wat versta JIJ onder "professioneel muziek maken"?

ik denk dat je het op 2 manieren kan zien

iemand die op topniveau muziek maakt maar er niet zijn geld mee verdient, is een muzikant/producer die op proffesionele manier werkt

iemand die zijn geld verdient met muziek, los van de kwalitieti, is een proffesioneel muziekant/producer

het is een kleine nuance, maar het is voor sommigen zeer belangrijk

ma niet voor mij, voor mij is het resultaat dat telt.

Re: zwemdiploma

Re: zwemdiploma

Origineel geplaatst door turtel
Ik vindt iedereen met een zwemdiploma profesioneel muzikant

Ik ben Strandredder, én Hoger Redder (zwembad), maakt mij dat dan tot het meest professionele lid van het forum??

:L

Los daarvan deel ik de mening die forumlid Waxx hierboven meldt.

:smeris: denk dat professioneel temaken heeft met het woord professor (iemand die heeft door geleerd waar andere (de normale mens )stopt daar door met zijn kennis geld kan verdienen.:L

Origineel geplaatst door hermax

Professioneel -letterlijk- = voor je beroep
Professioneel -figuurlijk- = heel goe bezig.

Hier ben ik 't wel mee eens.

Het afzeiken van andermans muziek(stijl) of werkwijze terwijl die er wèl bekend mee is geworden/geld mee verdiend vinnik ONprofessioneel.

Net als 't woord met 2 "F"-en typen.. :D

Re: Re: zwemdiploma

Re: Re: zwemdiploma

Origineel geplaatst door Steven V
Ik ben Strandredder, én Hoger Redder (zwembad), maakt mij dat dan tot het meest professionele lid van het forum??

:L

Los daarvan deel ik de mening die forumlid Waxx hierboven meldt.
jahaa, maar heb je ook je veterstrikdiploma?
maargoed,
professioneel is voor mij; je verstand en je gevoel op de juiste manier gebruiken. met je gevoel tegen je verstand ingaan valt daar voor mij ook onder.

voor de meute: "als 't klinkt zoals 't hoort te klinken."

Ik denk dat er bij deze discussie te veel gerefereerd wordt aan de letterlijke betekenis van het woord professioneel, wat niets meer inhoudt dan dat een persoon ervoor betaald krijgt. Bij deze vraag dacht ik meteen aan een topic dat niet zo lang geleden gestart werd met de vraag; "welke stijl muziek moet ik gaan produceren om zoveel mogelijk geld te verdienen".

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37108

Dit is voor mij dus zeer onprofessioneel ook al probeert de persoon in kwestie er zijn (zo veel mogelijk) brood mee te verdienen. In gevallen die met kunst te maken hebben (zoals met muziek duidelijk het geval is), is het belangrijker om te kijken naar de terzake doende kwaliteiten die een persoon in zich heeft, vind ik (en niet zijn financiele talenten). Ik heb alleen al daarom meer respect voor een muzikant die muziek maakt voor zichzelf en het mooi meegenomen vind dat het daarna goed blijkt te verkopen, dan een commerciele poepzak die kijkt naar wat de massa wil. (Ik wil wel even voorkomen dat er hier een zoveelste discussie rondom commercialiteit ontstaat.)

Wat professioneel dus inhoudt binnen de kunst is moeilijk te definieren voor mij. Wat het niet is, is een stuk makkelijker.

Maw; Mike Patton is professioneel (en maakt supercoole dingen maar hoeveel mensen kennen hem nou helemaal?) en DJ wha'ever die nummer 1 in de top 40 staat is het niet...

Dus...

Back