Yamaha DX7

marce

Stamgast
Hallo Synthfreaks,

Heeft hier iemand een Dx7 of wat is zijn ervaring met een DX7????
Ik weet dat dit geen gemakkelijk te programmeeren synth is, maar zou die wel eens willen uitproberen.
Wat mag ik daar nog voor geven 2é hands????
Klinkt die wel goed met zijn mono uitgang????

Dank bij voorbaat,

marcE

DX7 I of DX7 II?

ik heb een DX-7

hij klinkt wel goed, maar het frequentiesbereik is niet al te hoog, je zou er eigenlijk een enhancertje achter moeten pleuren

ga je niet naar deDSF meeting?

als je niet perse het keyboard nodig hebt kan je misschien ook eens kijken naar de nieuwe yamaha DX200....daar zit de DX7 engine in, plus effecten, filters en drumsounds..... leest ook gewoon DX7 sysex

tHANKS _ tHANKS,

Ik kan een Dx7 kopen voor 350 euro.
Is dat een goede dial???????
Of het een Dx7 I of een Dx7 II weet ik niet.
Wat is het verschil tussen die twee????

Met vriendelijke groeten,
marcEl

de DX200 kost 449 euro overigens

thoman... is inclusief 19% BTW al

maar de originele DX-7 heeft weer meer vintage waarde (als je t zo wil noemen)

[edit] oh ja, de originele DX-7 kun je van de derde verdieping uit t raam gooien, weer insteken en zo verder spelen. Dat doen weinigen m na [/edit]

Volgens mij was de dx7 8-bit, wat eerlijk gezegd wel een lekker randje eraan geeft. Maar als je niet helemaal into FM bent en weet hoe het werkt, is het ene hel om te programmeren.

Voor een iets makkelijkere versie kan je ook bijvoorbeeld een 4-operator FM synth kopen als een dx21 of 27 of tx81z bijvoorbeeld, die zijn iets makkelijker te programmeren.

De flexibiliteit qua klank is bij de dx7 wel enorm goed. Je krijgt er echt enorm verschillende klanken uit. Echter analoge geluiden krijg je er niet echt uit...

350 euro is ok voor een dx7.

Thanks voor de vlugge reactie.

Ik ga hem morgen halen voor 350 eurokes en met extra cardrige, heb vroeger in mijn jongere jaren al een Dx 21 gehad dus kan ik terug de draad opnemen en klankjes maken.

Nogmaals Dank,

Groetjes,
marcE

Nu zal ik zelden een softsynth verkiezen boven een hardware synth maar ehm... FM7 van Native Instruments is echt indrukwekkend hoor! En klinkt als een huis... Met sysex import kun je zelfs alle miljoenen DX7 sounds van het net plukken en inladen en reken maar dat deze heeeeel overtuigend overkomen.

Food for thought ;)

Re: Yamaha DX7

Origineel geplaatst door marce
Klinkt die wel goed met zijn mono uitgang????
/B]

Uh? wat maakt dat nauw weer uit? Bestaan er stereo synths dan? Op sommige van mijn staan wel stereo,
maar dan bedoelen ze een stereo chorus effect.

nou zelfs mijn mc-307 heeft stereo patches hoor

Sander,
De meeste synth's die ik ken , en zelf heb gehad ,waren met een stereo uitgang(jack left en jack right).Dit kan wel belangrijk zijn wanneer je een klank maakt ,dat je dan het stereo beeld kan verplaatsen en zo een voller geluid krijgt.Je kan dat natuurlijk oplossen met een effectprossesor, maar het zou wel handiger zijn als de DX7 een stereo uitgang had.
Met of zonder stereo , morgenavond ben ik de trotse eigenaar van een DX7.

Groetjes,
marcE

nauw dat zijn dat patches met stereo effecten of
er zit een panning envelope in je 307.
Maar anders is het mono.

sommige zweven inderdaad een beetje rond in het stereo beeld, maar er zijn ook sounds die links anders klinken als rechts als het ware. Niet mono in elk geval.

Back