Maak jij je tracks " inmixbaar" ?

Maak jij je tracks " inmixbaar" ?

• Ja, vind ik belangrijk

Stemmen: 28 45,2%
  • Nee, hou ik geen rekening mee

Stemmen: 29 46,8%
  • Heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht

Stemmen: 5 8,1%

• Totaal aantal stemmers
    62

DJ41

Lid sinds 1834
Ik draai zelf al jaren met vinyl en uit ervaring weet ik, dat ik sommige tracks niet draai, omdat ze niet lekker zijn in te mixen. Die platen zelf zijn best goed, maar met een wazige intro, plotselinge rare wendingen die niet lekker lopen om in te mixen of gewoon een begin waar je niets mee kan.

Houden jullie rekening met het feit dat je tracks inmixbaar moeten zijn? Ik eigenlijk altijd. Als ik een wazig intro-achtig iets wil maken, dan doe ik dat meestal in een break en niet aan het begin van een track.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.

Jazeker hou ik rekening met het feit dat tracks inmixbaar moeten zijn.
Omdat ik zelf al jaren draai is het meer automatisme geworden dan bewustzijn ;) Een dj-vriendelijke intro en outro vind ik essentieel voor een dancetrack.

Ik maak geen muziek die op te mixen is, dus nee, daar hou ik geen rekening mee.

Ik maak altijd een inmix en uitmix gedeelte. Toen ik 'vroegah' zelf nog draaide sloeg ik de platen die geen prettige inmix hadden sneller over. Waarschijnlijk geld dit voor veel DJ's en persoonlijk heb ik toch het liefst dat zoveel mogelijk mensen mijn muziek draaien. :)

mjah als je niet heel erg gaat zitten klooien met rare maatverdelingen zijn alle tracks wel inmixbaar volgens mij, doen die dj's maar ff beter hun best :P

Origineel geplaatst door Nightstorm
mjah als je niet heel erg gaat zitten klooien met rare maatverdelingen zijn alle tracks wel inmixbaar volgens mij, doen die dj's maar ff beter hun best :P

Inderdaad anders is de DJ mijn plaat niet waard. }:| Ik zorg alleen dat de song een 8 bar structuur heeft. Trouwens als je sommigen van de platen uit mijn collectie hoort (hele oude van begin jaren 90 dus), die zijn soms echt erg.

het is niet ons pakkie an.

het is niet ons pakkie an.

Wat hebben muzikanten nou met dj's te maken?
Laten de muzikanten gewoon dingen doen die zij willen doen. En als een dj beroemd wilt worden met platen van jan en alleman behalve henzelf, dan heb je het vooraf al slecht gepland.

Re: het is niet ons pakkie an.

Re: het is niet ons pakkie an.

Origineel geplaatst door Nouveau
Wat hebben muzikanten nou met dj's te maken?
Laten de muzikanten gewoon dingen doen die zij willen doen. En als een dj beroemd wilt worden met platen van jan en alleman behalve henzelf, dan heb je het vooraf al slecht gepland.

Binnen de mixbare genres dan he. Als jij niet wilt dat je plaat gedraaid wordt op een feest waar "mixbare" muziek wordt gedraaid, dan heb je helemaal gelijk !

De doelgroep waarvoor veel dancemuziek wordt gemaakt is toch de DJ, dus door de plaat inmixbaar te maken , heb je meer kans dat de plaat ook gedraaid zal worden.
Nogmaals, wil je dat niet, dan is dat je muikale vrijheid.

Helaas werkt het wel een beetje zo,en dat is eigenlijk best jammer.
Het arrangement wordt er niet beter op als je zo te werk moet gaan.
Een song achtig iets is dan ook uit de boze.
Ergens snap ik het wel,maar ergens ook weer niet.

Lang geleden,mixte een dj alles ,je werd het gewoon verplicht om het zo te doen,als een plaat op de 2e tel begon,dan mixte je op de 2e in.
Had een plaat een intro,dan paste je jezelf daar op aan.
Het ging tenslotte om de muziek,en niet op het inmixbare.

Helaas wordt er dan nu teveel rekening gehouden met de dj,ipv hoe meer spanning een arrangement kan geven als het bv eens niet met een beat zou beginnen.

Dan denk ik soms,"if u cant mix this,u suck as a dj"

Re: Maak jij je tracks " inmixbaar" ?

