Geluidsstudio om stage te lopen!!!

Hallo Synthforumers!

Ja, je leest het al in de titel...

Ik ben student audiodesign aan de HKU in hilversum en ben al zeer geruime tijd opzoek naar een stageplek in een geluids- / opname- / mixagestudio.
Natuurlijk heb ik mezelf al helemaal lamgezocht naar een geschikte plek, maar de enige woorden die ik afgelopen maanden te horen kreeg waren: helaas, helaas...... en......... helaas!

Geen een studio die ik via internet gevonden heb neemt stagaires aan. Puur omdat er te weinig te doen zou zijn. Opzich logisch met de muziekindustrie van nu, maar toch.

Nu is natuurlijk mijn vraag: heeft een van jullie misschien een goed advies, ideëen, tips, etc?
Misschien weet iemand wel een studio'tje in de buurt waar best goede opnames gemaakt worden, waar ik niets van weet, omdat ze geen site hebben, of iets dergelijks.

Wat ik zoek is eigenlijk vrij simpel... Ik wil graag muziek / instrumenten / bands opnemen en afmixen. Uiteraard in een multitrack omgeving (maakt niet zo veel uit welke). Als het maar ietsje meer is dan een 'simpele homestudio bij mama thuis op zolder' natuurlijk :)
Ook heb ik genoeg verstand van diverse synths en synthese, dus als er wat andere productiewerkzaamheden aanwezig zijn, kan ik me daar ook helemaal voor in zetten!
Ook sounddesign mogelijkheden liggen binnen mijn bereik, zoals geluid bij film maken / editten, DD 5.1 producties, geluid bij reclame / andere media. Noem het maar op.

Tja.... wat kan ik nog meer vertellen.... eigenlijk niets.... kom maar met die reacties!!!
Alvast bedankt!

Bedankt voor je reactie!

Ik vrees alleen dat deze studio een beetje ver weg ligt.
Was ik er even vergeten bij te vermelden... ik woon in Roosendaal, met een kleine mogelijkheid dat ik een tijdelijke kamer in Hilversum kan krijgen.
Het liefst zoek ik iets dat qua reistijd nog te overzien is, dus < 2 uur.
Alle reacties zijn welkom!

Origineel geplaatst door Subgroover
Ik vrees alleen dat deze studio een beetje ver weg ligt.

[lullige mode aan]
Misschien willen ze de studio naar Roosendaal verplaatsen ??
[lulllige mode uit]

Kom op he. je zegt zelf al dat er nergens een stageplek te krijgen is, als je er dan toch eentje ergens vind dan zul je wel even alles op alles moeten zetten om daar ook te komen. Veel reizen, op kamers, whatever, maar je moet er denk wel ff wat voor over hebben...

Suc6

Op kamers? Hospita kan toch ook?

Dat je een paar weken bij een familie in komt wonen. Die verdienen dan lekker zwart bij en jij hoeft je niet druk te maken over vreten en was enzo.

Of als het in de zomer is gewoon een tent scoren en een paar weken op de camping leven. ;)

Hey,

Een andere richting dan je aan gaf, maar die volgens mij wel aansluit bij jouw (sounddesign)voorkennis:

Binnen onze faculteit Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft zit sinds een tijdje een sounddesign-afdeling die onderzoek doet naar het gebruik van geluiden binnen het productontwerpen. De dingen waarin zij zich verdiepen zijn reuze interessant en staat nog erg in de kinderschoenen, dus er valt nog veel te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het typische geluid van de Senseo koffiezetter helemaal zo ontworpen dat mensen meer zin in koffie krijgen, en niet gewoon toeval.

Ik weet niet hoe ze tegenover stagaires staan, maar ik weet dat er wel af en toe mensen afstuderen bij die afdeling, dus je zou eens kunnen informeren als je interesse hebt.

voor meer info: http://www.sounddesign.io.tudelft.nl

Succes anyway!

Groeten van Phontaq

Niet geheel ontoevallig.

Waarom maken vibrators dan zo'n raar geluid?
Vinden de mensen dat ook fijner? :confused:
(Je zou het maar mogen onderzoeken)

Ik wil niet vervelend doen, maar als je een studio weet te vinden is het nog maar de vraag of je gelijk aan de slag kan met muziek.........je hoort vaak dat je eerst allerlei andere klussen krijgt (thee zetten, wc's schoonmaken enz.). Althans, dat schijnt in bijvoorbeeld Engeland erg gebruikelijk te zijn. Soms kan het wel maanden duren voordat je ook maar een knop mag indrukken (anders dan die van het koffiezetapparaat :D).

Ik weet niet of het in Nederland ook zo gaat maar het is een feit dat je niet de enige bent die graag in een studio (al dan niet tegen betaling) aan de slag wilt. Soms wordt daar natuurlijk op een handige manier gebruik van gemaakt.

Subgroover, je kan gewoon niks. Leg je er bij neer.
vakkenvullen betaald prima.
Echt waar.

Als je een vak wilt uitoefenen waar niet zo ontzettend veel werk in is, zul je er wel wat voor over moeten hebben, misschien komt je er dan ook echt verder mee.

Ik zou zeggen, ga lekker op kamers, desnoods in Engeland of Duitsland. Kijk eens hoe ze het daar doen, je kan er hooguit iets leren. Thuis wonen doe je nog lang genoeg.

