Hallo Dan!

pap

Nieuwkomer
ff me voorstellen, mijn naam is pap, en ik hobbie wat met midi.
sinds kort heb ik ook midi les op de plaatselijke muziekschool- ja je moet wat!
ik vind het een gave site, eigenlijk heb ik maar een vraag.
Ik zoek iemand die verstand heeft van de yamaha motif rack.
ik vind het een onwijs mooi apparaat, maar ik krijg hem niet aan de praat als soundmodule.
welk toestje moet ik indrukken of juist vanaf blijven?

voor de rest ben ik gezond.

pap

Welkom hiero!! :biertje:

Ik stel voor dat je even de zoekfunctie gebruikt om verder te gaan op jouw probleem. Ik heb zo'n vermoeden dat je nog wat midi-voorlichting nodig hebt..;)

o ja, wij heten niet allemaal 'Dan' hoor... }:|

:biertje:

Pffff, ken geen Pap meer zeggen.. :D

Re: Hallo Dan!

Origineel geplaatst door pap
ik vind het een onwijs mooi apparaat, maar ik krijg hem niet aan de praat als soundmodule.
welk toestje moet ik indrukken of juist vanaf blijven?

Wellicht gebruik je je Motif Rack enkel in Voice mode. Dan gebruik je hem slechts monotimbraal en kan je dus slechts 1 klank tegelijk gebruiken.

Als je je Motif Rack in Multi Mode gebruikt, kan je tot 16 verschillende voices tegelijk gebruiken. Gewoon op de knop Multi drukken en vervolgens een geschikte Multi kiezen m.b.v. de cursortoetsen/wiel.

Eigenlijk was het antwoord wel heel erg makkelijk en ook in de handleiding staat dit duidelijk uitgelegd. Maar wellicht bedoelde je iets anders. Kan je iets meer vertellen wat je precies bedoelt met "ik krijg hem niet aan de praat als soundmodule"?

Misschien is je Motif Rack gewoon stuk en dan is het erg moeilijk om hem als soundmodule te gebruiken.
Of wil je je Motif Rack aansturen m.b.v. een externe (soft)sequencer en heb je moeilijkheden om via die sequencer de juiste voices/multi's te selecteren?
Of ...

Back