steinberg houston\mackie control

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
wil misschien 1 van deze twee kopen, wilde alleen het volgende weten.

die steinberg houston zie je bijna niet te koop staan dus wou eens weten wat die 2de hands moet kosten ?

verder heb ik een beetje lopen te vergelijken, maar ze doen eigenlijk allebei het zelfde of zie ik wat over het hoofd.
ik werk met cubase dus gaat automatisch mijn vervoel naar de steinberg, want ja dat komen beide van de zelfde makers dus dat zou goed met elkaar moeten werk neem ik dan aan ?

graag wat reactie van mensen die met 1 of allebei hebben/heeft gewerkt/werk.

misschien eventueel de grote verschillen tussen deze twee.

alvast bedankt.

Kijk eens in de oude liknks op het Steinberg forum er schijnen nogal al
wat "Houston we have a problem"s te zijn.

Over de Mackie heb ik gehoord dat ie beter met Logic zou werken.

Ik heb laatst de US2400 vanTascam even snel bekeken, dat ziet
er wel aardig uit. Ik kreeg even een korte demo, dus ik kan je niet vertellen
of 't goed werkt. De 2400 werkt met de Mackie "Hui" setup en heeft touch
sensitive faders. Dus edit channel in de Inspector toggle je met de touch fader,
dat zag er toppie uit, erg handig

Ik werk zelf nu met een 01v (alleen als controller en monitor out) en een
Contour Shuttle Pro. In combi met je toetsenbord werkt dit perfect.

Weinig ervaring, afgezien van de mackie Logic controller bij een vriend die echt geniaal is, maar van de Houston moet je absoluut afblijven. Dat is echt een kutding. Hardwarematig erg slecht, maar ook de communicatie met Cubase zelf is erg triest. Faders die controlwaardes blijven uitsturen en nooit echt op 0dB komen en dergelijke onzin. Rampenplan.

Was ook een site over, maar ik kan 'm ff niet vinden...

Geen ervaring met een van beiden, maar wil wel binnenkort een Mackie Control aanschaffen. Er waren een paar kleine issues, maar geen onoverkomelijke. Volgens velen op het Steinberg forum een absoluut genot om mee te werken, de beste controller voor Cubase SX. En de extenders worden nu ook al een tijdje ondersteund.

Wist je ook al dat je met de Mackie Control al je VST instruments en FX kan bedienen. Je ziet dan op het LCD 8 parameters (naam en waarde) staan en met de endless rotary's kan je de waarde veranderen. Heb je er ook nog een extender bij zie je er in een keer 16 op een rij!:okdan:

Beide controllers zijn ok, de houston voelt wat speelgoed achtig aan en is niet geheel goed te implementeren
maar dat geld ook voor de Mackie.

Houston prijs 2de hands is rond de 500/600 Euro

De Mackie ligt tussen de 800/900 Euro 2dehands en kost nieuw 1149.00 incl btw

Beste controller op dit moment is de US 2400 van Tascam. 1549.00 incl BTW
24 Faders !!en draaiknoppen en via de HUI mode echt goede ondersteuning in SX en SL.
Niet de goedkoopste wel op dit moment de beste oplossing.

Verder zijn de BRC en BRF van behringer voor het geld echt goed. (er hoeft geen geluid doorheen:-)
Je koopt ze beide voor 400 Euro (samen dus) en hebt dan 8 faders en maar liefst 40 !! draaiknoppen.

Ik heb al een foto gezien van iemand die ze aan elkaar had gezet, ziet er echt geil uit.

Mocht je vragen hebben pb me maar ff, ik heb met alle controllers redelijk veel ervariing.

Attachments

• us-2400_v.jpg
    us-2400_v.jpg
    2,5 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door Grooveron
Beide controllers zijn ok, de houston voelt wat speelgoed achtig aan en is niet geheel goed te implementeren
maar dat geld ook voor de Mackie.

Houston prijs 2de hands is rond de 500/600 Euro

De Mackie ligt tussen de 800/900 Euro 2dehands en kost nieuw 1149.00 incl btw

Beste controller op dit moment is de US 2400 van Tascam. 1549.00 incl BTW
24 Faders !!en draaiknoppen en via de HUI mode echt goede ondersteuning in SX en SL.
Niet de goedkoopste wel op dit moment de beste oplossing.

Verder zijn de BRC en BRF van behringer voor het geld echt goed. (er hoeft geen geluid doorheen:-)
Je koopt ze beide voor 400 Euro (samen dus) en hebt dan 8 faders en maar liefst 40 !! draaiknoppen.

Ik heb al een foto gezien van iemand die ze aan elkaar had gezet, ziet er echt geil uit.

Mocht je vragen hebben pb me maar ff, ik heb met alle controllers redelijk veel ervariing.

topper :D

heb op de steinberg forum site wat dingen gelezen over je houston en dat wat ik lees over problemen met dat ding is helemaal niet veel. las eigenlijk meer positieve dan negatieve dingen. of ik heb verkeer gekeken. maar het enige ding wat redelijk vaak naar voren kwam was iets met de faders, dat de stand op de houston niet overeen komt met de stand in cubase. wat denk ik niet echt een problem zou worden wat je mixt ten slote met je oren en niet met je ogen :geslaagd:

en de review van SOS is ook niet slecht te noemen.

denk dat ik voor de steinberg ga, want wil daarmee toch alleen cubase bedienen en is ongeveer 300 euro ( 2de hands ) goedkoper dan mackie en daarvoor kan ik een novation remote voor mijn plug-in kopen.

die tascam in id ook een goede optie, alleen te ver boven m'n budget.

Origineel geplaatst door Grooveron
Beste controller op dit moment is de US 2400 van Tascam.

Geen persoonlijke aanval, maar hoe kan deze nu beter zijn dan de Mackie?

- De integratie met Cubase kan nooit beter zijn, alleen maar slechter, omdat de Tascam via A) het Mackie protocol met Cubase lult, of B) HUI mode lult, wat ook ondersteund wordt door de Mackie Control. Waarbij het Mackie protocol het meest uitgebreid is, en het lijkt me stug dat Tascam dit beter implementeert dan Mackie zelf.

- De Tascam ontbeert een display. Daarom is A) de channel strip implementatie minder uitgebreid, of B) de parameter aanduiding erg cryptisch. Ook softsynths en FX bedienen zal minder overzichtelijk zijn.

- De Master sectie is minder uitgebreid.

- De rotary-encoders, de ledkransen er omheen en switches op de Tascam zien er een beetje plastic uit. Maar dat kan ik alleen vanaf een foto beoordelen, dus daar kan ik het mis hebben.

De Tascam biedt natuurlijk wel veel meer faders voor minder geld, en is daarom de goedkoopste van de twee (Mackie + 2 extenders komt al gauw op EUR.3000,-). Maar dat maak 'm natuurlijk niet de beste.

Ik hoop niet dat je voor de Houston gaat dat ding schijnt echt bagger te zijn.
Er is zelfs een Steinberg klant geweest die een anti Houston site heeft opgezet
omdat ie de problemen beu was. Heeft 'm heel wat fijne uurtjes correspondentie
met Steinie en hun advocaten opgeleverd.

Ga voor de Mackie of de Tascam. IMHO

Back