[pepsi test] Retro 777 vs. TB303

[pepsi test] Retro 777 vs. TB303

• Beiden keren hoor je de Future Retro 777

Stemmen: 7 12,7%
  • Beiden keren hoor je de TB303

Stemmen: 0 0,0%
  • A= FR777 B=TB303

Stemmen: 28 50,9%
  • A= TB303 B= FR777

Stemmen: 14 25,5%
  • Ik weet het niet

Stemmen: 6 10,9%

• Totaal aantal stemmers
    55
ondanks bovenstaand commentaar toch een gok;

a 303
b 777

en dan voornamelijk op basis van de hoeveelheid ruis :D, maar ik vond b ook lichtelijk "modern" (hoor ik daar klinisch?) klinken.
Ik ben geen kenner, maar ik ben helemaal met bovenstaande uitspraak eens.

Edit: ik zag na het verzenden van het bericht dat dit een 3 jaar oude draad was. En ik zat ernaast. Vooral omdat ik dat TB geluid niet kan uitstaan, en de eerste sample het slechtst klonk. :duivels:

Laatst gewijzigd:
Een interessante site die vergelijkende (audio-)tests maakt
tussen de echte 303 en de bekendste klonen is

http://www.acidvoice.com/

Echt de moeite waard

ik heb naar de test geluisterd maar vond de tb niet echt als over winnaar er uit komen. de x0xbox is zeker zo goed .net als.de acidcode vond ik deze het mooist daarna de oakley gelukig heb ik geen dure smaak ...de 777 vond ik een beetje mild en basig over komen net als de revolution. wat wel leuk is dat deze bak echt mille verder gaat als alle andere. als het om tweaken gaat natuurlijk

minder waren de teebee en acidlab die heel scherp aan hoorden:mexico:.
en ik dacht ook dat 1 een 303 was en twee een 777

Kut jammer dat het al bekend gemaakt is...:)
Ik had A 777 B 303.
IK vind A echt niet mooi klinken hier op mijn macbook speakertje.
Deze klinkt wat recht to recht aan
en
B die pers hem eruit zo dat er een soort feel ontstaat in het begin zit er ook een soort scherp randje aan wat B niet heeft.

Dus ff overdreven.
A pauw pauw pauw
B piieauw piieauw piieauw

:)

Een interessante site die vergelijkende (audio-)tests maakt
tussen de echte 303 en de bekendste klonen is

http://www.acidvoice.com/

Echt de moeite waard

Ik heb er eens naar geluisterd en ik moet zeggen dat ze de reso bij de 777 helemaal open hebben staan waardoor die sneller door de mand valt.

Ik had het overigens fout. Ik dacht dat B de 777 was en A de tb-303. Dit omdat B aggressiever klinkt. Aan de andere kant, beide hadden netzo goed samples uit de mc-303 kunnen zijn. Als ik ook een tb-303 hier had staan had ik nog wel een tesje willen uploaden maar helaas. Iemand die mij een tb-303 stukje wilt mailen met de pattern erbij? Dan wil ik hem wel namaken met de 777 en beide hier uploaden.

Back