standaard midi

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door kees52
"Dus, zoals ik al eerder zei:

1. De Midi out van je soundcard naar je synth (Midi IN daar !)"

Ik snap er geen hout meer van. Dat betekent in mijn geval dat ik WEER een geluidskaart moet bijkopen met MIDI...

WANT ik heb geen MIDI IN EN OUT op mijn LAPTOP...

Ik heb altijd begrepen dat wanneer je ALLEEN met midi opneemt niets met je geluidskaart te maken hebt....

NOGMAALS WAT IK GRAAG ZOU WILLEN...

' Ik wil mijn KORG TRITON kunnen opnemen in Cubase SX... Het geluid van mijn KORG en GEEN geluid meer van mijn geluidskaart ( het IELE SHIT GEBEUREN) ....

Nu is het aangesloten via een interfacje... ( van interface usb op usb vcan laptop)....

ok kees, daar gaat ie:

- de midi OUT van je triton naar de midi IN van de USB midi interface op de laptop.

- de midi OUT van de USB midi interface op de laptop naar de midi IN van je triton.

in Cubase selecteer je op het desbetreffende midi track als input de midi IN van je USB midi interface en als output de midi OUT van de USB midi interface. En gaan met die banaan !! a child can do the laundry, zoals ze in duitsland zeggen......

oh ja, niet vergeten om in Cubase de midi thru even uit te zetten (zie cubase help) of op je triton local off zetten, anders hoor je alles dubbel als je op de triton iets inspeelt (als in cubase midi thru aan staat wordt het namelijk direct weer door cubase teruggestuurd naar de triton en speelt ie het dus vrolijk nog een keer met een vertraging van een paar milliseconden ofzo)

Kijk met dit laatste bericht kan ik teminste wat... ( niet dat ik dat met het andere niet kan maar...)

Gaat het zo snel mogelijk uitproberen !!
:W

Origineel geplaatst door hermax
Bekijk onderstaande thread eens, daar staan links naar goede midi-handleidingen.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=36254

Kijk, had je deze raad nu eens opgevolgd dan was je vanzelf al verder geraakt!
Dit is een leuk forum met veel mensen die willen helpen maar het is geen 'freeware' help-callcenter. Graag ook een beetje moeite van jouw kant.

Origineel geplaatst door hermax
Kijk, had je deze raad nu eens opgevolgd dan was je vanzelf al verder geraakt!
Dit is een leuk forum met veel mensen die willen helpen maar het is geen 'freeware' help-callcenter. Graag ook een beetje moeite van jouw kant.

Dat zeg ik.....................

Bericht door een moderator:
Mooi zo, deze thread kan dicht! :frons:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back