Een jaar later

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

C738

Meubilair
In het kader van het afronden van een jaar wil ik eens met jullie terugkijken op je afgelopen muzikale jaar.

Probeer in je post de volgende dingen te verwerken:
-Heb je het gevoel dat je vooruitgang geboekt hebt of juist niet?
-Ben je tevreden over een eventuele studio uitbreiding of -inkrimping?
-Als je het roer omgegooid hebt: Waarom en wat heb je gedaan?
-Ga je tevreden de kerst in?

Natuurlijk kun je dit ook voor een ander forumlid invullen. Misschien is het wel leuk om es te weten wat anderen zien en horen.

-C-

Vooruitgang:
Ik heb beter leren mixen, geinvesteerd in meer en hopelijk betere effect apparatuur en ik weet nu dat ik niet zoveel met mijn setup moet schuiven.

Studio uitbreiding:
Na bijna 2 jaar heen en weer schuiven zit ik weer met mijn originele setup zo'n beetje.
MKS50, superbassstation, micro modular (zeer binnenkort).
De compressor, 2e multifx en enhancer hebben me een hoop extra mogelijkheden gegeven wat mijn sound ten goede komt.

Het roer omgooien:
Eigenlijk heb ik meer het gevoel dat ik het roer nu weer recht heb. Wat heb ik geleerd? Dont fix it if it works.

Kerst:
Ik haat kerst! :D

-C-

Re: Een jaar later

Origineel geplaatst door C738
ik weet zeker dat ik vooruitgang geboekt heb, maar niet zozeer in productie-skills ofzo, meer in het spelen op zich. Door me nog minder aan een stijl te binden heb ik me moeten verdiepen in het "los" spelen, ook als het een stijl betreft die me "van huis uit" eigenlijk totaal niet ligt.
Eindelijk heb ik structuur weten aan te brengen in de ruimte waarin ik solo klooi. Niet mooi, maar wel overzichtelijk. M'n investeringen dit jaar betrof bijna alleen live-gear, zoals floormonitors enz, dus niet echt relevant hier denk ik.
ik ben dit jaar nog meer uit het reggae-, salsa- en rock-hoekje gekropen, vooral om m'n muzikale horizon wat te verbreden (speeltechnisch dan, kwa luisteren was hij al breed genoeg). Afgezien van het feit dat je dan ook wel eens wat moet spelen wat totaal ruk is, bevalt het me prima.
eeeeeuh.......ja......ik denk het wel. ik verdwijn een paar dagen naar het buitenland met de kerst. (= vluchtgedrag voor die "gezellige" familiesores)

2004 was best goed voor mij :)

Nou mijn jaar;

Eindelijk heb ik de smaak te pakken, ben dit jaar naar 2 jaar lang klooien eindelijk echt nummers gaan maken. Wist lange tijd niet wat ik wou maken en heb nu eindelijk een beetje een richt line zeg maar.

Heb dit jaar ook erg veel opgestoken met synthese en zo, kan nu eindelijk m`n eigen geluiden maken die ik wil en dat is ook meteen een opluchting voor mijdaar kon ik soms niet om slapen zelfs.

Eindelijk een nummertje op cd kunnen uitbrengen met D-Ranged samen, vond ik echt te gek eigen shit op een echt cd.

Kwa studio uitbrijding tja... heb er dit jaar heel veel gekocht, ook een aantal dngen die ik al eerder had maar uiteindelijk weer terug gekocht en das toch wel zonden van je geld want je maakt er altijd verlies op. Ook wel 1 mis koop gedaan en das toch wel de Pro 600, erg leuk en mooi ding maar niet voor mijn shit.

Tevreden m`n kerst in...

