New album DAFT PUNK

Origineel geplaatst door korgkonijn
dit is een van de eerste albums waar ik de combinatie van rock en ' house ' op een fijne manier in elkaar vind worden gezet.

Ik vond dat The Prodigy dat ook al deed op Music For The Jilted Generation (maar dan in 1994), hetzij dat meer techno was dan house.

Origineel geplaatst door PIE
Wat een tegenvaller dit album.
Alles wat funky aan deze muziek was zit er niet meer in...
De nummers hebben een overdosis aan bitcrushers... en de gitaren zijn ook niet echt mijn idee.
Wat is er mis gegaan bij DAFT PUNK?
Als ik eerlijk ben vinnik het gewoon een KUT album.

:stupid

En daar ben ik het helemaal mee eens.
Dit wordt uitgeroepen als "het saaiste en irritantste album van het jaar", geloof me.

Daarom te koop in zeer goede staat (2x afgedraaid) met originele sticker in originele doos voor E. 10,- 8)

Laatst gewijzigd:
Inderdaad grappig dat Daft Punk , de Prodigy etc. meer gitaren gaan gebruiken na hun eerste album, het lijkt soms net alsof ze (gitaar) rock artiesten zijn die via een andere weg (....) erkenning proberen te krijgen.
Kijk ook maar eens naar Moby en natuurlijk ook Faithless. Alle hitsingles van Faitless zijn vrij platte recht-toe-recht-aan plaatjes, terwijl ze op hun albums en live veel met live instrumenten doen...
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat Lift me up van Moby echt 100% een (slechte?) synthesizer plaat is, en in de videoclip staat een complete band met 2 achtergrondzangeressen... Ik hoor ze niet terug in het plaatje :confused:

Aan de andere kant moeten ze ook gewoon doen waar ze zelf zin in hebben................:P

(Toch vraag ik me stiekem wel eens af, of Liam nog wel eens stiekem z'n w-30 opstart en dingen als Your Love maakt....)

Robotrock vind ik overigens wel een geweldig nummer....

Origineel geplaatst door Tactic
Inderdaad grappig dat Daft Punk , de Prodigy etc. meer gitaren gaan gebruiken na hun eerste album, het lijkt soms net alsof ze (gitaar) rock artiesten zijn die via een andere weg (....) erkenning proberen te krijgen.
Kijk ook maar eens naar Moby en natuurlijk ook Faithless. Alle hitsingles van Faitless zijn vrij platte recht-toe-recht-aan plaatjes, terwijl ze op hun albums en live veel met live instrumenten doen...
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat Lift me up van Moby echt 100% een (slechte?) synthesizer plaat is, en in de videoclip staat een complete band met 2 achtergrondzangeressen... Ik hoor ze niet terug in het plaatje :confused:

Aan de andere kant moeten ze ook gewoon doen waar ze zelf zin in hebben................:P

(Toch vraag ik me stiekem wel eens af, of Liam nog wel eens stiekem z'n w-30 opstart en dingen als Your Love maakt....)

Robotrock vind ik overigens wel een geweldig nummer....

Laat hem dat maar doen ja...wat is dat album lekker zeg...

Wat een gezever haha
Ik vindt t een leuk albumpje en robot rock klinkt ook wel lekker: de nummers
gaan alleen na mijn mening iets te lang door, maar dat vindt ik zoiezo een daft punk kwaaltje.

Verder vindt ik t slap om te zeggen dat t slecht is: t is makkelijk om mensen die hoog staan onderuit
te schoppen: je kan hooguit je mening geven!
en dan vraag ik me bij sommige af: als je t beter kan! waarom sta je er zelf niet dan ;)

Ik ken Homework eerlijk gezegd niet echt goed, maar Discovery (of hoe heet die plaat) vond ik erg vet, vooral 'Stronger faster'. Vind de nieuwe plaat een beetje 13 in een dozijn, maar bijvoorbeeld Technologic is wel weer een fijn trackje. Ik hou 'm wel ff op schijf iig.

chris-manuel en thomas hebben geen haar, maar een helm ;) :P :D

heb eindelijk de cd... en ben toch een tikje teleurgesteld over de cover-art,
en de platen zijn wat wennen. het is niet hetzelfde, dat is zeker.
er zitten lekkere dingen tussen, maar sommige dingen hebben toch zoiets van: "oewgh?"
en dit komt van een keiharde daft-punkfan.

desalniettemin vind ik de meeste tracks gewon goed :)

Origineel geplaatst door Grooveboy
Wat een gezever haha
Ik vindt t een leuk albumpje en robot rock klinkt ook wel lekker: de nummers
gaan alleen na mijn mening iets te lang door, maar dat vindt ik zoiezo een daft punk kwaaltje.

Verder vindt ik t slap om te zeggen dat t slecht is: t is makkelijk om mensen die hoog staan onderuit
te schoppen: je kan hooguit je mening geven!
en dan vraag ik me bij sommige af: als je t beter kan! waarom sta je er zelf niet dan ;)

Wie zegt dat het slecht is?? Maar in vergelijking met hun vorige album, wat ik overigens erg kan waarderen, kun je toch wel concluderen dat dit nergens op slaat.

