op de mixer volledig open draai, hoor ik de mic zachtjes achter een gordijn van ruis en klikjes.

Ik gebruik een Behringer UB1212. De Shure heeft een XLR uitgang waar een kabel insteekt die naar jack gaat in de 3e lijn ingang vd Behringer mixer (mono). Ik veronderstel dat de SM58 een dynamische mic is, dus de fantoom optie staat uit op de mixer.
Als ik de mic in de mic input vd Ecler HAK320 steek, hoor ik ook bijna nixke..

Wat doe ik verkeerd? :koffie:

Laatst gewijzigd:
Volgens mij zijn de Jack ingangen van je mixers hoog impedant en de SM58 is een laagmpedante microfoon. Shure verkoopt hiervoor tranformers. Op de site van shure staat dit ook wel allemaal uitgelegd denk ik.

edit : denk dat een xlr -xlr kabel ook kan werken, misschien beter eerst proberen :)

Beetje offtopic, maar het maakt bij veel dynamische microfoons niet uit of je ze wel of geen fantoomvoeding geeft. Hier zijn ze namelijk tegen bestand. De SM58 zeker.

hallo,

die trafo heb ten eerste niet nodig.... beetje overkill.... het zal alleen maar meer ruis aan je signaal toevoegen en je signaal kleuren (bovendien gaat je signaal al door een trafo binnenin je microfoon om het signaal gebalanceerd te maken en om de impedantie aan te passen). Wat jij moet doen is gewoon een xlr-xlr kabel kopen en m in de mic input doen zodat, je mic een lage impedantie ingang "ziet" , bovendien heb je dan een microfoon voorversterker tot je beschikking. Uit je mic komt namelijk een enorm laag stroompje die vele malen kleiner is dan lijn niveau en dus een voorversterker nodig heeft. gewoon gebruiken zoals het hoort dus....

Ook al is je mic gebalanceerd is het raadzaam om de Phantoom uit te laten. Één keer de plug er een beetje verkeerd uittrekken(of een stuk snoer gebruiken) en je hoort het membraan van je mic knallen. Overigens doet shure er niet moeilijk over om je mic te repareren mits je nog garantie hebt.

als dit alles niet werkt dan heb je gewoon een kapotte mic gekocht..... en kun je het beste naar de winkel gaan waar je m hebt gekocht. tenzij je m tweedehands op de kop hebt getikt........dan heb je gewoon een hele dure hamer gekocht....

gegroet,

Thomas

Werkt nog steeds niet echt goed.. Nu heb ik een XLR kabel in een mic pre steken maar het geluid is nog steeds zwak. Het volume moet echt serieus open gedraaid worden om iets te horen, maar dan zit er een pak ruis bij natuurlijjk.
Iemand een idee?

Yep. Ik heb 3 verschillende pres. 4 op de Behringer. 2 op de Tascam US428 en eentje op mn Ecler HAK320. Hebben alledrie tzelfde probleem.

Gain voldoende groot opengedraaid?

Andere optie is natuurlijk harder roepen... :D

Ja alles blijkt in orde te zijn.. Kabel, pres enzo, allemaal a o k

Nu.. zingen heb ik niet geprobeerd. Wel spreken en een handklap, dit komt er dus niet goed door. Als ik in men handen klap is het geluid hetzelfde als dat van een vliegje dat tegen een muur vliegt. Miniem dus.. =(

Re: Shure SM58 bijna geen geluid!! (newbee)

Origineel geplaatst door ikke
De Shure heeft een XLR uitgang waar een kabel insteekt die naar jack gaat in de 3e lijn ingang vd Behringer mixer (mono).

Eeeeh een microfoon moet je ook niet in een LIJN ingang doen....

maar in een MIC ingang, normaal gesproken ook een XLR op je mengtafel...

Origineel geplaatst door ikke
Ja alles blijkt in orde te zijn.. Kabel, pres enzo, allemaal a o k

Nu.. zingen heb ik niet geprobeerd. Wel spreken en een handklap, dit komt er dus niet goed door. Als ik in men handen klap is het geluid hetzelfde als dat van een vliegje dat tegen een muur vliegt. Miniem dus.. =(

ik kan je met grote zekerheid vertellen dat als alle andere delen van signaal pad het gewoon doet... dat je membraan van je sm58 naar de kl%te is ..... als je m naar de importeur stuur dan kunnen ze m daar voor een kleine vergoeding voor je maken.... (ze zetten er dan gewoon een nieuw membraan in) Ik heb hetzelfde probleem eens gehad met een 2 de hands gekochte sennheiser md211 (en dat klonk het zelfde) maar die word niet meer gemaakt dus word ie ook niet meer gerepareerd..

succes

Thomas

opsturen?? Ik heb die net gekocht.. Zal wel een of andere garantie op zijn zekerst..
Misschien een goed idee om hem ff op een ander systeem te gaan testen. Als dit hetzelfde probleem geeft, gaat ie terug naar de Key.
Wish me good luck! :)
Ik breng verslag uit als ik meer weet. Alleszins bedankt voor de super-snelle reacties. (zoals gewoonlijk :) )

Back