Arp de thread

Origineel geplaatst door mono-poly
Die blauwe is een Bllue meany.
Zo hoord de Arp er uit te zien en vooral te klinken!
Dit is precies zoals A Pearlman hem ontworpen heeft helaas is het ontwerp later veranderd.
En toen zijn de grijze versies op de markt gekomen.
Helaas klinken deze nogal anders.

ik heb hem gevonden de blauwe arp en wat de verchillen zijn, schijnt dat ze de verschillen in de 2600
ook weer kunnen veranderen in de naar een blauwe

The 2600 was designed in 1970 and was way ahead of its time. It actually uses microchip technology in all of its gain stages! The first 2600's, (nicknamed the Blue Marvin) like the one pictured above, used hi-fi chips (Teledyne) with a high slew rate. Although these chips sound great, they were very unreliable and prone to latch up. Around 1971, plagued by failures in the field, ARP was forced to change these chips to a much more reliable type (National Semiconductor LM-301 or SL-1998) The only problem with that is that they slew the waveshape producing a muffled sound. The LM-301 is classified as a general purpose amplifier, and is considered inadequate for audio by present standards. Nearly all the standard production gray-face 2600's use the LM301. This is the main reason why the legendary Blue Marvins sound better! If your 2600 doesn't look like the one in the photo above, and odds are it doesn't, your 2600 is not using the original circuitry and does not sound the way it was originally intended to sound by the ARP engineers.

2600upgrades

En dat is onder andere hetgene dat gebeurt bij een audiopath upgrade, het vervangen van 301's...

Origineel geplaatst door SaintEric
En dat is onder andere hetgene dat gebeurt bij een audiopath upgrade, het vervangen van 301's...

best wel byzonder dat zulke dingen achteraf gevalueerd werden en verbeteringen bedacht, die 30 jaar later nog steeds toegepast worden. het stond er nog op(hifi stereo) nu is lles hifi en das maar goed ook

stukie over de 2500 gevonden

SISTER DISCO 4'20 (1996 remix 4'22)
(Pete Townshend) © 1978 Towser Tunes, Inc. (adm. By Longitude Music, Co.) - BMI
Recorded at Ramport and Goring Studios during October, 1977.
'Sister Disco' was performed regularly on stage when The Who toured with Kenney Jones on drums.
[Pete Townshend: "For this track I spent a lot of hours programming my analogue sequencers in my ARP 2500 studio synthesizer.

:biertje:

Laatst gewijzigd:
hoeveel arpen liggen hier doormekaar gehust ?
dat gebeurt er als je niet voorzichtig bent dan blijven de prints over:)

Attachments

• aaaa.jpg
    aaaa.jpg
    31,7 KB · Bekeken: 141
demo

demo

wegens omstandigheden, werkt de link naar de arp omni demonstratietune niet meer
voor de mensen die hem willen horen .'Hier de nieuwe link

en samples =mp 3 songs

En Samples = mp 3

:okdan:

Er staat waarachtig een Pro-Soloist te koop op het forum: hier. 350 euro is eigenlijk toch niet veel voor zo'n klassieker (hoewel dat misschien vooral voor Genesisfans geldt :D ).

Origineel geplaatst door Cheimoon
Er staat waarachtig een Pro-Soloist te koop op het forum: hier. 350 euro is eigenlijk toch niet veel voor zo'n klassieker (hoewel dat misschien vooral voor Genesisfans geldt :D ).

heb ergens gelezeen dat tony banks er nog een stuk of 10 heeft, voor het geval er een kapot gaat.

op bepaalde gebieden overlapt hij die omni, maar als je dan de filter omhoog schuift gaat die pro soloist een stuk hoger door.
toch hoor ik de overeenkomst goed met de omni, maar die klinkt ,denk door de filter beschaafder dan de soloist.
die omni ook die is zo ontworpen dat je in het donker de knoppen nog kan vinden.(staat in de omni folder)
die soloist is ook simpel te bedienen, voor live zijn ze eigenlijk heel geschikt , doordat ze zo makkelijk te bedienen zijn
van de presets zijn namen in moderne synths als preset gebruikt.