Nee niet echt, moet van m`n ma het huis uit voor kerst wegens omstangheden en moet dus kerst en oud en nieuw bij m`n oma vieren, aardig mens hoor maar niet voor dit soort dagen. Bij oma wonen houd overgens ook in dat ik m`n studio een tijdje moet missen, neem m`n pc wel mee maar toch is een studio leuker.
Maar voor de rest geen paniek gelukkig want ik heb vanmiddag gehoord dat ik in januarie de sleutel krijg van m`n nieuwe huis en das gewoon top want m`n buurman daar is doofstof, en ja wat wil je wil je dan nog meer als muziekmaker.

ach...kep een goed muzikaal jaar achter de rug...:okdan:

Veeeel synths gekocht en verkocht, een hoop nieuwe dingen dus, mijn studio heeft wel ongeveer een totale make over gekregen. Synths die eruit zijn: Arp Odyssey, Akai AX80, Waldorf Microwave, JX8P en nog een boel ditjes en datjes.

Een paar nieuwe synth hoogtepunten:

Jupiter 4, 6 & 8...de 6 gaat de deur uit, is iets te overdreven met een 4 & 8 ernaast. De Jupiter 4 is echt het gaafst...wat een ontzettend mooie diep klinkende synthesizer is dat.

Rhodes Chroma: super exotische bak...Arpiaans nasaal en super gemeen klinkend...haunting!!! dit is wel een blijvertje :)

Novation nova laptop: Een supersmeuig klinkend werkpaardje. Veel tracks gemaakt met alleen maar dit ding en een drummachientje. Wel een beetje shabby gebouwd en ontvankelijk voor problemen.

Korg Microkorg: zo klein en licht en die vocoder kicked ass!

En muzikaal gezien natuurlijk het debuut van Smackos - The Age of Candy Candy 8)

Memorabelste synth happening: De Clavia Nord meeting op het strand in Kijkduin...een paar freaks en nog veel meer Clavia Nord Modulars.

En ja C738...Kerst sucks! Maar gelukkig ga ik dit jaar Kerst lekker helemaal alleen doorbrengen met mijn G2x die ik zo hopelijk ga ruilen voor mijn A6 :D

Er is heel veel gebeurd dit jaar voor mij.
Ben met een Rock'n'roll maat gaan samenwonen (puur toeval en een godsgeschenk toen). Hij heeft me mezelf leren uiten, sindsdien stromen de emoties naar buiten en worden de tracks ook ruiger en noisier ipv van sweet en introvert.
Ook veel produktiever geworden sinds ik op hardwaresequencing ben overgegaan. Ik besef idd ook dat mijn basissetup al een hele tijd hetzelfde is en dat ik het daarmee a fond wel kan. Daarrond is er idd veel binnen en buitengegaan. Als het echt niet direkt in de setup past, gaat het er onverbiddelijk uit.

Setup nu: MPC4000 met aksys aan de PC verbonden (goddelijk), Cool Edit Pro met een hoop plugins, Recycle, Kawai k5000s, Emu Morpheus, Waldorf Microwave xt en de Korg x-911 voor die schitterende distortion. De Roland SH7 is ook een beauty, maar is zo gefucked dat je maar één geluid tegelijk kan maken en dat dan nog niet kan opslaan. Hij is ook best vrij groot en dat maakt hem lastig om live mee te nemen.

Zo komen we op het punt dat ik dit jaar ook ben beginnen optreden, hetgeen een enorme bevestiging voor mezelf was.
Kicken is dat, elke keer een stapje verder!

:halleluja

En als laatste ben ik verhuisd naar een aparte studio (deel van een villa, superruim, zicht op een gigantische tuin, keuken, wc, slaapkamer.....)

Da's echt allemaal super.

Op persoonlijk vlak gaat het ook beter, ik geraak al ietwat connected met de mensen, loop ook 3a4 keer per week 4 km om het uithoudingsvermogen te vergroten en de hemoglobine zijn ding te laten doen (natural high). Een vrouw heb ik nogaltijd niet gescoord en dat maakt kerst altijd een beetje minder.

Als laatste conclusie: het leven is keihard, je gaat ervoor of je gaat tenonder.

Heb je het gevoel dat je vooruitgang geboekt hebt of juist niet?

