een virus classic of een jp8080

dixxy

There are keys to be play
Hallo allemaal.

Ik ben van plan een nieuwe synth aan te gaan schaffen.
en ik wil er graag echte vette zaag tonen uit gaan halen,
Op het moment ben ik wel in het bezit van een virus A.
maar die is naar mijn mening iets te dun qua sound.
nou zit ik erg te twijvelen tussen een virus classic en een jp8080/8000
kan iemand mij vertellen waarom ik juist wel of juist niet voor de ene of de andere moet gaan?
alvast bedankt voor de tips.

en oja,ik heb ook de superwave pro+trance als vst,komt die (of een van die 2)
erg veel overeen met de jp?

superwave is een jp8080 clone in software formaat al zijn de golfvormen gesampled wat bij een jp niet het geval was geloof ik dus dat is wel een beetje een verschil in sound.
Verder als je hem dun vind klinken waarom mod je hem dan niet wat aan en maak je hem zelf wat dikker?

Als je de A te dun vindt dan vind je de classic ook te dun denk ik

De superwave truuk waarmee je die echte megasynths maakt met de JP is met de A ook wel te doen, begin bijv 's met op kanaal 1 een zaagoscillator, zet die op 7 stemmen unison, detune, en doe die ook nog es als 2de patch, die je ook op kanaal 1 zet...zo heb je in principe een superwave, niet helemaal hetzelfde, maar veel dikker wordt t niet volgens mij :D

Ik heb een jp8000, (de jp8080 is iets uitgebreider, heeft een vocoder, en een smartmedia slot, zo heet dat toch?)

De sounds daarin zijn echt super.
Ook zeker de saw's die je ermee kan maken.
Maar goed, als je de sounds iets te "dun" vind kun je ze natuurlijk altijd aanpassen.

Een virus classic heb ik totaal geen ervaring mee, ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er tussen de jp8000(8080) en een virus classic, een BETERE is te kiezen.

Maar dit zijn natuurlijk altijd situaties die compleet afhankelijk zijn van iemands smaak!

Er lopen genoeg topics dacht ik over zowel de jp als de virus classic. die zou je natuurlijk kunnen vergelijken.

En natuurlijk de online demo sounds beluisteren.
Kom je er dan nog niet uit........... dobeelsteen opgooien???? even getallen voor de jp, oneven voor de virus :geslaagd:

Origineel geplaatst door Nightstorm
Als je de A te dun vindt dan vind je de classic ook te dun denk ik

De superwave truuk waarmee je die echte megasynths maakt met de JP is met de A ook wel te doen, begin bijv 's met op kanaal 1 een zaagoscillator, zet die op 7 stemmen unison, detune, en doe die ook nog es als 2de patch, die je ook op kanaal 1 zet...zo heb je in principe een superwave, niet helemaal hetzelfde, maar veel dikker wordt t niet volgens mij :D

De 'A' is geloof ik maar 12 stemmig en die verbruik je zo snel op deze manier. ;)

ik heb beide bakskes(virusB en JP8080)en ze verschillen totaal van klank....vullen elkaar wel goed aan, maar een supersaw van de virus gaat echt niet zo breed en open in transienten als die van de JiePie.

Origineel geplaatst door OnAcid
De 'A' is geloof ik maar 12 stemmig en die verbruik je zo snel op deze manier. ;)
waren er toch 16 nu dacht ik met die o.s. updates? maar goed, een geluid waarbinnen je 2 oscillatoren gebruikt en die 7 stemmen unison doet kan ook al ontzettend dik zijn natuurlijk...alleen benadert dit de JP-manier net ff iets meer, omdat je daar bij elke stem afzonderlijk de detune in kan stellen geloof ik...en tuurlijk is een JP anders dan een virus, maar als je de virus dun vindt klinken dan doe je toch iets niet goed volgens mij (vond m zelf eerst ook vaak dun klinken, maar ben daar inmiddels op terug gekomen...je moet alleen een beetje weten hoe 'm te gebruiken)

virus

virus

Ik heb inmiddels een patch gemaakt op mijn virus die al behoorlijk dik vind klinken,
en is gelijk nog maar 2 keer polifonie.
en daar heeft ie ook nog eens erg veel moeite mee,en zet ik de unusion ipv 7 nu op 8,dan is ie nog maar 1 keer polifonie
maar ik heb besloten om er een synth bij te kopen.
nu zit ik wel te twijvelen tussen een virus B en een jp 80..
of zijn er ook nog andere alternatieven?

