Als je meer uitleg wil...
Origineel geplaatst door isnieZot
dat het nummer niet veranderd snap ik eigelijk niet goed. er zitten 3 thema's in het nummer. en dat op vrij korte tijd. of heb je het eerder op de geluiden die niet veranderen?
Ik hoor wel wat je bedoelt met de thema's, maar je moet écht goed opletten om er veel verschil in te horen. De geluiden blijven grotendeels hetzelfde. Maar waar het me vooral om gaat: de begeleiding (met name de drums) verandert zo goed als niet. Wat je hebt is wat je houdt, op een enkel breakje van een maat na. Ik hoor wel dat er op de achtergrond af en toe wat bij komt en weggaat en dat je thema verandert, maar een echte ontwikkeling of verandering is dat toch niet in mijn oren. En dus lijkt-ie, een beetje oppervlakkig gezien misschien, 3:30 lang rechtdoor te gaan. Zou het geen nut hebben de breakdown aan het einde op tweederde ook te gebruiken, om daarna terug te komen met alles en iedereen? (ergo: je derde thema) Dan is dat effect misschien al opgeheven.
en heb je het met "Power" over de mix van de track? of eerdere over het karakter?
gaarne wat meer uitleg aangezien ik altijd wel mijn tracks wil verbeteren.
Uhm, het karakter, denk ik. Of allebei misschien ook wel. Ik vind 'm in ieder geval vrij vlak klinken; weinig dynamiek. Niet alleen in de mix en in de opbouw van de track, maar ook in de geluiden zelf: elk geluid lijkt elke noot hetzelfde volume te hebben. Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet eens met 'power'; ik weet ook niet of dat effecten zijn die je überhaupt wel
wil hebben in dit soort muziek... Ik bedoelde meer dat het niet 'knalt'. Je bass en snare zijn echt vlak; een beetje als in games (hé, eigenlijk zou het wel een aardige tune voor Pacman zijn!

). En de begeleiding zit vrij ver weg en knalt evenmin. Geen gepronoceerde bas ook. Vandaar dat ik het geheel vrij vlak en daardoor zonder echte power vind klinken.
Daarom is dit voor mij al met al een aardige track die ik een paar keer luister en dan weer vergeet. Een hoop andere Isnie-tracks (vraag geen namen!) vond ik echt stukken beter (cd-waardig?). Trouwens: bij nog een paar keer luisteren worden je leadsound en -melodie (vooral vanaf 2:00) wel steeds vetter (en maffer

).