Ik heb dit jaar weinig tracks gemaakt en had er ook niet echt veel zin in. Ik heb wel veel gefreaked met synths maar kwam vaak uit bij de piano presets van de Triton. Heb nachten lang piano gespeeld en durf nu van mijzelf te zeggen, dat voor iemand die amper een noot kan lezen, ik toch een aardig potje kan spelen.

Ben je tevreden over een eventuele studio uitbreiding of -inkrimping?

Ben erg tevreden met wat ik heb en heb wat synths betreft niks meer nodig. Belangrijkste aankopen van dit jaar: Teisco sx400 en de microwave 1.

Ga je tevreden de kerst in?

Ik altijd:D

Doelen voor volgend jaar: Nieuwe (goeie) mixer en compressor/fx

prettige feestdagen!!:peukie:

Origineel geplaatst door C738
In het kader van het afronden van een jaar wil ik eens met jullie terugkijken op je afgelopen muzikale jaar.

Probeer in je post de volgende dingen te verwerken:

Natuurlijk kun je dit ook voor een ander forumlid invullen. Misschien is het wel leuk om es te weten wat anderen zien en horen.

-C-
-Heb ik vooruitgang geboekt? Zekers. ik heb het gevoel dat ik veel beter begrijp waar ik precies mee bezig ben: zowel met synthese als met effecten en mixing. Ik heb beter leren luisteren naar wat belangrijk/karakteristiek is in individuele geluiden (en dus ook de karakter van verschillende synths). Hierdoor weet ik ook beter wat voor gear in nodig heb. En qua gear heb ik zeker vooruitgang geboekt. (zie volgende punt)

- ben ik tevreden met de setup?
Wat ging/gaat er uit: MC09 (geen moment gemist), Kaoss Pad 1 (was toch al overbodig), SH32 (paste niet meer in de setup).
Wat kwam er voor terug: Airbase (goeie en altijd bruikbare drums waar weinig aan hoeft te gebeuren, maar blinkt niet uit in orginaliteit), RM1x (zeer nuttig voor live sequencing, wordt verder niet gebruikt), TR808 (do I need to say more? :) ), Micro Modular ( heerlijk geluid wat er uit komt, fantastische mogelijkheden en een altijd nuttig audio input), Pulse (super geluid en een lekker uitgebreide modulatie matrix).
De nieuwe gear heeft er voor gezorgd dat ik niet meer uren bezig ben om de juiste geluiden in elkaar te flansen en er voor te zorgen en dat ze goed bij elkaar in de mix liggen. Ben ik dus tevreden met de setup? Jazekers! :)

-het roer om? evolutie was mijn revolutie dit jaar.

Over kerst gesproken, wat matcht goed met varkenshaas in bladerdeeg?

Heb de laatste jaren alleen maar bijgekocht , maar niet productief geweest...alleen maar zitten dromen en filosiferen wat ik er allemaal wel niet mee zou willen doen.
Dit jaar eindelijk weer de draad opgepakt en met succes!

Grootste kick is dat ik eindelijk(wou ik al heel lang een keer uit testen) alles aan elkaar geknoopt/gesynced heb ZONDER computer en dat werkt werkelijk te gek! Resultaat is dat je zodra je op START drukt uren muziek maakt, terwijl met de computer ik vaak uren bezig was met slechts 3 minuten muziek!
Het lijkt ook dat alle vergaarde kennis van de afgelopen 10 jaar ineenkeer op z'n plek valt(als je niks doet, maar in je hoofd wel met muziek bezig bent.....ooit komt het eruit!)
Ik houdt deze methodiek voorlopig aan en volgend jaar, als m'n comp. opnieuw geconf. is, lekker jammen en alles apart opnemen via 8 kanaals geluidskaart!

Ik heb vaak lopen klagen dat ik, vanwege werk, te weinig tijd heb om muziek te maken....maar na afgelopen jaar prijst m'n omgeving me en zijn ze werkelijk blij voor me dat ik eindelijk de draad weer opgepakt heb! Ben ook weer in een band gaan spelen met alleen eigen nummers dus dit is zeker wel een productief jaar geweest!

Spijt: Heb m'n Jup.4 nog maar 1 keer aangeraakt en deze synth heeft inderdaad een waanzinnige warme sound!

