wat is dit??

dutchalltheway

Nieuwkomer
ok...hou in gedachte dat ik blond ben en blauwe ogen heb....*D
ik ben op zoek naar een klein instrumentje, waarvan ik denk dat het onder de categorie synthesizers valt.
Helaas weet ik niet hoe dit apparaatje heet.
Ik weet dat Bon Jovi gebruikt het op "Livin' on a Prayer".
Het is een klein staafje dat je in je mond plaats. Als je spreekt, krijg je dat speciale geluids effect.
Ik zou het omschrijven als en mond-synthesizer, maar dat is het hoogstwaarschijnlijk niet....:)
Een van jullie een idee hoe het heet en of het nog steeds gemaakt wordt??:)
Alvast bedankt.

Heil Talkbox

p583h-01d9f8a3a3f2ff4ff2bec60016f59ef4.jpg

Zoek even op 'Pete Frampton' en 'tube', dan kom je een berg tegen! :)

Grappig ik zat net aan zo apparaat te denken. kan dit ook gebruikt wordne op je keyboiard neem ik aan. Of je nou speelt via je gitaar of een synth maakt neem ik aan niet uit.

Origineel geplaatst door lexjo
Zoals jullie allemaal weten is dit apparaatje vroeger ook al gebruikt door o.a. Peter Frampton (Framptom comes alive 1978 ) en Pink Floyd (Animals 1977).
Maar dit is natuurlijk basiskennis.

Wat dacht je van Foxy Get off, dat gil nichten disco nummer.:D

Origineel geplaatst door Exzit
Grappig ik zat net aan zo apparaat te denken. kan dit ook gebruikt wordne op je keyboiard neem ik aan. Of je nou speelt via je gitaar of een synth maakt neem ik aan niet uit.
kan wel, dat apparaatje gebruikt je mond als klankvervormer en die slang stuurt 't geluid naar je mond, je moet dus wel nog een microfoon bij je mond houden die het geluid in je mond versterkt.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
kan wel, dat apparaatje gebruikt je mond als klankvervormer en die slang stuurt 't geluid naar je mond, je moet dus wel nog een microfoon bij je mond houden die het geluid in je mond versterkt.

Dat dacht ik de werking techniek was me op zich bekend. Ik heb alleen nog nooit eenkeybaord speler het zien gebruiken.
En wie weet kan je hele leuek effecten krijgen met rare synthgeluiden.

Voor de meeste oudere talkboxen moet je een aparte versterker hebben, alsmede een switch om van clean signaal signaal (amp A) te switchen naar ge-talkbox-ed signaal.

Maar recenter heeft Danelectro ook de 'Free Speech Box' losgelaten, die zogezegd die aparte amp niet nodig heeft, al kun je m zo nog altijd gebruiken. Probleem hier is dat 'nieuwe' systeems niet goed werkt (check harmony central over deze box). Ik dacht (niet zeker) datie ondertussen uit productie is, maar op Ebay te scoren voor een 50-75 euro. De andere modellen gaan over de 100 EUR gegarandeerd.

Nochtans superfunky en zeker bruikbaar voor synths, heb thuis een Stevie video waar ie op 'Love Having You Around' uitjamd in 'Papa was a Rolling Stone' op talkbox + Pianet (denk ik - kan ook clavinet zijn maar denk het niet).

Anyways,

Zeker laten weten als je zelf begint te bouwen.

greetz,
zjok

Origineel geplaatst door zjokka

Nochtans superfunky en zeker bruikbaar voor synths, heb thuis een Stevie video waar ie op 'Love Having You Around' uitjamd in 'Papa was a Rolling Stone' op talkbox + Pianet (denk ik - kan ook clavinet zijn maar denk het niet).

Anyways,

Zeker laten weten als je zelf begint te bouwen.

greetz,
zjok

Ik neem aan dat je Stevie Wonder bedoeld. Welke video is dat ik verzamel video materiaal van Stevie Wonder en deze ken ik nog niet.
Het moet denk ik een Clavinet E7 zijn geweest.
Een Pianet heb ik hem nooit zien gebruiken met Elec piano gebruikte hij normaliter alleen een Rhodes 88.
Hoewel ik hem ook heb zien optreden met een DX7 met het bekende elec. piano geluid.

Back