Arp de thread

Hij ziet er idd schitterend uit. Bijna in nieuwstaat. Ik zou hem ook zo kopen.

Attachments

• a7b6_12.jpg
    a7b6_12.jpg
    46,3 KB · Bekeken: 114
andere foto

Attachments

• a6e5_12.jpg
    a6e5_12.jpg
    48,2 KB · Bekeken: 116
Voor de Arp 2600 freaks:

http://glenstegner.com/softsynths.html

Nadelen bij de Arp 2600 : de presets zijn nogal mager vergeleken met wat eruit is te halen en het CPU-verbruik is aan de hoge kant. Overigens wel al met al de mooiste gratis VST die ik kon vinden. Staar je niet blind op die gratis Minimoog die daar te vinden is en ja hoor klinkt ook best aardig.
Zijn er mensen die deze gratis 2600-VST gebruiken en zelf klanken hebben gemaakt en deze willen ruilen met mij?
Lijkt behoorlijk op de enige echte trouwens.

Even voor de goede orde; zelf heb ik een echte grey 2600 met seq. en denk erover na die te verkopen.
Ik schrok een beetje toen ik las wat ie zoal waard was. Het ding staat al tig jaar ongebruikt in het rommelhok.
Niet meteen allemaal gaan mailen omdat ie nog moet worden nagekeken. Een oscillator is stuk en tzt zal ik hem op deze site te koop aanbieden samen met nog heel veel meer mooi spul.....

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Voor de Arp 2600 freaks:

ik denk bijna iedereen op het synthforum:D

succes met de arp :okdan:

Kan je een odyssey modden zodat je 2 cv/gate ingangen hebt zodat je de 2de voice los aan kan sturen ? zit aan een mini arp te denken waarbij logic 3 overlappende noten verdeeld over 3 cv/gate outputs ..

Misschien moet ik saint eric eens een berichtje sturen ..

Eric heeft er twee van deze setjes (zie foto).
Volgens mij gaat dat niet mad : ( maar misschien weet Eric meer.
Weet ik wel zeker dat ik er vanaf wil? Uh..

Attachments

• arp2600seq.jpg
    arp2600seq.jpg
    104,5 KB · Bekeken: 119
Dit is trouwens model 2600 P en dat is net zoiets als D bij een MiniMoog.
Nadeel van (dit) model P keyboard is dat er geen aparte LFO-mod./pitchbend controller op zit.
Monofoon maar klinkt in het laag beter als een MiniMoog.
Klankmatig lijkt ie veel op een MiniMoog maar die schuiven zijn nogal onhandig. Wel lekker patchable en veelzijdiger dus dan een Mini. In de jaren 70 werden ze vooral gebruikt in de disco met een getransponeerde viertonige sequence en dan maar lekker swingen.

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Voor de Arp 2600 freaks:

http://glenstegner.com/softsynths.html

Nadelen bij de Arp 2600 : de presets zijn nogal mager vergeleken met wat eruit is te halen en het CPU-verbruik is aan de hoge kant. Overigens wel al met al de mooiste gratis VST die ik kon vinden. Staar je niet blind op die gratis Minimoog die daar te vinden is en ja hoor klinkt ook best aardig.
Zijn er mensen die deze gratis 2600-VST gebruiken en zelf klanken hebben gemaakt en deze willen ruilen met mij?
Lijkt behoorlijk op de enige echte trouwens.

Even voor de goede orde; zelf heb ik een echte grey 2600 met seq. en denk erover na die te verkopen.
Ik schrok een beetje toen ik las wat ie zoal waard was. Het ding staat al tig jaar ongebruikt in het rommelhok.
Niet meteen allemaal gaan mailen omdat ie nog moet worden nagekeken. Een oscillator is stuk en tzt zal ik hem op deze site te koop aanbieden samen met nog heel veel meer mooi spul.....

ik zal eens kijken ofk iets van eiegn sounds hb ik heb m al een tydje in mn cubase hangen die gartis 2600
leuk ding sequencer werkt ook grappig

heb nog nooit een egte gehoord,...kan meder iets byu voorstellen ....jaja

Origineel geplaatst door R-ond
ik zal eens kijken ofk iets van eiegn sounds hb ik heb m al een tydje in mn cubase hangen die gartis 2600
leuk ding sequencer werkt ook grappig

heb nog nooit een egte gehoord,...kan meder iets byu voorstellen ....jaja

je moet het totaaLbeeld zien , het is niet zozeer een geluidje nadoen , het is de polyphony , hoe de geluiden opmekaar reageren. zelfs monofone instrumenten heben die verhouding.

da valt niet te emuleren:duivels:

:engel:

ARP Synths

ARP Synths

Ik heb zelf een ARP Odyssey, model 2811 met de PPC en een AXXE ook met PPC, een zwarte met goud.

Ik vind dit absolute supersynhs en hou meer van de sound dan van Moog. Ze zijn duidelijk ontworpen om met een zo klein mogelijke synh zoveel mogelijk te kunnen terwijl dat bij moog net andersom is.

Meestal gebruik ik de ARP's voor krachtige lead-klanken en enkelvoudige bassen. Odyssey ook voor speciale sounds met ringmod.

Ik vind ARP wel moeilijker te combineren met OBXa en System100 of KorgMS20 terwijl die onderling net wel mooi klinken, bv in een gelayerde basslijn.

Er zijn een paar sounds van bekende nummers waar ik me van afvraag of het geen ARP's zijn. (ik ben er alvast nogal zeker van maar de ideeen van anderen erover horen is net het boeiende aan dit forum...)