comic wow, pulsar,telstar, fuzz guitar(tony banks favourite) en klassieke instrumenten presets de trumpet , die naar mij idee veel gebruikt is in de muziek.

en dat geluid , ken je nu wel de, een zegt outdated en de ander zegt eigenlijk hoef ik niet meer dan dit.
voor mij is arp synth die erg belangrijk geweest in de muziekgeschiedenis.

en ze kosten (nog)niet zoveel ook:L

Origineel geplaatst door Hooihuis
Zo'n anderhalf jaar geleden had ik een mooie Odyssey (de zwart met "goud" versie) maar die heb ik na een tijdje weer ingeruild; stiekem heb ik daar toch nog steeds spijt van. Had het analoge virus mij eerder te pakken gekregen dan had ik hem zeker gehouden.....ik denk dan ook dat er ooit wel weer eens een Odyssey komt!

En yes!!! Sinds vorige week heb ik er weer een :halleluja

Hoewel ik er niet actief naar op zoek was liep ik tegen een Odyssey MK II aan, welke ik uiteindelijk voor E 250,- (!) heb kunnen kopen. Kwamen nog wel wat kosten bij van een kleine opknapbeurt door Saint Eric, maar al met al een mooie synth voor wel heel weinig geld (bijna drie keer zo goedkoop als destijds bij Music House in ieder geval).

Ik ben echt als een kind zo blij want hij klinkt gewoon ontzettend goed, zelfs nu ik inmiddels wel wat gewend ben op analoog gebied. Op de een of andere manier zit er een randje aan het geluid dat ik erg mooi vind, en de modulatiemogelijkheden zijn erg okee. Van mijn eerste Odyssey weet ik het eerlijk gezegd niet meer, maar deze heeft het Moog filter aan boord (serienummer is 0024) en dat vind ik zo te horen helemaal niet erg!

Nou ja, ik wilde het toch maar even delen dit voor mij goede nieuws en tegelijkertijd de thread eventueel wat nieuw leven inblazen. Weet iemand trouwens of Turtel nog actief is?

Hoewel ik er niet actief naar op zoek was liep ik tegen een Odyssey MK II aan, welke ik uiteindelijk voor E 250,- (!) heb kunnen kopen. Kwamen nog wel wat kosten bij van een kleine opknapbeurt door Saint Eric, maar al met al een mooie synth voor wel heel weinig geld (bijna drie keer zo goedkoop als destijds bij Music House in ieder geval).

Ik ben echt als een kind zo blij want hij klinkt gewoon ontzettend goed, zelfs nu ik inmiddels wel wat gewend ben op analoog gebied. Op de een of andere manier zit er een randje aan het geluid dat ik erg mooi vind, en de modulatiemogelijkheden zijn erg okee. Van mijn eerste Odyssey weet ik het eerlijk gezegd niet meer, maar deze heeft het Moog filter aan boord (serienummer is 0024) en dat vind ik zo te horen helemaal niet erg!

Nou ja, ik wilde het toch maar even delen dit voor mij goede nieuws en tegelijkertijd de thread eventueel wat nieuw leven inblazen. Weet iemand trouwens of Turtel nog actief is?

top hooihuis een koopie die arp, ben actief de omni aan het verkennen en het is een fijne synth.
ik sta(nou ja zit eigenlijk)versteld van de bassen in die omni , dan moet die oddesy met moog filter helemaal powerbassen hebben

ben beniiewd of matheis zijn omni al heeft laten maken

sukie omni seqenc alleen de koortjes en bellen van de m 1

is nog niet helemaal af maar de power merk je
ik vindt hem niet slecht zagen voor een instrument uit 75:biertje:

Ha die Turtel!

Nou, dat borrelt en pruttelt inderdaad lekker. Klinkt goed hoor!

Ja de bassen uit de Odyssey zijn ook erg okee, al is het niet zijn sterkste punt heb ik het idee. Maar ik moet er voorlopig gewoon nog mee stoeien want er is veel uit te proberen; het blijft een veelzijdige synth. Ook de ringmodulator (altijd een van mijn favoriete onderdelen) klinkt heel krachtig en helder, waardoor je er ook goede percussie achtige dingen uit kan halen. De attack van de envelope is gelukkig vrij snel.