Origineel geplaatst door DJ41
Ik draai zelf al jaren met vinyl en uit ervaring weet ik, dat ik sommige tracks niet draai, omdat ze niet lekker zijn in te mixen. Die platen zelf zijn best goed, maar met een wazige intro, plotselinge rare wendingen die niet lekker lopen om in te mixen of gewoon een begin waar je niets mee kan.

Houden jullie rekening met het feit dat je tracks inmixbaar moeten zijn? Ik eigenlijk altijd. Als ik een wazig intro-achtig iets wil maken, dan doe ik dat meestal in een break en niet aan het begin van een track.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.

Oh dat haat ik zo, platen die beuken in het begin, beetje rititieen, dan wat wazige pads en geluiden en zo'n standaard filmsample, en dat het dan begint te beuken.

Dé afknapper wat betreft standaard hardcore.

Alle Neophyte tracks van de afgelopen acht jaar zitten ook zo in elkaar. Draai daar maar eens een CD van achter elkaar. Djezus.

Origineel geplaatst door trash
Helaas werkt het wel een beetje zo,en dat is eigenlijk best jammer.
Het arrangement wordt er niet beter op als je zo te werk moet gaan.
Een song achtig iets is dan ook uit de boze.
Ergens snap ik het wel,maar ergens ook weer niet.

Lang geleden,mixte een dj alles ,je werd het gewoon verplicht om het zo te doen,als een plaat op de 2e tel begon,dan mixte je op de 2e in.
Had een plaat een intro,dan paste je jezelf daar op aan.
Het ging tenslotte om de muziek,en niet op het inmixbare.

Helaas wordt er dan nu teveel rekening gehouden met de dj,ipv hoe meer spanning een arrangement kan geven als het bv eens niet met een beat zou beginnen.

Dan denk ik soms,"if u cant mix this,u suck as a dj"

Ja idd.
Late we met zijn allen onze tracks verneuken tot ze niet meer klinken: ja is goed voor de dj......
Dj's stellen echt niet zoveel voor; ze draaien platen van iemand anders, verdienen er geld an :confused: en dan nog kritiek hebben ook:gaap:

Ik maak ze nooit inmixbaar. Mocht ik ooit een release krijgen en het label eist het van mij dan denk ik wel.

Volgens mij werkt het zo ook een beetje. Als je een CD koopt is het oersaai om 15 keer een intro van een minuut te hebben wat niet echt spannend is. Dus knippen ze het daar weg.
Voor vinyl is het idd wel handig en vaak voegen ze het daar ook toe.

ik maak mijn tracks zoals ik ze mooi vind. mocht het er ooit van komen dat iets een grotere massa aanspreekt dan maak ik wel een club edit!:D

ja....ik maak mn tracks in- en uit-mixbaar....

Ja idd.
Late we met zijn allen onze tracks verneuken tot ze niet meer klinken: ja is goed voor de dj......
Dj's stellen echt niet zoveel voor; ze draaien platen van iemand anders, verdienen er geld an :confused: en dan nog kritiek hebben ook:gaap:

Na 2x krak hetzelfde antwoord denk ik dat iedereen het nu wel doorheeft dat je het niet hoog op hebt met DJ's. Da's jou goed recht maar daar gaat deze thread helemaal niet over...

Ja idd.

ik ben producer en dj....en ik wil wel mn eigen plaatjes gewoon kunnen draaien natuurlijk...

Maar OK, als dance n00b zijnde, wat "verwacht" een DJ dan qua opbouw in 'n track?

Dus niet alleen "houd je er rekening mee?" maar ook "HOE houd je er rekening mee?"... ;)

ik denk gewoon een simpele beat loop van een aantal bars. 8 of 16 BARS. Daarna kan de track een beetje zijn eigen wil tonen die dan lekker doorschemert in de plaat waardie doorheen gemixed wordt!:okdan: Handig is het zeker maar een beetje dj mixt alles wat los en vast zit aan elkaar....is toch ook helemaal niet zo gek moeilijk?

Ik maak mijn tracks ook niet kant en klaar : " gooi hem er maar in", maar ik hou er wel rekening mee.
Ik merk ook op feesten, dat platen die relatief makkelijk inmixbaar zijn veel vaker worden gedraaid.

En het hoeft niet met een beat te beginnen, het kan ook met een synth die een bepaald ritme heeft, of een vocal of een <vul maar in>.

Back