Arturia Moog Modular MIDI

Leonidas

Nieuwkomer
Hoi, ik ben nieuw hier en heb nog nooit echt met midi gewerkt. Nou heb ik een nog een gameport-naar-MIDI kabel liggen en wil de geluiden uit Arturia Moog Modular gebruiken om te kunnen spelen op het klavier van m'n Roland RS-5. In Arturia moog modular wordt de kabel herkend etc. maar het geluid spelen is dus een probleem. Heeft iemand tips? :confused:

Hoi ik ben spdk. Leuk kennis met je te maken. :D

Probeer het midikanaal van die MOOG eens op omni of all te zetten. Misschien helpt het

post scrotum: Weet je zeker dat die modulair een midi kabel herkent? Het kan ook een patchkabel zijn.

Er staat bij MIDI IN in de linkerbovenhoek het type kabel, dat doet ie bij mijn andere pc (zonder gameport) aansluiting niet. Er staat in apparaatbeheer gewoon ook die midiaansluiting, correct werkende. Als ik die channels op "all" zet gebeurt er nog niks. Misschien moet ik iets wijzigen in mijn synthesizer... Suggesties?.

Probeer het midikanaal van die MOOG eens op omni of all te zetten. Misschien helpt het

Nog een tip:
Kijk ff in de handleiding van je masterkeyboard hoe je een ander apparaat kunt aansturen, al denk ik dat ie standaard goed ingesteld staat.

Je midikaart zal wel werken als windows em ziet, dus dat is ook het probleem niet.

Nu nog ff kijken in de handleiding van je Arturia Moog om te kijken hoe je hem over midi aan kunt sturen, dit staat er zeker in. Ik denk dat je er wel uit komt dan.

Laatst gewijzigd:
Hoi,
Arturia Moog modular herkent je Gameport driver zoiezo niet, want bij preferences hoort er in de lijst MPU-401 te staan...
Ik kan enkel kiezen tussen Asio Full Duplex, Asio Multimedia en E-MU driver dus geen MPU-401 gameport driver, dus de oplossing is dus asiodrivers installeren... dan als dit gebeurt is naar FILE preferences (dan zie je zoiets zoals op de pic) en dan bij midi out Asio full duplex kiezen.
(dit in de veronderstelling dat je de standalone gebruikt)

Attachments

• prefs.png
    prefs.png
    35,3 KB · Bekeken: 75
Ik maak slechts gebruik van een onboard geluidskaart. Ik weet dus eigenlijk niet of die asio supported is. Ik zal het es met Asio drivers proberen...:)

Trouwens, bij MIDI IN: staat MPU-401 wel! Niet bij preferences... Ik wil dus eigenlijk de geluiden spelen vanuit dat programma op synth.

Origineel geplaatst door Leonidas
Ik maak slechts gebruik van een onboard geluidskaart. Ik weet dus eigenlijk niet of die asio supported is. Ik zal het es met Asio drivers proberen...:)

Je onboard kaart kan vrijwel zeker geen ASIO drivers gebruiken. Je kunt wel het programma ASIO4All gebruiken om toch een lage latency te krijgen (= weinig vertraging). Anders zal de Arturia sowieso onbespeelbaar zijn. ASIO4all kan ik je zo geven als je wilt...

Back