Samplen met triton

P@ulu$

Master of Disaster
Mensuh,

Ik zit met iets vaags.
Ik ben wezen samplen met mijn Korg Triton en het ging allemaal goed. Heb er een Multi Sample van gemaakt en toen ie klaar was, heb ik "Convert MS to Program" gedaan. Nou....toen ik in "program" kwam deed ie het, alleen als ik dan mijn triton afsluit en weer opnieuw opstart is het geluid niet meer te horen, maar hij staat er nog wel(dit dan in program -mode).......hmmm....het lijkt wel alsof ik de sample nog ergens moet opslaan ofzo? Ik heb de handleiding ernaast gelegd en precies gedaan wat ze zeggen, maar helaas...... Wie weet hier meer van....?

Groeten :confused:

Als je de Triton uit zet ben je alles kwijt. Er zit namelijk geen harde schijf of iets dergelijks in. Samples kun je wel opslaan op floppy's maar dat schiet ook niet op. Ik heb de Triton om deze reden thuis bijna altijd aanstaan.

Er is een bedrijf in duitsland dat de triton kan modificeren en er een hd in kan zetten.

Maar waarom zeggen ze dan in de handleiding dat het allemaal zo makkelijk is, sample en in je "program" neerzetten....Want eingelijk heb je er helemaal niks aan, want dan moet je telkens gaan laden....en ik wil het veel live gaan gebruiken......

Het samplen en editten gaat ook heel makkelijk, het isgewoon een goede sampler maar zoals veel samplers ben je het spul gewoon kwijt als je hem uitzet. Opties zijn iets als een zipdrive, externe cd-rom of HD. Voor op het podium is het idd mooi kut.

Ik heb evt. nog wel een sampler te koop met interne hd:peukie:

Je hebt gewoon een scsi uitbreiding nodig en een simpel klein harddiskje. Anders werk je op zip of diskette. Overigens is het met praktisch alle muziekapparatuur zo dat je moet opslaan voor het afsluiten. Sterker nog; Wanneer je nu direct de stekker uit een pc trekt kun je ook allerhande info kwijtraken, toch?

Een scsi boardje, als je die nog niet hebt, kost niet zoveel.

Maar als je dan zo'n SCSI-board hebt, moet je dan welk telkens als je je synth opstart, de samples laden?
(heb geen Triton LE =( )

Een scsi boardje, als je die nog niet hebt, kost niet zoveel.
ik heb ooit fl.375 pieken betaald voor zo'n SCSI-1 Triton boardje :o: . Mijn PCI scsi kaart (volgens mij Ultra-wide SCSI) kostte toen 50 pieken....(om je een idee te geven wat voor winst marge er voor Korg op zit) Ik hoop voor je dat ze nu goedkoper zijn... :)

Ik heb toen ook een aantal SCSI disks gekocht; let op dat er een maximale grootte is die de Triton kan addresseren; dat is volgens mij 2 GB (correct me if I'm wrong), dus het heeft weinig zin om een grotere disk te kopen. Je kan wel meerdere disks achter elkaar hangen.

Dus alles wat ik dan nodig heb is:

- Een SCSI-board, die je in je triton moet stoppen(EXB-SCSI)
- Een SCSI-disk, maximaal 4 Gb, net opgezocht
- En een kabel....

Is dit correct?
Ik hoop het wel, anders word het nogal een duur geintje

En dan nog de behuizing voor je scsi disk :W

Maar idd, dat is alles wat je nodig hebt. Een disk moet je gewoon tweedehands opzoeken. Veel mensen dumpen die schijven omdat ze er zelf niets aan hebben.

Hmmmmm..ok...maar weet je...ik heb eens zitten kijken naar 2e handse SCSI-disks, maar ik heb er een gevonden van 2 Gb en eentje van 4,3 Gb. Maar jah, in de handleiding staat dat ie maximaal 4 Gb moet zijn, maar maakt die extra 0,3 Gb veel uit? Zal ik de gok wagen, of zijn er experts in het huis hier ;)

Back