Als je die superwave sound heel belangrijk vindt voor het maken van (bijvoorbeeld) typische trance/hardhouse tracks zou ik zonder twijfel voor de JP gaan.

Voor alle andere sounds zou ik naar de Virus kijken.

jp

jp

Ik ben idd nu opzoek naar een jp 80x0
ik heb al gereageerd op een paar advertenties op t forum.
dus nu maar afwachten op reacties
(dus als iemand er nog een te koop heeft,laat ff een pb,tje achter)

Heb een virus C en een JP gehad. Als je bv. bij de C doet zoals Nightstorm zegt en dat vergelijkt met die van de JP zit er toch echt wel een verschil tussen. De virus is niet dikker of zo maar gewoon anders, wil je echt dat bekende trance geluid dan zou ik zeker voor de JP gaan, die is daar net ff iets beter in (ihmo) en ook omdat je toch al de A hebt...

Zou als ik jou was f een geluidsfragment vragen aan iemand die een JP heeft en dat dan wel in verschillende detune standen.

ik vind de jp tog wel duidelijk overtuigender klinken qua dikte en breedte

Op vengeance-sound
Staan demo's van patches die hun maken voor zowel de Virus als de JP en kun je het verschil goed horen.
Ik heb een JP8080 en een Virus B en het vult mekaar goed aan vind ik.
Succes met je keuze

En als je overweegt om je Virus A te verkopen dan heb ik VEEL interesse!!!
Supersaw geluiden maak ik wel met Superwave Pro :)

Ik heb trouwens bij een vriend van me gespeeld op z'n JP8000 maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zo weg van. Zal wel aan mij liggen, heb ook niet zelf patches gemaakt ofzo... gewoon even door de presets gebladerd.. Geef mij maar een virus!!!

Ik heb een jp8080 weten te bemachtigen.
Ik kan hem alleen niet eerder ophalen als volgende week.
maar ik kom hier zeker op terug om te vertellen hoe die bevalt.

Origineel geplaatst door Marando
En als je overweegt om je Virus A te verkopen dan heb ik VEEL interesse!!!
Supersaw geluiden maak ik wel met Superwave Pro :)

Ik heb trouwens bij een vriend van me gespeeld op z'n JP8000 maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zo weg van. Zal wel aan mij liggen, heb ook niet zelf patches gemaakt ofzo... gewoon even door de presets gebladerd.. Geef mij maar een virus!!! [/G]

ik weet niet zeker of ik hem weg doe.
eerst eens kijken of ik alles wat ik wil kunnen met die jp kan.

Origineel geplaatst door dixxy
Ik heb een jp8080 weten te bemachtigen.
Ik kan hem alleen niet eerder ophalen als volgende week.
maar ik kom hier zeker op terug om te vertellen hoe die bevalt.

hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag ?
Veel plezier met je 8080 ! ben zelf ook nog zoekende :)

eindelijk is het zover.
Ik heb de jp8080 naast me staan.
na een uurtje wat gedraai en geschuif ben ik al zeker van dat dit het apparaatje is die ik zocht.
je hoeft echt geen moeite te doen om die dikke vette klank eruit te persen.
Ik heb er trouwens 600 voor betaald,meer dan eigenlijk mijn budget.
en ik heb hem gekocht van(hardcore liefhebbers kennen hem wel)neophyte.

P.S. wie weet er nog een linkje waar je mooie patches kan downloaden(gratis)

Back