[Experimental] Contact

Makaraton

Nieuwkomer
Goeie Morgen iedereen

Ik ben Makaraton, 22 uit België

Ik heb me lange tijd bezig gehouden met hardcore en trance maar de laatste tijd doe ik alles helemaal anders
(Daarom niet beter ofzo :D )

Daarom stel ik jullie hier een preview voor van mijn eerste track, het is eerder de intro.

De track noemt First Contact (kheb er voorlopig contact van gemaakt)
omdat het een eerste contact is met mijn wereld (de muziek in mijn hoofd)

Ik had graag wat feedback gehad

verwacht niet teveel!

Wees eerlijk en onderbouw jullie kritiek
ik ben benieuwd wat jullie er op aan te merken hebben en of jullie het eind resultaat horen willen
Alvast bedankt
en prettige feestdagen
groetjes Makaraton

------------> Makaraton - First Contact http://users.telenet.be/fvg/Contact.mp3

Er zit maar 1 nadeel aan.
Hij moet langer. ;)

Grappige track. Lekker buiten de hokjes.
Qua sound zou ik wel oppassen dat je niet teveel laag in je mix houdt. Dat gaat het teveel dreunen. Een steil hoogdoorlaat filter op 50Hz kan wel wat helpen. Dan kun je de rest van de mix makkelijker aanpassen.

Sorry maar ik vind er niet al te veel aan. Dit ligt zeker niet aan het genre wat je brengt, maar aan de manier waarop je het uitvoert. Ik denk dat dergelijke ambient industrial nummers hun waarde putten uit de subtiliteit en de details en die twee mis ik net in je productie. Als je bijvoorbeeld naar l'ombre (medicine for the meaningles) of azure skies (beiden getekend op ant-zen) dan valt net op hoe goed die nummers in elkaar zitten. Het repititieve karakter weerhoudt je er niet van om op details te letten ed. Nu klinkt het nog teveel als ik loop één stukje en dan zet ik er na x aantal maten nog een loopje bij en zo voort, maar ook in dergelijke ambient nummers is een structuur niet misplaatst om de aandacht van de luisteraar te behouden.

Hopelijk komt dit niet te streng over, want in tegenstelling tot wat velen denken is dit soort muziek niet eenvoudig in elkaar te steken (als je het goed wil doen) en ik wil je zeker niet ontmoedigen. Ik denk alleen dat er nog wat werk aan de winkel is alvorens dit release-waardig is. (maar dat is waarschijnlijk ook waarom je zegt dat het een eerste poging is)

Nog veel succes!

PS: na nog eens geluisterd te hebben, moet ik er bij vertellen dat de details en zo waar ik het over had hoofdzakelijk eigenlijk mbt dynamiek is maar aangezien je track stopt voor ie goed begonnen is, is het moeilijk te beoordelen of daar nog verandering in komt; hetzelfde met betrekking tot de structuur.

:L Hoe strenger jullie zijn hoe liever ik het heb
Zoals ik al zei put ik veel kennis en opties uit de onderbouwde kritiek, daar leer ik heel wat uit
Verder zal ik hem zeker beter aanpassen en verder opbouwen
Wordt zekers vervolgt

Maar eerst de komende dagen genieten van de feestdagen en dat wens ik jullie allemaal toe
Alvast bedankt

ja, t' komt eigenlijk net op gang en dan stoptie alweer..

ik vind het melodietje wat er tegen het eind in komt (C-A#-A-G) niet zo sterk
en het geluidje is ook een beetje dun.....

dussuhm... uitwerken, meer detailleren, meer expirimenteren en dan wordt het wel wat!

Back