Track

Op mij maakt het weinig indruk moet ik je eerlijk bekennen.

Op zich is het wel een grappig liedje, vanwege het baslijntje en de feel.

Alleen komen de drums erg slapjes over. Je verwacht op 'n gegeven moment echt zo'n... en daaaarrrrr komt ie: TOENK TOENK enz... :)

De geluiden voor de rest zijn wel best ok... een beetje een opwarm-nummer voor helemaal aan het begin van een dance/technofeest als de mensen nog aan het binnenstromen zijn :L

Grappig, dat van die indruk... Het gaat me meer om de technische details... De drums kunnen
inderdaad wel meer, ietwat voller, op de voorgrond. Doordat het nummer nagenoeg continue
dezelfde lijnen bevat kan ik me voorstellen dat het 'TOENK TOENK' effect ontbreekt, zal er nog
eens wat aan sleutelen...

Thx for the reply!

Ik vind het allemaal wel netjes klinken, maar ik mis de variatie. Er gebeurt vrij weinig, het nummer vertelt niets.
Misschien kun je wat spannende dingen toevoegen?

:biertje:

kabbel... kabbel... kabbel.....
wanneer valt die baksteen nou eens naar beneden? :D

Je moet er gewoon bij 1:43 een hele dikke groovy beat met handclap en percussie enzo bijvoegen!
dan gaat het wat meer leven denk ik....

Het nummer kan inderdaad wel wat meer variatie gebruiken. Het was de bedoeling de 'bende' na de tweede break een beetje te laten swingen, maar ik zal dit nog eens herzien... Zal proberen de boel een beetje in de lift te flikkeren... :D

Thx for the reply's

Hey, zo beroert is het niet hoor, maar de drums dus idd wel, die gewoon helemaal vernieuwen, maar vooral verstevigen compressen en laten beuken!

Thx, zal versie 1.1 zodra deze af is wel ff uploaden, maar eerst nog even wat variatie toevoegen en door de compressor heen trekken...

Ik vind het zeker goed klinken, mooie geluiden en een lekkere en stevige basis. Ik hou niet zo van beuken en deze song doet dat ook niet (en heeft het ook niet nodig hoor).

Zelf 'mis' ik enkel een leadvoice/vocal(s) die de song voorziet van een melodie die blijft hangen zodat het nog interessanter en nog meer beklijvend werkt. Een soort kers op de taart.

Maar zelfs nu moet zoiets al goed genoeg zijn om op de dansvloer "de meute" aan het bewegen te krijgen.

Ik ben het met de laatste eens, ik vind de basis helemaal niet slecht. Ik vind het nummer best goed! Vooral de basis juist, die base en drive (die ietwat relaxed is) is juist lekker en timide, hou ik wel van.

'Best' goed, hoezo dan:

het thema 'overstuurt' niet, en dat vindt ik eigenlijk jammer, die mag wat sterker. Dat blikke geluid blijft blikkerig, hij mag wat meer 'crispy bacon' of monica kruse achtig oversturen/distorten, dan wint-ie aan kracht.

Wat ik niet mooi vind zijn die hihats en die pssssssssssst (zee geluid)

die hihat is gewoonweg zout, ik zou een andere zoeken.

die psssssst vind ik te netjes...(maar zou misschien kunnen blijven of meer delay, als het vorige beter is)

Voor de rest een basis voor een vette techno track ;)

Thx for the positieve reply's. Grappig ook hoe iedereen weer een andere kijk op een dergelijke track heeft.
Hover --> Vocals loop ik inderdaad vaak over na te denken, wel of niet, misschien toch maar een keer een (mooie ;)) zangeres in huren om e.e.a. mee op te nemen en kijken hoe toepasbaar het kan zijn in een dergelijke track. Niet geschoten is immers altijd mis... Vrienden (die overigens al meerdere releases hebben op vinyl, bij o.a. Djax) vinden dat de track goed is zo en het juiste gevoel weergeeft, desalniettemin vind ik de feedback die ik hier krijg zeker positief. Soms zit je in een continue zelfde spiraal van produceren en laten horen aan dezelfde mensen dat de feedback bijna constant lijkt te zijn. G-space --> Ik ben juist bang dat als ik ga oversturen het 'relaxte' en ietwat 'lieve' zal verdwijnen. Wel zou het zo kunnen zijn om de 'main-tune' te oversturen in de cut-off, om het nummer iets meer in de lift te zetten. De hi-hats en de zeegeluiden (grappig ook die term, ik weet nu precies wat ermee bedoeld wordt, vanaf nu zijn het gewoon 'zee-geluiden';)) ben ik zelf eigenlijk wel tevreden over. Ik vind het prettig klinken om d.m.v. een dergelijk effect aan te geven wanneer er wat te gebeuren staat. Wat zou jij er bijvoorbeeld voor in de plaats zetten? Ik ben bang dat wanneer ik ze weg zou laten het te 'kaal' zou kunnen worden.