Komt allemaal goed, hoop volgend jaar een paar tracks te posten en jullie verbaast doen staan van de kwaliteit en diversiteit!

Wens ik alvast een ieder een gelukkig, gezond en vooral muzikaal nieuwjaar !

Zat van de week in de kroeg met een "oude"gepensioneerde man te praten en toen ik gepassioneerd over mijn muzikale leven begon te vertellen, vroeg hij mij..."waarom stop je niet gewoon met werken?"...AUW...dat doet PIJN!
Voor diegene die het niet weten: speel gitaar,bas,percussie,synth....vanjazz,klasiek,blues,rock,punk van trippy tot knallende House!

"...in mijn grote vintage bos, heen en weer te trippen.."

Best wel veel muziek gemaakt en ben er best nog wel tevreden over. Tussen de periodes waar ik helemaal niks deed door dan.
Ook uitgevonden dat remixen niet mij ding is. Misschien toch maar eens wat meer oefenen.
Het is zeker wel leuk en uitdagend te doen. Dus mocht iemand nog iets hebben liggen, denk ook maar aan mij.

En gear een paar dingetjes veranderd. Ben nog druk bezig met een nieuwe makeover. Maar tsjonge wat ben ik blij met een UAD zeg. Ben nu aan't leren om hem niet hoeven te gebruiken zeg maar. En dat getrut met gear is wel leuk, maar muzieken is natuurlijk het allerleukste.

En ben ook best wel trots op een paar commerciele masterings die ik heb gedaan voor een vriend van me. In dit jaar nog vreselijk veel over bijgeleerd. En hoe meer je weet, hoe meer je gaat beseffen dat je niet weet. Wel ontzettend kicken dat je met de middelen die ik heb toch nog redelijk leuke dingen kan doen. Het heeft weinig met gear te doen maar veel meer met je oren en verstand gebruiken.
En ik zou nog een mastering cursus samenstellen om te geven maar ben halverwege blijven steken. Wie weet dat ik dat in de donkere dagen wel weer oppik.
Als ik niet teveel www.eve-online.com speel that is.

Niet wat betreft het spelen, wel het arrangeren. Dankzij betere sequencer software.
Na jarenlang (echt heel lang!) enkel met een SC55 en RD250s gewerkt te hebben, dit jaar wat bijgekocht. Niets speciaals, maar je moet maar eens jarenlang proberen muziek te maken als je vanaf het vierde spoor hoort dat er voices van spoor 1 'gestolen' worden. Heb dus vooral 'voices' bijgekocht. JV1080, U220.
Sinds 1999 heb ik totaal NIKS gedaan. 2004 is het eerste jaar dat ik mijn studiootje ben beginnen heropbouwen en weer ben gaan opnemen.
Ja dus.

Origineel geplaatst door smackos
Memorabelste synth happening: De Clavia Nord meeting op het strand in Kijkduin...een paar freaks en nog veel meer Clavia Nord Modulars.

Was inderdaad een zeer goed eind van een uitstekend weekend (4 t/m 6 juli 2004) :)
De opname (duurt 6 uur en een kwartier!) heb ik nog steeds niet gehoord, maar daar zal aanstaande zondag hopelijk verandering in komen.

Origineel geplaatst door smackos
En ja C738...Kerst sucks! Maar gelukkig ga ik dit jaar Kerst lekker helemaal alleen doorbrengen met mijn G2x die ik zo hopelijk ga ruilen voor mijn A6 :D

Dan heb je wat te doen!

Wout

Heb je het gevoel dat je vooruitgang geboekt hebt of juist niet?

er is vooruitgang.. ben exact een jaar geleden begonnen met een studiotje op te zetten... alles wat je onder in mn gearlist ziet staan heb ik in een jaar gekocht.

ik heb dus heel veel in een korte periode moeten uitvissen qua hardware. had voorheen altijd met software gewerkt. FT2 en Fruityloop dus cubase waar ik momenteel mee werk had ik vrij snel onder de knie..

heb steeds meer zin gekregen om muziek te maken mede door de hardware wat me erg aanspreekt.

nummers maak ik bijna nooit af helaas omdat ik niet snel tevreden ben.

