cubase sl + hardware vraag

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
ik heb een cubase sl bundel gekocht en heb daar een vraag over.

kan ik een hardware synth via een spoor in cubase laten mee lopen en eventueel vst effecten aan toevoegen ??

heb bij de cubase namelijk een beknopte handleiding erbij gehad en daar staat het niet in.
ik zie hem wel binnen komen maar krijg hem niet te horen, alleen als ik het opneem en dat weer afspeel.

wil dus cubase ook als een soort mixer gebruiken.waar ik dus ook vst synths en effecten tegelijk kan gebruiken.

en nee het is geen illegale cubase, gewoon netjes nieuwe gekocht.

Origineel geplaatst door meesha74
Wat neem je dan op, Audio of Midi? Je kunt je vst effecten alleen loslaten op audiosporen. Je moet dus het audio van je hardware synth als (stereo) audiotrack opnemen in cubase, en daarna kun je dit spoor gaan bewerken met je vst effecten.

:okdan:

oke, het gaat dus om audio.
en bedankt, en wordt dus helaas eerst op nemen.

Origineel geplaatst doorToon
luidspreker icoontje induwen op audio kanaal waar je hem wil monitoren

dit had ik al gevonden ja maar kan dus geen eq en vst effecten enz. gebruiken. moet dus eerst opnemen.

Origineel geplaatst door bass-molecules
oke, het gaat dus om audio.
en bedankt, en wordt dus helaas eerst op nemen.

dit had ik al gevonden ja maar kan dus geen eq en vst effecten enz. gebruiken. moet dus eerst opnemen.

Uhmm...ik kan gewoon realtime effecten erover heen gooien hoor. Geen probleem. Volgens mij doe je iets anders fout.
Ik kan bijvoorbeeld mijn gitaar inpluggen en via een Ampsim die ik Koebeest SL draait gewoon spelen....

Nolet sl;aat den spijker op zijn kop.

Wat je kunt doen is het volgende:

audiospoor klaarzetten voor opname
Op de inserts van het audiokanaal een aantal wrede plugins activeren (moeten dus wel fx zijn en geen vsti's)
sequence maken of realtime spelen
Als het goed is wordt je signaal dan realtime bewerkt. Afhankelijk van de kwaliteit van je soundcard (wel of geen ASIO, minimum aantal samples aan latency: 64 samples is erg laag 128 en 256 samples zijn werkbaar) is de vertraging: haast onhoorbaar tot en met de nachtmerrie: onwerkbaar. Vertraging is minder bij hogere bitrates en frequenties 24bit 96khz geeft veel minder latency.

Maar ik laat me teveel gaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Met Nuendo 2.0 lukt het mij direkt. Echter met Cubase SL 1.06 niet. Het is eigenlijk iets raar. Ik route m'n geluid door Cubase maar ik zie niks van signalen op de uitgang bussen. Ook effekten op m'n audio channel zetten, waar ik echt een signaal op krijg geeft niks resultaat. Het lijkt mij iets dat de ingang momenteel wel door Cubase gaat maar niet door de audio engine :confused:

Origineel geplaatst door Toon
Met Nuendo 2.0 lukt het mij direkt. Echter met Cubase SL 1.06 niet. Het is eigenlijk iets raar. Ik route m'n geluid door Cubase maar ik zie niks van signalen op de uitgang bussen. Ook effekten op m'n audio channel zetten, waar ik echt een signaal op krijg geeft niks resultaat. Het lijkt mij iets dat de ingang momenteel wel door Cubase gaat maar niet door de audio engine :confused:

Klopt ook. Je geluidskaart heeft dan een mogelijkheid om bijna direct het signaal naar zijn output te sturen. Dit kan je volgens mij op de meeste kaarten aan en uit zetten. Hardware passthrough ofzo heet dat. Op mijn Delta1010 kan dat volgens mij. Ik heb het uit staan omdat ik wel eens realtime VST effecten wil gebruiken.

Origineel geplaatst door Nolet
Klopt ook. Je geluidskaart heeft dan een mogelijkheid om bijna direct het signaal naar zijn output te sturen. Dit kan je volgens mij op de meeste kaarten aan en uit zetten. Hardware passthrough ofzo heet dat. Op mijn Delta1010 kan dat volgens mij. Ik heb het uit staan omdat ik wel eens realtime VST effecten wil gebruiken.

Oepppss, gewoon direct monitoring uitvinken , dan werkt het natuurlijk :D

Back