Re: Re: Re: Re: Re: Ik kom er echt niet meer uit!
Re: Re: Re: Re: Re: Ik kom er echt niet meer uit!
Origineel geplaatst door Bass
Nou zet maar eens een DX7 naast een Andromeda...welke van de 2 is inspirerender ??
1/ Je vraag getuigd al van vooringenomenheid jegens het gegeven "synthesizers".
2/ Als je toestellen vergelijkt, vergelijk dan liefst op basis van soortgelijke techniek en niet analoog vs FM
3/ Vergelijk ook liefst toestellen uit dezelfde periode.
Een betere vraag zou zijn geweest : Zet een Oberheim M12 naast een Andromeda.
In dat geval zou het eigenlijk weinig uitmaken in die zin dat "knopjes" alleen maar een voordeel bieden en sneller werken dan scrollen door menus. Maar een LFO blijft een LFO.
Ik wil jouw vraag graag met een vergelijking illustreren.
We hebben een Volkswagen (slechter) en een Porsche (beter). Allicht spreekt de Porsche meer tot de "verbeelding" dan een domme VW... Wij beiden moeten op zoek naar hetzelfde adres in een voor ons onbekende stad. We hebben dus een doel. (muziek maken) Jij mag van mij de Porsche nemen, want ik weet dat ik op voorhand aankom.
Hoe kan dat dan ? Wel, ik bezit "kennis" omdat ik alleen in het bezit ben van een landkaart. Terwijl jij nog steeds zoekt
bent ben ik al lang aangekomen. Jij gaat er verkeerdelijk van uit dat je sneller aankomt omdat je "slechts" over een snellere wagen beschikt. Een wagen die uiteindelijk waardeloos blijkt omdat je geen kennis had. See the pic ?
Als jij je "inspiratie" afhankelijk maakt van de toestellen waarmee je werkt, ben je bij wijze van spreken al op voorhand gedoemd om te mislukken. Als je veel talent hebt heb je meestal ook veel inspiratie. Techniek en kennis is niet meer dan een middel om die inspiratie om te zetten in daadwerkelijk resultaat.
Maar ik geloof ook best dat een bepaalde klank je kan inspireren.
Afgaande op jouw misvatting moet ik geloven dat als ik een week voor jou boek in een studio die werkelijk VOL gestouwd is met alles wat jij kan dromen, dan heb jij zo ontzettend veel inspiratie dat je er minsten 1 hit uithaalt.
Wanna try ? (geen resultaat = jij draait op voor de kosten)
Ik zal blijven hameren op het feit dat "content" belangrijk is, en niet welke middelen je daarvoor hebt.
Je mag morgen alle toestellen hebben die je wenst, als je inhoudelijk geen zinnige dingen weet te verzinnen (inspiratie) ben je niets.
Ook niet met een DX7 of Andromeda.