Talk Talk?

Origineel geplaatst door Arv
meer dynamiek! :)

inderdaad mooie remixen ,erg vet

vette hoes:D

Attachments

• life.jpg
    life.jpg
    22,6 KB · Bekeken: 98
Weet iemand welke synths ze nog meer gebruikten.

Ik heb net op Youtube zitten synthspotten. In twee oudere clips (voor It's my life) meen ik een Oberheim te zien. In de overige liveclips is het erg moeilijk te zien wat ze op het podium hebben staan (slecht licht, lage resolutie). Maar naast de al bekende Jupiter en de CP70/80 heb ik ook een JX3P gezien. Verder niks kunnen herkennen. Maarre... wat een fantastische band was dat toch. Tijd voor een reunie!

Talk Talk is nu gebleken een voedingsbodem te zijn voor grunge , en de stromingen die daaruit voorvloeiden. Niet raar of gewaagd! Ga maar eens naar albums luisteren van Nirwana, in utero, en dan naar Talk Talk.
Bovendien waren ze ook pioniers in het nieuwe mixen. Alles lijkt heel dicht bij de luisteraar te zijn, heel helder en direct.
Talk Talk is eigenlijk de enige band die rillingen veroorzaakt. Ik ben er trots op dat die ik band al zo vroeg ontdekte. Nu is het een cult band, vroeger werd je genegeerd of uitgelachen.

Talk Talk is te gek. Als er nog eens een reunie komt, ben ik er bij!

Hier nog een liefhebber.
Ik vind Spitit of Eden de beste plaat die ze gemaakt hebben.
Het latere werk van Mark Hollis vind ik ook fijn om naar te luisteren.

Z'n solo spul ken ik eigenlijk niet. Even op googlen dan maar. "My foolish friend" is toch wel mijn favourite Talk Talk song. "Today" is ook gaaf.

Kippevel nummer inderdaad. Zo maar effe die plaat opzetten :)

Niet te vergeten: 'Living In Another World'! Vooral live erg vet!

Wat spullen die ik nog weet van ze:

Korg CX3
Yamaha CP70
Roland MKS-80
Roland MKB-300 (76 keys Midi Controller)
Simmons drums

Verder hadden ze een heleboel ander speelgoed, maar altijd alles was afgeplakt...

Laatst gewijzigd:
Oh ja en het super relaxte 'Give It Up'...

Heb daarnaast ooit een remix cd van ze te leen gehad met allerlei 7" en 12" versies... super!
Had je een heel olifanten park in 'Such a Shame'... lekker hoor!

Sorry jongens!!! :)

Maar ik zou 'm nooit gemaakt hebben als ik geen fan was geweest van het origineel!!! :okdan:

Hmm, hoort in dit topic eigenlijk..

..en nee, 'k ben niet zo lullig om 't in het K*Tnummertopic te verwensen, want opzich is het natuurlijk wel netjes gemaakt..

Tja, ik hou eerlijk gezegd niet zo van dit soort remix versies. Geef mij maar gewoon een 7" of 12" versie afgeleid van het origineel.
Het was al een stuk leuker geweest als het originele stemgeluid was gebruikt. Voor wat betreft de dancescene loopt hij wel lekker natuurlijk.

Grappig....deze topic...
Ik herinner me namelijk de kop van een interview in Oor of de Musicmaker met Mark Hollis ten tijde van "The Colour Of Spring":
Ik haat synthesizers

Op deze plaat, en "The Spirit Of Eden" die daarna kwam, zijn volgens mij geen synths te horen, maar orgels, mellotrons en verder een hoop "echte" instrumenten. Of hoor ik dat verkeerd?

Blijft prachtig overigens. Het begin van "Happiness is Easy" bezorgt kippevel, en dat ostinate pianomotief van "Life's what you make it" is ijzersterk. Tijdloos.

Laatst gewijzigd:
Back