Stevig Drum & Bass trackje :)

Origineel geplaatst door cirkelzaag
is de verkadefabriek daar aan de boschdijkstr.(of boschebolledijk ofzo iets) da's toch een bioscoop/theater/kunst-achtig iets?

Ja verkadefabriek ligt tegenover de willem II, en ze hebben 3 bioscoopzalen een grand cafe / restaurant en 2 theaterzalen. En 1 van die zalen word elke zaterdag gebruikt voor dansavonden. Als je de sfeer alvast voor wil proeven kun je op mn website http://www.hoodlumbreaks.com in de gallery (de bovenste 3) de foto's bekijken !

Origineel geplaatst door C-Code
Ja verkadefabriek ligt tegenover de willem II, en ze hebben 3 bioscoopzalen een grand cafe / restaurant en 2 theaterzalen. En 1 van die zalen word elke zaterdag gebruikt voor dansavonden. Als je de sfeer alvast voor wil proeven kun je op mn website http://www.hoodlumbreaks.com in de gallery (de bovenste 3) de foto's bekijken !
't ziet er in ieder geval gezellig druk uit daar.(wordt er ook techno geprogrammeerd?) ik dacht dat de dance-scene in den bosch doodgebloed was omdat willem II geen/weinig dance meer wil . maar 't leeft dus wel...goeie zaak.

probeer iets aan je hihats te doen ,en de bass,wat compressie of effects
voeg nog andere elementen,melodietje begint zeer irritant te worden na een tijdje..
wat ik wel leuk vond zijn de "laser shoots" of hoe moet ik het anders noemen..
en het is makkelijk om de beats samen met amens te mixen maar probeer eens iets anders..
succes verder!

Origineel geplaatst door RezonatoR

@ c'est qui:

Als je niks zinnigs te melden hebt, post dan niks. Ik vind je reacties nogal "overbluffend" of "opschepperig".
De topicstarter heeft volgens mij niet gezegd dat ie mastering plugins zoekt. Masteren is een vak op zich, wat je niet ff zomaar flikt met een paar goede plugins. Ik heb zelf het idee dat je met masteren uitmixen/afmixen bedoeld.

:gaap:

ben ik het niet mee eens, hij geeft het toch ook aan, hij zegt wat die denkt, iets wat de meesten hier nogal nalaten. Dat houd je gewoon scherp. Het is soms niet leuk, je laat een track horen omdat je er happy mee bent en een ander laat je even in een ander daglicht kijken.

Dan moet je er maar overheen lezen, toch? Ik vind de posts van Cest Qui altijd wel interessant.

Misschien is het wel een lul van een gozer, maar ALLE tips zijn welkom. ;) ;)

Origineel geplaatst door AOR
ben ik het niet mee eens, hij geeft het toch ook aan, hij zegt wat die denkt, iets wat de meesten hier nogal nalaten. Dat houd je gewoon scherp. Het is soms niet leuk, je laat een track horen omdat je er happy mee bent en een ander laat je even in een ander daglicht kijken.

Dan moet je er maar overheen lezen, toch? Ik vind de posts van Cest Qui altijd wel interessant.

Misschien is het wel een lul van een gozer, maar ALLE tips zijn welkom. ;) ;)
je hebt gelijk, ik zie dat vaker dat personen op dit forum hun tracks met hand en tand willen verdedigen. misschien dat niet ieder commentaar even gepast is geformuleerd maar er zit altijd wel een kern van waarheid in. ik ben ook niet altijd even subtiel met m'n commentaar, maar als je je track hier post moet je wel tegen (evt. ongezouten) kritiek kunnen. drum'n'bass is echt zo'n stroming waarbij je track valt of staat dankzij de mix. en helaas is dat mixen meer dan spelen met frequentie en level, maar ook met bakken compressie/limiting en fx.
de drum en de bas(...) moeten een zijn en dat is verrekte moeilijk...'t klinkt makkelijker dan 't is en een snel liedje met een baslijntje kan iedere boerenlul maken. en dan heb je voor 75% een drum'n'bass-track, maar de resterende 25% kunnen maar weinig mensen waarmaken.

Van mij hoef je geen nuttige tips te verwachten want daar heb ik de kennis (nog) niet voor en ik luister zowiezo nooit geen drum n bass dus daar heb ik ook gaar geen verstand van maar ik was toch benieuwd duzzz.......

Best relaxte breakbeats moet ik zeggen, helemaal zelf inmekaar gezet? klinkt iig niet verkeerd in mijn oren :)
Over de bassline kan ik niet zo gek veel melden....ik ken qua DnB nl alleen de mega dikke basslinen van Aphrodite en om je nou met hem te vergelijken :confused:
Ik vind het melodietje wat je vrijwel het hele nummer lang gebruikt niet echt geweldig....de sound ervan is goed maar t word op een gegeven moment toch echt iets te eentonig naar mijn zin.
Maar wel een stel lekkere breaks jah!!

respect

Back