Anyway,

Thx Again!

Origineel geplaatst door Subgroover
De geluiden voor de rest zijn wel best ok... een beetje een opwarm-nummer voor helemaal aan het begin van een dance/technofeest als de mensen nog aan het binnenstromen zijn :L

En vervolgens harder naar buiten stromen dan ze binnen kwamen 8o)

Nee ff serieus... Ik vondt t een leuke track... Er zit genoeg bass in je track om bij de mensen in de zaal zo'n druk op hun borst gevoel te veroorzaken... Ik vindt alleen de open hihat iets minder..... Ik denk dat je met een mooie heldere hi-hat een beter effect krijgt (persoonlijke smaak misschien). Voor de rest is t inderdaad een lekker opwarm of cool down nummer.

Bij de weg.... Welke synths heb je hiervoor gebruikt? Is dit hardware of software? het klinkt in ieder geval erg lekker :okdan:

Aangezien het niet zo vet klinkt neem ik aan dat dit nummer gewoon gemaakt is met software. Ik hoor wel een pro53 in de track;) :bekdicht: Maakt niet uit hoor gebruik hem ook regelmatig naast me nordlead,trouwens zijn er echt wel tig banken op het net ervoor:W Heb zelf alle sounds mooi op een cdje gebrand. Op de yahoogroup heb ik ook alwel zon 20 banken gevonden en dan hebben we het niet over de minsten.;)

ReSoNaNcE --> Wederom vind ik het grappig van de hihat, zelf ben ik er best tevreden over, maar het zal ongetwijfeld een kwestie van smaak zijn. Neemt niet weg dat ik een andere hihat niet zal proberen, horizon verbredend werken en/of beluisteren kan nooit geen kwaad! De track is gemaakt uit een combinatie van hardware en software. De beat, drums en hihat's komen uit Orion Platinum met de PSP Nitro als main effect over de drums. De synthsounds en de baseline komen uit een Korg Trinity Music Workstation. Tevens zijn er nog effecten toegepast uit een Digitech TSR-12 over de synth en de 'zee-geluiden'. --> Thx for the reply!

Jan VS. Jaap --> De aanname die je aanneemt vind ik persoonlijk niet helemaal juist. Jij vindt immers dat wanneer een nummer (in dit geval mijn nummer) niet vet klinkt, gemaakt zal zijn met software. Deze 2 zaken vind ik totaal inrelevant aan elkaar. Naar mijn idee kun je wel degelijk vette tracks met software maken, de techniek komt immers steeds dichterbij... Alhoewel ik de pro-53 ken en ook heb, heb ik deze (zoals uit bovenstaande op valt te maken) niet gebruikt in deze track...

Origineel geplaatst door baksteen
Bedankt voor 't luisteren... Zijn er ook nog mensen met een mening m.b.t. de track? :confused:
ja ik, 't zit wel leuk in mekaar maar ik vind 'm wat te vrolijk.
.....een klein beertje gaat wandelen en er komen steeds meer bosdieren bij die met 'm mee gaan,ze willen naar de disco waar dj das draait. het is een lief dik beertje dus echte grote gevaarlijke techno-dieren gaan niet met 'm mee....

.... zoiets....
:okdan:

Origineel geplaatst door cirkelzaag
ja ik, 't zit wel leuk in mekaar maar ik vind 'm wat te vrolijk.
.....een klein beertje gaat wandelen en er komen steeds meer bosdieren bij die met 'm mee gaan,ze willen naar de disco waar dj das draait. het is een lief dik beertje dus echte grote gevaarlijke techno-dieren gaan niet met 'm mee....

.... zoiets....
:okdan:

Heb jij zojuist een grote zak met drugs gevonden? :smeris:

Leuke vrolijke track. Ben het ermee eens dat de beat veel stoerder moet op een gegeven moment. Dan moet 'ie er echt keihard inknallen.

Wat mij betreft klinkt deze track trouwens niet dun ofzo.

Back