Vraag voor de plugin kenners......

Waarom vreten sommige plugins cpu power en andere niet ?

Heeft het te maken met slim programmeren of met het gebruik van bepaalde software om de plugin te maken ?

Het valt me op dat met name freeware niet zuinig is als het om de cpu gaat.

Dat heeft met meerdere dingen te maken. Uiteraard gaat het erom wát de plugin moet doen. (Een reverb vraagt meer processing power dan een delay). Daarnaast is het zeker van belang of de plugin goed geprogammeerd is zodat hij op de meest efficient mogelijke manier zijn werk kan doen.

Die freeware plugs zijn vaak door non-proffessionals gemaakt die nèt effe iets minder weten dan de pro's. Daarom gebruiken ze vaak wat meer cpu power.

:okdan:

Daaraan wil ik graag toevoegen dat freeware ontwikkelaars natuurlijk niet de financiele middelen en tijd hebben om een plugin in het zelfde tempo door te ontwikkelen.

Commerciele ontwikkelaars moeten zich ook meer verantwoordelijk voelen om betere gestroomlijnde programma's af te leveren dan freeware ontwikkelaars. Als er betaald moet worden voor je product, mogen er (binnen het redelijke) eisen aan gesteld worden

Waarom is de ene synth monofoon en de ander 128 stemmig?

Origineel geplaatst door René
Native Instruments is toch de nummer 1 voor mij. G-Media en Steinberg beiden op 2. Arturia op 3.

heu?

Op welke vraag is dit een antwoord?

Waarom vreten sommige plugins cpu power en andere niet ?

Ik heb er weinig verstand van maar ik denk dat het voornamelijk met de manier van programmeren te maken heeft (welke taal, wat voor algoritmes, etc)

Het valt me op dat met name freeware niet zuinig is als het om de cpu gaat.

Behoorlijk wat freeware is met synthedit gemaakt wat volgens mij een pakket is om op een modulaire manier plugins te maken. Ik kan me voorstellen dat hiermee gemakkelijk onlogische constructies worden gemaakt; de gebruiker hoeft immers niet te weten hoe dat synthedit een programma "compileert", en zal wellicht weinig rekening houden met zaken als snelheid, prioriteit en geheugengebruik van een programma.

Back