[tracl] lounge met een vleugje (daft) punk

eruk

Stamgast
Hallo
Was aan het spelen met de osciillator sync, en dat gaf me inspiratie..
Gecombineerd, met lounge... ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
tips altijd welkom!
groeten erik
save as

Hai heb ff je track geluisterd en vind het aardig wat je vanaf plusminus anderhalve minuut doet met die lead, maar verder vind ik de gehele track een beetje te laidback: ik zou zorgen voor:
- iets meer afwisseling in drumklanken en -motieven
- wat nieuwe klanken erin gooien af en toe om het wat organischer te maken
- qua harmonie (melodische akkoord opeenvolgingen) iets creatiever zijn
Die gitaarlicks zijn trouwens tof!

Ha, ik vond nu net het eerste en het laatste deel lekker klinken, maar het middenstuk (met die arpeggio's -zelf ingepeeld?-) een beetje overdreven. Is wel leuk maar wordt irritant na meer dan +-20keer... Er is trouwens iets mis mee, weet niet direct wat, het lijkt of er regelmatig nootjes ietwat uit de maat zijn, zoiets.
De baslijn die er bij kwam in het begin vond ik tof.

De EP, gitaar en drums/percussie klinken goed. Ik kan me daarnaast alleen wel vinden in het commentaar van mijn voorgangers. De arpeggio is iets te nadrukkelijk aanwezig naar mijn idee. Vanaf 2:45 is het net iets teveel een breitje, voornamelijk door die arpeggio. Misschien kan je ook wel wat extra elementen toevoegen voor de variatie. De basis klinkt imo goed. Met wat meer variatie en minder arpeggio kun je hier denk ik best iets leuks van maken.:)

Het eerste stuk vind ik wel okee; beetje kaal, maar wel mooi bij elkaar allemaal. Maar die arpeggio... Ik neem niet aan dat je 'm live ingespeeld hebt, maar zo klinkt het wel. Problemen met polyonie of portamento? Er lijken allerlei noten niet op het goede moment te komen en/of verkeerd afgekapt te worden. Het idee ervan vind ik goed, alleen de uitwerking niet echt dus. En ik vind niet dat die arpeggio in z'n eentje het nummer melodisch kan dragen, meer een soort begeleiding of bridge, maar dat is persoonlijk misschien.

okay jongens, bedankt voor de feedback.
Jullie hebben gelijk met die arpeggio, hij moet wat strakker, en misschien iets minder aanwezig, ik denk dat een stem ook wel iets toe zou voegen.
En frer!k, je vind de track te laidback, maar das een kwestie van smaak, ik hou juist van die stijl. dus daar verander ik ook niks aan. maar bedankt voor de feedback!

Concept is zeker niet verkeerd, vind de bassline erg gaaf, alleen zijn sommige noten wat té losjes ingespeeld, en dat van die arp is al besproken... maar zeker geen verkeerde poging... ow, die beat mag wel wat minder steriel en vlak klinken... klinkt een beetje cheap die sounds, dat merk je vooral in de intro....
keep it up!

vooral de drums klinken idd cheap...die hihat is erg rechtlijnig..t geluid van de drums is ook erg clean...
mss dat de drums wat ritmischer en 'viezer' mogen om t geheel beter uit de verf te laten komen...
de bass is om af te likken zo funky...ja vind de melodie erg geslaagd...ben t eens met wat er over de lead gezegd is...
mss als je m zachter in de mix zet dat t al beter is...

Lekkere track. ik vind je lead iets te hard en zoals al wordt gezegd soms is het net of het niet helemaal in de maat loopt.

Back