Ben je tevreden over een eventuele studio uitbreiding of -inkrimping?

jip, ben nog steeds bezig met uitbreiden because I just love gear.. wil aankomend jaar mn MX-8000 eruit gooien en daar een Mackie 24/8 voor terug kopen.. maar dan moet ik nog wel even sparen.

maar voor dit jaar ben ik zo blij als een vis.

Ga je tevreden de kerst in?

ik ga tevreden de kerst in en oud op nieuw ga ik ruig vieren.

Nog wat plaatjes, Smackos...

Attachments

• claviarood01.jpg
    claviarood01.jpg
    94,4 KB · Bekeken: 87
Een erg lekker jaar eigenlijk! op een paar puntjes na dan...
-nog steeds dat gezeik met mental theo over een commercial met mijn muziek (en die van dj LecZ/alex)
-nog steeds teveel werk om stevig te kunnen hobbyen/werken om de studio uit te breiden...
-en daardoor chronisch geld tekort :D

maar....er zijn veel meer positieve punten. Een greep uit de grabbelton:
- aangenomen voor de Masters opleiding Sound&Music Production
- Samen met Alex dancetracks gemaakt waar ik toch behoorlijk blij mee ben,
- waardoor ik ook een stuk beter ben gaan produceren
- nog steeds dezelfde vriendin
- die nog steeds niet verveelt
- Goed wezen netwerken op het Amsterdam Dance Event
- geSounddesigned voor de laatste Brand Bier tv-commercial (die nog steeds draait)
- ervoor gezorgd dat er voor volgend jaar een paar hele leuke projecten op me liggen te wachten!

maarrr.....aan een beetje kerstvakantie ben ik hard toe...dus ik leef er toch wel een beetje naartoe hoor ;)

Jep, als ik de nummers die ik nu maak luister t.o.v. de nummers die ik een jaar geleden maakte, kan ik wel degelijk vooruitgang horen, vooral qua geluidskwaliteit... hoewel die nog niet goed genoeg is, ik moet nog veel leren over afmixen vind ik zelf
absoluut!... ik ben dit jaar eindelijk van Fruityloops afgestapt en heb de overstap gemaakt op Cubase en ben begonnen met hardware... Ik heb er zeker geen spijt van, ik heb nu op de een of andere manier meer het gevoel 'echt' bezig te zijn, ik vind muziek maken ook ineens stukken interessanter geworden op de een of andere manier... ik ben in korte tijd heel erg van knopjes gaan houden :{
overstap van Fruityloops en software naar Cubase en Hardware in combinatie met software
Absoluut... ik sluit dit jaar af met een rack inbouwsetje voor mn virus en dan begin volgend jaar ga ik door voor de mengtafel :)
dit was wat mij betreft een goed jaar... :okdan:

Mmm ja, synthese gaat beter, arangeren gaat beter maar de techniek blijft achter maar daar heb ik ook een
boel bijgeleerd. Afmixen blijft lastig
studio zit nu beter in elkaar, maar op het moment komt ik 1 synth te kort en dat is een Virus Ti of een A6 ben ik nog niet helemaal uit maar ik kan er nog ff over nadenken....moet beslissen tussen dikke sound en flexibiliteit en productiviteit
gisteren trouwens wat electro gehoord en dan hoor je toch wel vette analoge basslines....dan denk ik toch A6...
maar met de Ti en mijn Waldorf Q heb ik geen andere geluidsbronnen meer nodig... met de A6 weet ik het niet helemaal
nu heb ook wat fx en randapparatuur erbij o.a. compounder en daar ben ik erg blij mee.
Na de nieuwe virus Ti of A6 komt er een grotere mengert met meer subgroepen.....
ben nog steeds aan het opbouwen..
Nee dat niet, nu zonder mijn virus C maak ik geen muziek...ik moet snel een nieuw speeltje hebben...

fijne dagen iedereen!
:dj:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back