Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Toon
Op het PSW forum wordt die Apogee Big Ben (en externe clocken) nochthans serieus de grond in geboord door Dan Lavry. Grappige is dat Apogee medewerkers zelf reageerden, maar toch geen wederwoord boden. Ik meen ook gelezen te hebben dat de strakheid van een clock nog altijd niet veel zegt over de jitter die ze veroorzaakt. Gewoon degelijk spul kopen en je niet te snel wondermiddeltjes laten aansmeren want ook zogezegde gerenommeerde merken kunen wel eens gewoon een hype zijn.
Origineel geplaatst door Errol
Uit ervaring neem ik de "theoretici/puristen/lees audiofielen" nooit zo serieus.
At the risk of repeating myself lets get back to AD clocking:
1. It is best to use internal crystal when possible
2. Even when using external or internal master clock, crystal technology is superior. It is true that DDS provides lower cost and more flexibility, but it is at the expense of more jitter. That is true for AD and DA.
3. Regarding “cleaning jitter” at all sorts of places in the chain: It matters most at the AD. It matters at the DA. It matters where there is an SRC. The rest is just about data transfer. The jitter requirements for data transfer are a lot less stringent – the idea is to make sure you don’t drop bits.
Max, it is technically impossible for your FUNDAMENTALLY FLAWED CONCEPT of external clocking an AD, to improve A/D performance and your statement about D/A is marginal. Also, the Apogee Big Ben clock cannot outperform other clocks that do have fixed crystal and VCXO based designs. Jitter removal inside a box for DA is FAR BETTER to jitter removal externally. Jitter reduction of AD with external clock is an imposible task, as I explained in my previous post.
Also, External jitter removal leave open a path, (between the external clock and the AD or DA) where more jitter is accumulated and/or generated. The internal jitter removal circuit approach eliminates that very serious fact of life (I explained it above for the DA case).
I have previously mentioned that this forum is the wrong place for you to make appearances. I have no more time to spend responding to sales talk. Your company engineer already said that your advertisements incorrectly state his product design’s capabilities. There are many chat rooms entirely devoted to listening. Please find one.
Regards
Dan Lavry
Ze kunnen allemaal lullen wat ze willen, maar ik vertrouw dan denk ik toch maar liever op Dan en Bob!

Haha, om te smullen!It costs about $35 in parts, coupled with good grounding, layout and power supply design, to build a crystal oscillator in your converter that will outperform any external Big Ben or whatever. So quit the hype, please.
"So What!" I've already heard many converters dramatically improve with external clock. But I do not own, nor do I wish to own any of them. Thank you, Apogee, for making inferior converters sound better....
Origineel geplaatst door fuse
Die recensent is een enge man. Zeer hoog esoterisch gehalte in z'n berichtgeving.
Lucas komt ook (weer) behoorlijk snobberig over btw.
Maar die discussie tussen max,dan,bob en lucas doet me denken tussen die stevige discussie tussen Niff en die van mij. Maar dan in het klein.
De Mini-Dac bleek gevoelig voor inspelen en heeft minimaal een week nodig gehad om tot volle wasdom te komen. Was het beeld eerst zo groot als de poef die tussen de speakers staat, na een week was er breedte, hoogte en diepte die tot buiten de speakers reikte.

Origineel geplaatst door Toon
euhm, behalve Bob katz dan, die heb ik je toch al meerdere malen zien vernoemen![]()
Origineel geplaatst door Laurens O
Nou moet je de volgende stelling eens horen: Overdag klinkt alles altijd slechter dan ´s nachts omdat het electriciteitsnet overdag veel vuiler is. Dat schijnt echt zo te zijn volgens de pro-audiofielia. Over esoterie gesproken he!
Maar shit, dat gaat gewoon echt ver of niet dan? Ik heb het nooit kunnen testen, maar jah, ze zullen het vast niet uit hun duim zuigen, of zijn ze dr allemaal helemaal aan daar ofzo?![]()
naar de oude stand) en ineens zegt die klant.............ja zo is die goed.
tsja.Origineel geplaatst door Errol
Ik ken er nog 1:
vinyl klinkt beter dan cd.
Op de tv worden 6 mensen geinterviewd met de vraag waarom ze vinyl lekkerder vinden klinken.
Een hoop blablabla weetjewellen enzo en dan komt de geluidstest.
Alle 6 kiezen ze na het beluisteren van dezelfde nummers op vinyl en cd voor de CD.
Je moest hun gezichten zien toen ze ontdekten dat het van een cd afkwam.
Als er iets is wat ik heb geleerd dan is het wel dat er altijd mensen zijn die hun bestaansrecht laten afhangen van dit soort flauwekul. Hun hele wereld draait daar omheen. Wie heeft er niet de ervaring dat een klant tegen je zegt dat die wat meer hoog wil.
Je weet dat dat teveel is maar toch beweeg je wat knoppen (en zet je ze weer terugnaar de oude stand) en ineens zegt die klant.............ja zo is die goed.
tsja.

Origineel geplaatst door Errol
Ik ken er nog 1:
vinyl klinkt beter dan cd.
Op de tv worden 6 mensen geinterviewd met de vraag waarom ze vinyl lekkerder vinden klinken.
Een hoop blablabla weetjewellen enzo en dan komt de geluidstest.
Alle 6 kiezen ze na het beluisteren van dezelfde nummers op vinyl en cd voor de CD.
Je moest hun gezichten zien toen ze ontdekten dat het van een cd afkwam.
Als er iets is wat ik heb geleerd dan is het wel dat er altijd mensen zijn die hun bestaansrecht laten afhangen van dit soort flauwekul. Hun hele wereld draait daar omheen. Wie heeft er niet de ervaring dat een klant tegen je zegt dat die wat meer hoog wil.
Je weet dat dat teveel is maar toch beweeg je wat knoppen (en zet je ze weer terugnaar de oude stand) en ineens zegt die klant.............ja zo is die goed.
tsja.
Origineel geplaatst door MadR
Voor de rest is het (dure) mastering ... dat heden ten dagen iets op dan wel op vinyl of cd precies hetzelfde kan laten klinken ...
echter als je alleen speciaal voor vinyl mastered ( zoals nsc in detroit dat doet) dan hoor je de meerwaarde bij het overzetten naar vinyl ...
Als je namelijk een plaat geperst bij nsc zoals basic channel van cd of vinyl luistert
en dan liefst op een groot systeem .. hoor je wel verschil ..
maar ik ben wel een beetje zelfingenomen snobje natuurlijk![]()
voor de rest weer een zeer informatief topicje boys !
Origineel geplaatst door Laurens O
Yep, ontwenning en variabele drempelwaarden van de gehoorgang kan bij mensen veel slap gelul uit hun nek teweeg brengen![]()