Helaas kan ik er nu even niet mee klooien want ben al weer bezig met een track waarin ik de ARP gebruik, en als die af is mag ik weer aan de slidertjes komen van mijzelf. Ik ben bang dat ik anders mijn geluid kwijt ben - oftewel een van de grootste nadelen van oud analoog. Of charmes natuurlijk, het is maar hoe je het bekijkt :)

=Helaas kan ik er nu even niet mee klooien want ben al weer bezig met een track waarin ik de ARP gebruik, en als die af is mag ik weer aan de slidertjes komen van mijzelf. Ik ben bang dat ik anders mijn geluid kwijt ben - oftewel een van de grootste nadelen van oud analoog. Of charmes natuurlijk, het is maar hoe je het bekijkt :)
Ik vind gewoon een nadeel....alhoewel....het kan je ook weer dwingen tot creativiteit.
Mwoa..
Ik vind het toch een nadeel en soms levert het me wat op....

Maar ff iets anders:
Ik heb zelf ook een ARP Odyssey en ik kan de schuiven wel laten staan voor een bepaalde sound, maar bij mij heeft dat bijzonder weinig zin....als ik het ding aan half uur aan laat staan klinkt hij al anders dan nadat ik hem net aanzet...
Als ik dus verder wil met 1 sound en zet de ARP een dag later weer aan is de sound weer veranderd. Niet dat als ik een string had gemaakt er een dag later ineens een Bassdrum uitkomt...maar toch...
Heb jij dat niet?

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
als ik het ding aan half uur aan laat staan klinkt hij al anders dan nadat ik hem net aanzet...

Dat klinkt alsof het puur met de opwarmtijd te maken heeft, maar met dat verschijnsel zal je ongetwijfeld bekend zijn. Ik zal er eens goed op letten; tot nu toe vind ik hem vrij stabiel. In principe zou hij natuurlijk ook na een half uurtje aan gestaan te hebben hetzelfde moeten klinken als de vorige keer dat je ermee bezig was, anders is er toch iets geks aan de hand.

Ik had van de week ook een vreemd verschijnsel hoor. Losgekoppeld van de Midi interface (Pro Solo) kreeg ik hem maar niet gestemd; de toonhoogte bleef steeds (subtiel maar hoorbaar) zakken dus dat was heel irritant. Maar toen hij eenmaal aan de Pro Solo hing was de stemming rotsvast :confused: Ik dacht eerst dat het aan de oscillators lag maar dat was het dus kennelijk niet.....nou ja, gelukkig maar. Anders had ik er nog niet veel aan gehad!

maar deze heeft het Moog filter aan boord (serienummer is 0024) en dat vind ik zo te horen helemaal niet erg!

grappig..heb laatst serieNummer 0025 aan iemand verkocht...ook met Moog filter....

Attachments

• img_5287moogfilt.jpg
    img_5287moogfilt.jpg
    115,1 KB · Bekeken: 130
Ik had van de week ook een vreemd verschijnsel hoor. Losgekoppeld van de Midi interface (Pro Solo) kreeg ik hem maar niet gestemd; de toonhoogte bleef steeds (subtiel maar hoorbaar) zakken dus dat was heel irritant. Maar toen hij eenmaal aan de Pro Solo hing was de stemming rotsvast :confused: Ik dacht eerst dat het aan de oscillators lag maar dat was het dus kennelijk niet.....nou ja, gelukkig maar. Anders had ik er nog niet veel aan gehad!

Dan zit het ontstemmen dus niet in de oscillatoren maar in de elektronica die vanuit het keyboard CV genereert.

Ik heb zelf trouwens een Axxe gehad die óf gestemd was op het keyboard, óf op de CV-in, maar nooit op alletwee.

Re: Edgar Winter

Re: Edgar Winter

Origineel geplaatst door jgeers01
Leuk fimpje van de Edgar Winter group: Frankenstein

Een Arp 2600 met remote keyboard *D

6494.jpg

toffe film , die speelt als een bezetene:okdan:

bedankt jigeers :peukie:

Back