Trancetrack door STEVE303

Als ik de opbouw buiten beschouwing laat, vind ik dat er nogal wat hoog mist in deze track, het klinkt erg dof. Ook mis ik een basgeluid in dit nr. De melodie is niet sensationeel, maar zeker weer niets lecht, ik was in het begin wel meteen benieuwd hoe het verder zou gaan. Het geluid is een beetje een brij, niks springt er echt uit. Met wat meer hoog zal het al een stuk beter klinken.

Groeten Sjoerd

klinkt een beetje als "out of the blue" van ferry corsten mar dan wel alleen het akkoorden schema.

de arps zijn gewoon weg saai. dus de melodie ook.

de break heet ook geen climax of drive....

klinkt als een beginnetje van een track maar veel te kaal. Zou jij gaan spacen als je dit op een feest hoort?
Dus gewoon verder gaan, probeer een duidelijkere melodie er in te verwerken.

qua mix weet je het zelf al.

zelf kan ik het ook niet hoor, afmixen is wel lastig.

dus nog ff door prutsen met het trekkie en wat minder standaard arp gebruik want nu is het wel erg 1998.

groet,

Alex.

Misschien moet je even wat rust geven aan de track door de sequence (lead waarvan je met het volume speelt?) even te vervangen door dezelfde accoorden maar dan met een pad....

Ik vind je beat wel lekker zo. Het clapje is soms misschien iets te clubby... maarja wie bepaalt die regels?? ;)

Komaan mensen deze threat is al meer dan 120 keer bekeken en er is nog maar bitter weinig commentaar gegeven!

Let it al come out...

Het is de bedoeling om hier uit te leren hé, zodra ik weer ff tijd heb (morgen) werk ik verder aan het nummer en upload ik een nieuwe versie.

Ik vind persoonlijk dat het een beetje leeg is je stukje, het mist wat afwisseling, variatie, zoiets waarvan je zegt, hey, dat is een flashy melodie, een leuke toonverandering, een passend stemmetje. De melodie die je gebruikt hoor je in veel tranceliedjes vind ik. Verander je melodie een klein beetje en het zal al helemaal anders klinken. Trance moet vanuit je hart komen, je moet de klanken goed kunnen aanvoelen/samenvoegen en je niet te veel baseren op commerciële melodietjes die je alle dagen op de radio hoort, dat is afgezaagd.

Een degelijke bass die van toonhoogte veranderd zou ik alvast toevoegen aan je stukje. Een stem die iets zegt of zingt zou eveneens aan te raden zijn maar niet te veel anders klinkt het commercieel hetgeen ik persoonlijk niet verkies. Op het einde mist het wat energie, wanneer de beat terug begint, je mag het stuk tussen het stopzetten van de beat en het wederopstarten gerust wat aggressiever (tromgeroffel, stijgende klanken e.d.) maken. Opbouwen en afbouwen, daar hou ik wel van in trance.

Je mag gerust wat experimenteren en geluiden toevoegen maar zeker niet te veel..ik weet het, het is niet altijd makkelijk om de perfekte geluiden samen te brengen maar oefening baart kunst, veel proberen, veel aan de knopjes draaien en prutsen!!! Zo, dit is mijn eerlijk mening maatje! Hopelijk ben je er wat mee.

Xl7tje

Back