BBE 'Seven Days And One Week ' (Trance track uit '96) lead is -denk ik- ARP, kan dat?

Jean Michel Jarre Oxygene, IV, de lead sound en II ook de lead, 2600??

Ryan Paris 'Dolce Vita', de bass, is dat geen Odyssey.?

en het mss minder bekende Jo Lemaire&Flouze, 'je suis venu te dire que je m'n en vais', is volledig ARP Odyssey, misschien wel de mijne want die komt uit Luik, net waar dat groepje toen actief was eind '70 ies en begin 80...

iemand een idee over?

Remb

Re: ARP Synths

Re: ARP Synths

Origineel geplaatst door rembrand

Remb

:okdan:

grote verschil met de omni is denk ik de polyphone ,voor accoorden zoals orgelgeluidjes pads.
vooral met de smalstone erbij erg mooi , bovenin wat digitaal , maar geeft power door een distortion ofzo.die kapt de hoge freqenties eraf

:)

dit soort polyphoniesche geluidjes , voor dub of reggea , enigste beperking ben ikzelfz:D

Attachments

• kers.mp3
    825,1 KB · Bekeken: 119
ARP Omni

ARP Omni

waw, knap zeg, die small-stone past er perfect bij!

Is het lead-klenkje halverwege ook de OMNI?

Het klinkt erg ARP maar kan evengoed een AXXE zijn of wat anders;

Remb

Re: ARP Omni

Re: ARP Omni

Origineel geplaatst door rembrand

Het klinkt erg ARP maar kan evengoed een AXXE zijn of wat anders;

Remb

sommige geluidjes wel , maar sommige zijn in accoord , daar moet die polyfoon voor zijn.
oddy is toch duofoon , dat is pure power alleen geen defenitie voor een accoord , moet je vindt ik een drieklank voor hebben

dit filmpie is gaat alleen maar over polyphony , vindt dat geluid wel wat omni hebben door de polyphony:D

http://nl.youtube.com/watch?v=vEPSruBdSqk

Arp is mooi:okdan:

Ik heb een aantal weken geleden een bezoekje gebracht aan de studio van David Morley ... WOOAAAAWWW ... die studio is de natte droom van elke synthliefhebber :dubbel:

Hij heef o.a. Arp 2500, Arp 2600 (de zwarte met oranje lijnen), Arp Odyssey, Buchla 200, Polyfusion Modular, Serge Modular, Synthi-E, ...

Ik heb het genoegen gehad om een korte jamsessie te horen op de Arp 2600. :okdan: Wat een klanken dat daar uitkwamen zeg. Op twee minuten tijd had hij er een vette dreunende bassdrum uitgekregen die daverde door mijn lijf. Machtig. Ook scherp snijdende bleeps kreeg hij er in een mum van tijd uit. Dit is altijd al zijn favorietste synthesizer geweest en hij heeft hem al enorm veel gebruikt in zijn muziek. Voor de liefhebbers van ambient die David Morley nog niet kennen raad ik aan om zijn nieuwste CD "Ghosts" aan te schaffen: om duimen en vingers van af te likken :peukie:

De polyfusion modular is ook een echt analoog beest. Ik had er nog nooit van gehoord. Buiten deze thread maar absoluut te beluisteren: http://homepage.mac.com/dlmorley/-polyfusion1.aif.mp3 en http://homepage.mac.com/dlmorley/-polyfusion2.mp3

Origineel geplaatst door buchla
Arp 2500, Arp 2600 (de zwarte met oranje lijnen), Arp Odyssey, Buchla 200, Polyfusion Modular, Serge Modular, Synthi-E, ...
B]

Inderdaad een mooie setje :halleluja

Origineel geplaatst door buchla
Ik heb een aantal weken geleden een bezoekje gebracht aan de studio van David Morley ... WOOAAAAWWW ... die studio is de natte droom van elke synthliefhebber :dubbel:

Hij heef o.a. Arp 2500, Arp 2600 (de zwarte met oranje lijnen), Arp Odyssey, Buchla 200, Polyfusion Modular, Serge Modular, Synthi-E, ...

Ik heb het genoegen gehad om een korte jamsessie te horen op de Arp 2600. :okdan: Wat een klanken dat daar uitkwamen zeg. Op twee minuten tijd had hij er een vette dreunende bassdrum uitgekregen die daverde door mijn lijf. Machtig. Ook scherp snijdende bleeps kreeg hij er in een mum van tijd uit. Dit is altijd al zijn favorietste synthesizer geweest en hij heeft hem al enorm veel gebruikt in zijn muziek. Voor de liefhebbers van ambient die David Morley nog niet kennen raad ik aan om zijn nieuwste CD "Ghosts" aan te schaffen: om duimen en vingers van af te likken :peukie:

De polyfusion modular is ook een echt analoog beest. Ik had er nog nooit van gehoord. Buiten deze thread maar absoluut te beluisteren: http://homepage.mac.com/dlmorley/-polyfusion1.aif.mp3 en http://homepage.mac.com/dlmorley/-polyfusion2.mp3

ik zie toch eg op deze foto een arp2500 en serge / buchla cases en oddy en en en en
whaaaa een tr808/p5 en gr500
erg sfeervolpandje ook

Attachments

• dscf0022.jpg
    dscf0022.jpg
    116,9 KB · Bekeken: 117
aaah deze dus ook erg ok setje aks / arp 2600 matrix xpander / maar dat silveren kastje naast de aks ??????? iemand een idee

Attachments

• dscf0032.jpg
    dscf0032.jpg
    99,9 KB · Bekeken: 119
Back