Ik vind persoonlijk dat het een beetje leeg is je stukje, het mist wat afwisseling, variatie, zoiets waarvan je zegt, hey, dat is een flashy melodie, een leuke toonverandering, een passend stemmetje. De melodie die je gebruikt hoor je in veel tranceliedjes vind ik. Verander je melodie een klein beetje en het zal al helemaal anders klinken. Trance moet vanuit je hart komen, je moet de klanken goed kunnen aanvoelen/samenvoegen en je niet te veel baseren op commerciële melodietjes die je alle dagen op de radio hoort, dat is afgezaagd.
Een degelijke bass die van toonhoogte veranderd zou ik alvast toevoegen aan je stukje. Een stem die iets zegt of zingt zou eveneens aan te raden zijn maar niet te veel anders klinkt het commercieel hetgeen ik persoonlijk niet verkies. Op het einde mist het wat energie, wanneer de beat terug begint, je mag het stuk tussen het stopzetten van de beat en het wederopstarten gerust wat aggressiever (tromgeroffel, stijgende klanken e.d.) maken. Opbouwen en afbouwen, daar hou ik wel van in trance.
Je mag gerust wat experimenteren en geluiden toevoegen maar zeker niet te veel..ik weet het, het is niet altijd makkelijk om de perfekte geluiden samen te brengen maar oefening baart kunst, veel proberen, veel aan de knopjes draaien en prutsen!!! Zo, dit is mijn eerlijk mening maatje! Hopelijk ben je er wat mee.
Xl7tje