Subgroover, ik zie dat je niet meer reageert, jammer.

Als je echt wat wilt, je mag in mijn studio stagnatie komen lopen.

De eerste opdracht die je geef: kom deze week op een avond langs in mijn studio.
Bij deze opdracht zit inbegrepen dat jij zelfstandig de weg zoekt naar mijn studio, het adres ervan geeft ik niet ; je studeert tenslotte HBO dus acht ik jouw in staat om zelfstandig de weg te vinden :)

Mijn studio mag dan niet geheel up to date zijn, ik heb wel een diploma als onderwijzer en kan je dus veel professionele kritiek geven.

Hee Bananaworld!!! Thnx voor je reacite.
Ja het is waar... als je ergens wilt komen in de professionele audio, zul je keihard moeten knokken!
Maar ik heb m'n zinnen erop gezet en ik vind dat het zeker gaat lukken!

Enneh, MrM...... geen reactie........ graag alleen serieuze reacties

Re: Geluidsstudio om stage te lopen!!!

Origineel geplaatst door Subgroover
Natuurlijk heb ik mezelf al helemaal lamgezocht
Als het maar ietsje meer is dan een 'simpele homestudio bij mama thuis op zolder' natuurlijk :)

Wat wil je nou?

Ik ben toch zekers wel ietsje meer dan die simplele studio op zolder?

Ik ben de eerste die jou 2 plaatsen gaf om stage te lopen, en jouw reactie was 'te ver uit de buurt'

Ik laat me hier verder niet over uit, want ik heb voldoende reacties gezien in dit topic die al aangeven waar het aan schort bij jou.

Als je echt wat wilt moet je investeren in jezelf!

(en dat bedoel ik als opbouwende kritiek!)

MrM,

Misschien dat ik te negatief overkwam, dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik zal het ff uitleggen.
Uiteraard ben ik gelijk op je site gaan kijken, want alles is welkom.
Aan de foto op de voorpagina te zien, wist ik al gelijk dat dit niet was wat ik zocht.

Wat ik graag wil, en ook ga doen, is opnames maken van muzikanten in een opnamestudio die daarvoor ingericht, welke een volwaardig bedrijf(je) is en zich ook met recht een opnamestudio mag noemen. Kijk... iedereen kan microfoons kopen, maar kan zich dan nog niet gelijk opnamestudio noemen.

Als ik zo vrij mag zijn u te beoordelen met mijn kennis van zaken, mag ik u best complimenteren met de door u gemaakte buitenopnames. Deze klinken zeer goed.
Als ik daarentegen uw composities en de opnames hiervan beluister, gaan er bij mij diverse mondhoekspieren samentrekken in de opwaardse richting.
Natuurlijk hoeft dit ook geen professionele opname te zijn, maar wat ik duidelijk wil maken is dat in hetgeen waarin ik graag wil leren, ik waarschijnlijk nu al op een paar treden hoger niveau verkeer dan u. Dan doel ik natuurlijk niet op technische kennis, maar wel op muzikaal vlak, wat min of meer het belangrijkste is in het vakgebied waarin ik mezelf terecht zal laten rollen.

Uiteraard wil ik u wel hartelijk bedanken voor de moeite die u nam om mij te benaderen, maar helaas moet ik uw aanbod afslaan.

Uw opbouwende kritiek komt misschien wat hard over, maar dat is goed, want anders komt deze niet aan. Ik deel u mede dat deze bij mij wel aankomt, maar ondanks dat, wist ik deze al... wat ik al eerder vermeldde, je komt er niet zomaar, dus hard knokken. En dat ben ik aan het doen. Ik zit heus niet stil, heb al met meerdere studio's contact. Vele studio's heb ik al benaderd, waarvan de meeste met een "helaas" reageerden.
Sommige studio liggen nu eenmaal te ver weg en zomaar even op kamers gaan is er in deze tijd helaas niet zo snel meer bij, maar ik doe m'n best.

Toch bedankt voor uw reactie en ik hoop dat u mijn standpunt begrijpt en inziet dat de kortafheid van mijn kant deels als een misverstand overkwam.

van " ietsje meer dan die simplele studio " is alleen geen adres te vinden online? :confused:
dat is toch ook niet professioneel ;)

@Subgroover,

'Now you are talking!'

Dit is dus goed!
Je hebt dus serieus de mogelijkheden en beperkingen van mijn homestudio onderzocht.
(Maar mijn aanbod om stage te komen lopen was eigenlijk ironisch bedoeld; om je een beetje aan te sporen zeg maar.)
Ik ben het met je eens dat mijn composities niet denderend zijn, maar de opnamen vind ik wel OK, quodat bijvoorbeeld was toch leuk opgenomen?

Heb je ook gekeken bij Studio Forte? Die gasten hebben dus wel een professionele studio, Westerveld in Wapenveld heeft dat ook (een aantal bekenden van mij hebben daar 2 CD's opgenomen en waren onder de indruk.)

Vraag eens bij winkels als Bigone music of Feedback of er geen studio's zijn, want in Heerde zitten er een paar, in Epe heb je Jacob Hut zijn studio (bekend van Veronica drive in shows), er moeten zat studio's zijn.

Back