Yamaha CS30, over vintage gesproken

Je, in feite is het niets meer dan een gat boren en een plug erin doen. Aan die plug moet dan een draad die naar de "step" knop gaat. Vervolgens zet je de sequencer op "step" mode (je weet wel....dat je het ding elke keer dat je op de step knop druk een stap vooruit stuurt). In deze mode kan je nu ook trigger pulsjes op die knop sturen, dat werkt gewoon....

Dat is het zo'n beetje

Dat is ook de mod die ik ooit op mijn CS30 heb uitgevoerd.
Is echt heel eenvoudig te doen, er moet slechts 1 draad worden bijgesoldeerd die naar een jackplug gaat.

Meer dan 700 zou ik er sowieso niet voor geven. Aparte synth, maar lang niet altijd even bruikbaar om eerlijk te zijn.. CS10 is beter bruikbaar en klinkt beter.

Toch zou ik hem niet snel weg doen, best een beetje aan gehecht..

Volgens jou is de waarde dus ongeveer gelijk aan een MS20, daar zit wel wat in(hoewel ik de cs30 denk ik leuker vindt)

Mwoah.. MS20 komen toch echt wat stoerdere rans-geluiden uit dan de cs30...

Dit is echt de meest vage synth die ik ooit heb gehad. Ik vond het maar een raaaar ding...het enige bruikbare geluid wat ik er uit kreeg
was de Fred Wesley 'Blow your head' bass, niet veel synths kunnen dat en het klonk wel superfunky maar voor de rest begrijp ik niet wat
mensen er zo spectaculair aan vinden...de oscies en filters zijn best wel middelmatig ergens.

Yep, maar "als" je eenmaal een coole sound hebt gevonden klinkt t ook wel weer gelijk heel eigen..

Das een kwestie van smaak. Ik vind de MS-10/MS-20 de meest waardeloze synths die ik ooit heb gehoord. De CS-30 is zeer geschikt voor freaky acid. Ik vind het iig een beest van een synth.
Alle 3 de synths heb ik kunnen vergelijken bij forum lid R-ond, die ze allemaal heeft staan.

Smaken verschillen inderdaad.

Freaky acid heb ik sowieso nix mee..

Alle 3 de synths heb ik kunnen vergelijken bij forum lid R-ond, die ze allemaal heeft staan.

Misschien als je wat langer/vaker met die dingen werkt dat je er anders tegenaan gaat kijken. Eerste indrukken zeggen me vaak niet zoveel, gear moet zichzelf toch echt bewijzen in de studio..

ik had in de jaren 80 een ms20 met een sq10 erbovenop en dus de cs 30 met een KR55 er aan.
Jarenlang met dat setje gewerkt 7 dagen per week.;)
Ik vond de cs30 veel interessanter en verassender dan de ms20 met de sq10. Ik ontdek telkens weer nieuwe mogelijkheden met dat ding. Tis net of je 3 synths tegelijk hebt lopen. En het (Sub)laag vinf ik ook mooier. Een bas uit een ms20 is toch iets minder overtuigend.

Die mod maken.......krijg je de cs30 makkelijk open? Ik zie er wel een beetje tegenop om te gaan boren in de kast......

Ik heb trouwens Motu Volta sinds vandaag draaien op mijn mac.
Vraag mij af of Volta de CS30 hz trigger ingang kan aansturen.
Moet t nog uitzoeken. Maar volt naar HZ kan dat eigenlijk iets opleveren? Kan ik iets kapot maken als ik t ga proberen?

If not ....wat is de goedkoopste optie om de cs30 aan mijn mac te hangen?

Ik moet r wel weer ff inkomen na al die jaren....:o:

Liefhebbers van de Yamaha CS-30 zouden eens naar het oude werk van Mark Shreeve moeten luisteren. De CS-30 was zijn eerste synth. Ik heb hem ook een tijdje gehad; overgekocht voor 800 gulden van een collega die dat een heel mooie prijs vond en later verkocht voor 1000 gulden. Een eigenaardig ontwerp en onverwachte mogelijkheden. Maar qua geluid toch niet echt mijn ding. De CS-40M bevalt me veel beter, hoewel die een heel andere opzet heeft.

MS-20 en CS-30 heb ik allebei al een lange tijd, en voor mij is de een niet beter dan de ander. Ze vullen elkaar juist goed aan omdat ze zo'n verschillend karakter hebben... de MS-20 kan brullen en schreeuwen en heeft voor mij iets "duisters" op de een of andere manier; de CS-30 is subtiel, precies en romig.

Raad eens welke van de twee het meest op m'n vriendin lijkt? :dubbel:

Hoe dan ook, ik vind ze alledrie even lief :luv:

Smaken verschillen inderdaad.

Freaky acid heb ik sowieso nix mee..

dus smaak kwestie
de ms 20 en cs30 doent ook lekker samen met een sequencer

Back