Programma voor archiveren van muziek??

Deimos

Underground Dweller
Hallo,

ik ben op zoek naar een fatsoenlijk programma om mijn muziekcollectie mee te archiveren. Zeg maar een soort database. Ik weet dat je met Microscum Access iets dergelijks kan maken, maar daar heb ik tijd voor noch zin in. Ik wil niet alleen de titels, artiesten etc. vastleggen, maar ook de plek waar ik ze opgeborgen heb. Ik vind namelijk het indelen van platenbakken op alfabet niet erg handig. Ik heb al met google gezocht (allerlei rotzooi) enzo en hier op het forum kon ik ook niet echt iets vinden.
Dus met een programma, of een template voor Access of Excel zou ik erg blij zijn.

alvast bedankt,

Deimos

Een neef van mij organiseert al zijn software, mp3's, zelf gefabriceerde films en foto -en audio cd's met het programma Advanced Disk Catalog. Hij zweert erbij, maar ik heb het zelf enkel een paar keer in actie gezien. 't Ziet er wel goed uit. Misschien komt dit in de buurt van wat je zoekt

Ik gebruik gewoon MS Excell. Kolom voor label,cat-no, artiest, titel en style. Filter erin zodat ik kan bijv. kan kijken wat ik zoal van een artiest heb. Nieuwe items onderaan toevoegen, Excell laten sorteren en klaar. Er is misschien wel betere software voor, maar dit gaat ook prima.

Thanks,

Ik denk dat ik toch met excel aan de slag zal moeten.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
winzip ?
Deimos wil een database aanmaken waarin ie heeft staan waar welke PLATEN staan. Dan heb je denk ik niet zoveel aan winzip, wat een inpakprogramma is...

Ik weet zeker dat het barst van dit soort programma's.

De gemiddelde programmeurhobbyist klust dit vaak in elkaar en zet het als freeware op zijn/haar eerste homepagina.

Ik gebruik zelf MusicLibrary, kun je je muziek collectie en je mp3 collectie mee beheren. Onderwater wordt er gebruik gemaakt van een Access database dus je kan er altijd nog iets anders mee doen. Heb er zelf bijvoorbeeld een web applicatie voor gemaakt waarmee ik mijn muziek collectie via het web kan bekijken. Zie: http://www.wensoftware.com/MusicLibrary/

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik gebruik gewoon MS Excell. Kolom voor label,cat-no, artiest, titel en style. Filter erin zodat ik kan bijv. kan kijken wat ik zoal van een artiest heb. Nieuwe items onderaan toevoegen, Excell laten sorteren en klaar. Er is misschien wel betere software voor, maar dit gaat ook prima.
kan idd heel goed alleen moet je dan nog wel steeds scrollen, een dergelijk prg wat de threadstarter zoek zal denk ik alleen maar de gegevens die jij zoekt weergeven en niet boven en ander de rest... maar idd de simpelste oplossing dit (omdat toch de meeste ms office al reeds op zijn/haar pc heeft staan nutuulk)

Is er geen systeem dat een letter/cijfercode op je LP's zet en je via inet een db kan raadplegen zodat je zelf niet al die saaie gegeven in moet kloppen.
Archief is leuk, maar bijhouden moet anders heeft het geen zin. Maar da's pokkewerk. En dus voor anderen.

Ach zoveel werk is dat toch niet? 'k heb net nog een nieuwe plaat gekocht. Dit heb ik moeten invullen:
-Plug Research
-PLG58LP
-Thomas Fehlmann
-Lowflow
-minimal
-LP
-album

Da's toch niet zo'n klus? ;)

Back