Clavia Micro Modular

Kid666

Nieuwkomer
Hallo mensen

Ik heb pas een Micro Modular gekocht, maar nou werken de sequences wel, maar de andere niet, hoe trigger je die???
Zit er een virueel toetsenbord ofzo in.

Ik neem aan dat je wel met een keyboard bespeelt?

Het klinkt alsof je gewoon de micro nergens aangekoppeld aan het checken bent, dan komen er idd sequences voorbij want die patches gaan gewoon uit zichzelf 'brullen'

De synthgeluiden zal je gewoon moeten bespelen met een keyboard...

(als dit zo is, dan wordt het hoog tijd dat je het manual eens erbij pakt ;) )

ik heb die keyboard-floater in de editor trouwens nog NOOIT aan de praat gekregen...is toch de bedoeling dat die midi notes naar de modular stuurt? of werkt ie niet met de micromodular?

iets anders: sinds ik mijn pulse en m1000 aan nolet heb uitgeleend ben ik weer es wat andere speeltjes aan het herontdekken....waaronder gisteren de micromodular.........aaaaaahh!!! wat een megalekkerevette sounds kun je daar toch uithalen.....nu ik steeds meer kaas gegeten heb van synthese ed kan ik veel sneller zelf patches in mekaar knutselen die ook nog es ergens naar klinken....erg tof bakkie hoor...begin er bijna over te denken om een nord modular keys of zelfs een G2 keys te kopen als controller voor mijn laptop met ableton live en plugins.....

Olaf

Dat zou geen onverstandige zet zijn om een G2 te halen ;) een betere plug-in controller/synth kan ik me niet voorstellen

Die keyboard floater werkt alleen als 'local' ook aan staat (althans, bij mij op m'n G1 keys)

Origineel geplaatst door Sander02
Dat zou geen onverstandige zet zijn om een G2 te halen ;) een betere plug-in controller/synth kan ik me niet voorstellen

Die keyboard floater werkt alleen als 'local' ook aan staat (althans, bij mij op m'n G1 keys)

local? leg uit? waar doe je dat?

oei! de micro heeft een toetsen dus waarschijnlijk ook geen local on/off switch.. werkt shift+ patch up of down?

(is al een tijdje geleden voor mij)

oei! de micro heeft een toetsen dus waarschijnlijk ook geen local on/off switch.. werkt shift+ patch up of down?

(is al een tijdje geleden voor mij)

ja je kunt een note triggeren met shift en patch up ...... maar lijkt me toch dat de keyboard floater in de editor gewoon via de PC midi in/out een note kan zenden naar de micromodular? want dat is de enige midi poort set die je kunt activeren in de editor-setup......

hmm wat vreemd. Ik lees nu wel in het manual dit: The Local off function is not supported in Micro Modular

Voorzover ik me kan herinneren kon je de keyboard floater gewoon gebruiken mits er een keyboard logic is aangesloten op de envelope.. (de envelope zou moeten oplichten als je de keyb. floater gebruikt)

midi zou hier los van moeten staan, de floater is intern

Het lijkt me sterk dat in de editor bij > synth settings de local op off staat

hmmmmm.....ik ben er ook een beetje bang voor..... er lijkt op dit moment geen 3 octaafs controller te zijn die dezelfde mogelijkheden biedt qua parameter-text in displays, hoeveelheden endless rotaries etc...... maar meer dan 2000 euro voor een controller..wel erg aan de prijs.............kunnen ze bij clavia niet een G2 keyboard maken zonder modular erin? ;)

hmm wat vreemd. Ik lees nu wel in het manual dit: The Local off function is not supported in Micro Modular

Voorzover ik me kan herinneren kon je de keyboard floater gewoon gebruiken mits er een keyboard logic is aangesloten op de envelope.. (de envelope zou moeten oplichten als je de keyb. floater gebruikt)

midi zou hier los van moeten staan, de floater is intern

hmm volgens mij hebben bijna alle patches een keyboard logic..anders kun je ze natuurlijk niet via midi bespelen ;)
ik vermoed dat die keyboard floater dus niet werkt bij de micromodular...

En dan ben je zo tevreden met de G2 sound, en zo blut ervan, dat je je plug-ins weer moet verkopen! :D

de keyboard floater moet werken op de micro, ik gebruikte hem regelmatig toen ik een micro had

En dan ben je zo tevreden met de G2 sound, en zo blut ervan, dat je je plug-ins weer moet verkopen! :D

de keyboard floater moet werken op de micro, ik gebruikte hem regelmatig toen ik een micro had

bizar! bij mij heeft ie het echt nog NOOIT gedaan! dus als het goed is moet ik als ik een note op de keyboard floater aanklik de gate op de envelope zien triggeren?

over die controller functie: ik zoek idd een midi controller met keyboard voor mijn laptop met ableton live... 2 octaafs vinnik denk ik te weinig, 3 is ideaal, groter hoeft niet want ik wil het nog wel enigzins portable houden.... ik vind de mogelijkheden en de sound van de modular echt heel vet.... maar ik gebruik ook veel softsynths ed daarnaast, en het zou echt ideaal zijn als ik die vanaf mijn conttroller keyboard zonder fuzz kan editen, en het lijkt erop dat die G2 dat echt perfect laat doen met z'n displays waar je gewoon de labels kunt displayen...... ik zou zo snel niet echt een alternatief weten

De Keyboard Floater heeft bij mij altijd gewerkt, op alle modellen en op alle computer systemen. Misschien weer eens opnieuw installeren, die Editor?

En echt, die G2 eens goed uitpluizen is beslist de moeite. Met de workshops van Rob Hordijk erbij is dat leuk voor donkere, regenachtige dagen dagen.

Wout

Back