Rs7000 8/12 bit sampling?

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik wou zeggen "AAAAAH daar komt de aap uit de mouw!", maar ik doe het niet...:mega:

Ehm, geen idee wat je hiermee bedoelt?

Was het niet gruizig en snappy?

Gruizig doe je met een bitcrusher (resampler)
Snappy met een compressor

Iedereen loopt hier zo moeilijk te doen. Maar zo moelijk is het helemaal niet.

Geloof je me niet dat ga je het zelf eens proberen en knoop die 2 effecten achter elkaar en probeer eens wat uit.

Origineel geplaatst door Arv
No offence, maar mij lukt het anders niet. Ik heb het in de RS7000 geprobeerd, zo ongeveer 20x achter elkaar 50% en dan weer 200% volume in Sample Edit mode, maar geen enkel hoorbaar verschil. En met SoundForge wil het ook niet lukken.
Hoe doe jij dat dan? Met welke functie/programma sampler?

R

Soundforge. Je moet niet in 24 bit of 32 bit werken...anders verlies je geen bitjes (althans, niet snel genoeg). Dus je neemt een 16 (of 8 bit) sample en je moet in die resolutie werken. Eventueel na de 50% bewerkingen even saven om informatie die SF misschien stiekem toch onthoud (door wel met 32 bit te rekenen of met floating point ofzo te werken)...ik weet zeker dat dat werkt, heb zo zelfs prachtige 3 en 4 bit geluiden gemaakt. En geloof me: dat hoor je.

Het geeft ook leuke effecten als je de samplerate een paar keer arbitrair verandert van hoog naar laag en weer terug.

Niet steeds dezelfde waarde nemen maar juist steeds een andere.

Origineel geplaatst door bazziman
Soundforge. Je moet niet in 24 bit of 32 bit werken...anders verlies je geen bitjes (althans, niet snel genoeg). Dus je neemt een 16 (of 8 bit) sample en je moet in die resolutie werken. Eventueel na de 50% bewerkingen even saven om informatie die SF misschien stiekem toch onthoud (door wel met 32 bit te rekenen of met floating point ofzo te werken)...ik weet zeker dat dat werkt, heb zo zelfs prachtige 3 en 4 bit geluiden gemaakt. En geloof me: dat hoor je.

okee dan. zometeen ff proberen. Lekker experimenteren kan nooit kwaad :D

thanx voor de tip

Origineel geplaatst door DeLoN
@Acidfever

Nog gelukt met de RS?

Ehm, met de onboard fx wel. Heb nog geen volume changes gedaan. Ga ik zeker nog wel proberen.

Ook wel grappig om te kijken of er veel verschil zit tussen de fx en de volume aanpak!

Back