Per Post?

tragmadat

vioo eh 'l
Kan ik weer iets ruilen per post, denk ik:
Ja, maar hoe weet ik nou of het een beetje safe is?
M.a.w. wat zijn de mogelijkheden/ aandachtspunten als je een ruil via post voorsgesteld krijgt.
Aangetekend of is tracker (of zoiets) genoeg?
Het zou gaan om een Belgie/Nederland transactie met iemand van dit forum.
Iemand tips of ervaringen te delen?
Tnx!

Ligt er aan wie het is...

ik heb goeie ervaringen met luitjes van het forum...

Henri/Etgin & Baseman zijn :okdan:

Zelf heb ik ook eens een geluidskaartje verkocht en op de post gegooid.

Over het algemeen denk ik dat forum leden wel te vertrouwen zijn maar misschien ben ik wel heeeel
erg naief....

Aktieve forumleden vertrouw ik altijd wel.
Maar goed, via de post blijft altijd moeilijk want er kan altijd iets gebeuren onderweg en dan komen de troubles...

Tot nu toe goeie ervaringen met via de post versturen. Gewoon goed in (laten) pakken (bubble-folie, goeie doos+tapen maar!), aangetekend+verzekerd (laten) versturen (via rembours, ofzo) en klaar-is-kees.

Let wel: de Posterij is NIET verantwoordelijk voor de inhoud; dat is iets tussen jou en de (ver)koper. Ze zijn alleen verantwoordelijk voor het correct bezorgen van 't pakket => juiste plaats/persoon en staat v/h pakket.

Dus als je een pakket in goede staat krijgt en je tekent ervoor (en betaalt 'm als 't rembours is) en de inhoud blijkt een zak mest te zijn ipv een TR-909, dan kan je de Posterij niet aansprakelijk stellen. Dan moet je 't zien te regelen met de verkoper..

Ik heb laatst iets geruild met feindbild hier van het forum. Mijn pakje was binnen twee dagen in Belgie. Ondanks
dat ik alles goed verpakt had was de adaptor van de synthmodule kapot gegaan.
Het pakje van Belgie naar Nederland was maar liefst 6 weken onderweg, gelukkig was de fx - module nog heel.
Voorlopig ga ik niets meer per post versturen, in ieder geval niet richting Belgie. Dan ga ik er nog liever persoonlijk naar degene toe met wie ik iets wil ruilen.

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Wat kost dat eigenlijk rembours?

( sorry het is veel te laat om het postkantoor te bellen...:o: )

wel eens van het interworldwideweb ding gehoord? :z

Back