Overigens ben ik bevriend met een aantal parijse producers en eentje daarvan kent daftpunk vrij goed.
Zelfs hij vindt het een dieptepunt. Dat wil alleen niet zeggen dat we anti daftpunk zijn. integendeel.

ik vind de nieuwe daft punk wel goed. Vooral de a en b kant, met steam machine op 45 toeren :)
Ik geniet van elke beat op hun nieuwe album, volgens mij zitten ze uren te prutsen op "the perfect beat".
Daft punk kan miljoenen verdienen met een 2e homework of discovery (en dat kunnen ze zeker), maar in plaats daarvan blijven ze hun eigen zin doen.

En toch vind ik dat je voelt dat ze er minder werk hebben ingestoken dan bij Homework.

Ze gaan hun eigen weg op maar vroeger gingen ze verder die weg op... 8~

Jammer toch?

ik vind het nieuwe album helemaal niets. Het schijnt in zeer korte tijd in elkaar gedraaid te zijn (voornamelijk mbv reason, wat ook een trend schijnt te zijn) omdat ze aan een deadline moesten voldoen. Ik weet niet of het waar is, want zoals wel vaker wordt er wel meer geluld, maar het zou me niet verbazen als het zo is. Ik vind het namelijk nergens naar klinken.
Ik ben na het bemachtigen van een aantal rauwe samples van Daft Punk sowieso heel anders over ze gaan denken, dus misschien spreek ik een beetje gekleurd. Mja mening hebben mag toch?

Origineel geplaatst door division_by_0
ik vind het nieuwe album helemaal niets. Het schijnt in zeer korte tijd in elkaar gedraaid te zijn (voornamelijk mbv reason, wat ook een trend schijnt te zijn) omdat ze aan een deadline moesten voldoen. Ik weet niet of het waar is, want zoals wel vaker wordt er wel meer geluld, maar het zou me niet verbazen als het zo is. Ik vind het namelijk nergens naar klinken.
Ik ben na het bemachtigen van een aantal rauwe samples van Daft Punk sowieso heel anders over ze gaan denken, dus misschien spreek ik een beetje gekleurd. Mja mening hebben mag toch?

tiens, zouden ze ook de overstap op software gemaakt hebben? tikje vreemd misschien...

ssssssssssssteam machine is wel leuk. Heerlijke rauwe sound. Ik hoop niet het album zo'n 13 in een dozijn ding is.

-C-

Re: Prime time of your life

Re: Prime time of your life

Origineel geplaatst door apollo
Zo die was makkelijk. :D

prime time of your life

Haha wat grappig! Toevallig ben ik net dat nummer aan het luisteren en toen hoorde ik jouw eigen VP330 sample en het klonk precies synchroon!! ;) :halleluja :okdan:

Maar goed, hier's mijn mening:

Homework vind ik gewoonweg saai en niet te pruimen, m.u.v Da Funk, Around The World en vooruit dan maar ook Teachers klinkt wel aardig. Maar voor de rest, geloop geloop geloop en nog eens geloop. Waarom vind iedereen dit toch een geweldig album? Ik vind het dood :gaap: :Z

Discovery vind ik gewoon top! Oke, het is wel jammer dat de samples bijna letterlijk zijn overgenomen maar toch, ik vind het heerlijk klinken! Waarom mensen dit afkraken begrijp ik niet, waarschijnlijk ben ik te bubblegum 70's ingesteld ofzo? ;)

Maar toen kocht ik Human After All. Ik had al eerder de videoclip gezien van Robot Rock en ik vond het echt geweldig en zo over the top! ;) Wel weer teveel geloop maar goed dat nam ik dan nog wel voor lief. Toen kocht ik het album en ik hoorde eigenlijk hoe slecht Robot Rock gemixt is. Er zitten heel veel digitale bliepjes en bijgeluiden in! Wat een nalatigheid! (Tja dat krijg je waarschijnlijk van 6 weken productie). Die jongens waren erg lui maar waren op contract dus ze rammen maar wat in elkaar. Nalatigheid op het mixen vind ik altijd erg jammer. Verder hoorde ik net het originele lied en dat stelt me toch wel weer erg teleur hoe letterlijk ze het hebben gesampled. Kijk dat is nou weer leuk aan Fat Boy Slim. Die edit de samples zo dat de originele maker het niet eens kan herkennen!

Human after All en Robot Rock vind ik dus gewoon goed klinken! Prime Time of Your life klinkt goed, totdat ze beginnen te kutten met de sound tot één grote storm. Héél erg jammer. :(

Television Rules the Nation klinkt ook goed in de oren, Technologic kan ik eigenlijk niet erg waarderen door die irritante verhoogde stem. Ik heb altijd een hekel gehad aan dat soort stemmetjes maar das mijn mening. Voor de rest vind ik het album zwaar tegenvallen.

Dus, m.u.v een paar nummers valt de rest valt idd tegen.

Re: Re: Prime time of your life

Re: Re: Prime time of your life

Origineel geplaatst door Mennomoog
Haha wat grappig! Toevallig ben ik net dat nummer aan het luisteren en toen hoorde ik jouw eigen VP330 sample en het klonk precies synchroon!! ;) :halleluja :okdan:

Het was een digitech talker. :D

Back