Ableton Live 4

lazy

Nieuwkomer
Iemand al met Ableton Live 4 gewerkt? Volgens sommigen is dit de tool om live te gebruiken op je laptop. Allemaal leugens of toch iets van waar. Graag iets meer van mensen die er al mee gewerkt hebben.

Interessante thread, maar het zegt niets over live ervaringen. Tis meer een 'get started' thread dan een 'op men laatste live set' thread. Lees de vraag voor je iemand doorstuurt ;) No hard feelings though.

Re: Ableton Live 4

Origineel geplaatst door lazy
Iemand al met Ableton Live 4 gewerkt? Volgens sommigen is dit de tool om live te gebruiken op je laptop. Allemaal leugens of toch iets van waar. Graag iets meer van mensen die er al mee gewerkt hebben.

ja

Ableton is GEWELDIG.....
(probeer de demo en wees specifieker) *D

Ik gebruik voor sommige live optredens (wanneer ik geen halve studio meesjouw) Live 4 op m'n laptop met een firewire geluidskaart en een 6 kanaals mixer met FX, en voor mij werkt het prima.

ik heb een heel aantal loops en andere kleinere sigmenten als audio opgenomen, en die zo onder de verschillende tracks verdeeld.
Zo ben ik heel flexiebel in wat ik wil laten horen, omdat ik bv maar 1 track kan laten horen, maar bv ook 8 tegelijk (op verschillende audio uitgangen natuurlijk).

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en je kan er evt makkelijk een controller op aansluiten om Live daarmee te besturen.

Het midi tempo haalt hij bv uit mn mixer...

Een echte aanrader dus!

=)

Origineel geplaatst door rkampschoer
Ik gebruik voor sommige live optredens (wanneer ik geen halve studio meesjouw) Live 4 op m'n laptop met een firewire geluidskaart en een 6 kanaals mixer met FX, en voor mij werkt het prima.

ik heb een heel aantal loops en andere kleinere sigmenten als audio opgenomen, en die zo onder de verschillende tracks verdeeld.
Zo ben ik heel flexiebel in wat ik wil laten horen, omdat ik bv maar 1 track kan laten horen, maar bv ook 8 tegelijk (op verschillende audio uitgangen natuurlijk).

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en je kan er evt makkelijk een controller op aansluiten om Live daarmee te besturen.

Het midi tempo haalt hij bv uit mn mixer...

Een echte aanrader dus!

=)

welke mixer gebruik je daarvoor? eentje met midi out neem ik aan? zo'n X:one?

top programma!
Ben zelf helemaal om! ableton is te gek!
Je kunt er heel lekker echt live mee spelen!:)
Perfecte integratie van vsti's en fx :)
Denk het snelste programma (van 0 tot vete track!) op de markt!

gr,

chris

Hi "Olaf",

Ik gebruik idd een Xone 92 (spreek uit als Zone), en dat werkt i.s.m. de analoge filters uit die mixer echt grandioos!

Het enige waar ik nu naar op zoek ben is nog een USB controller, waarmee ik bv scenes/clips/tracks kan triggeren vannuit Ableton, zoals ik dat bij lange livesets bij mn MPC doe (scheelt klikken met je muis).

De Xone CTRL heeft dat bv wel, maar die is (nog) niet te koop :)

Ik weet dat er een hele tijd terug hier op het forum een controller stond, waar 3 versies van te krijgen waren, en die ook nog goed geprijsed waren.
Weten jullie welke dat ook alweer zijn?

het waren simpele, kleine controllers...

=)

Pfff...

moet ik weer hebben, heb overal gezocht op internet, ook hier op het forum, maar niet gevonden...
Maar dat zijn ze idd, dank je wel!!! :halleluja

=)

Laatst gewijzigd:
Back