Ableton 4 altijd midi out

Vlex

Wa zeggie baard?
Ik gebruik ableton live in combinatie met een hardware sampler, padcontroller en keyboard, met de volgende chain.

keyboard -> pads -> PC -> sampler.

Nu is t zo dat de midi noten die ik speel niet bij mn sampler aankomen, of ik moet in ableton een kanaal aanmaken die midi kanaal 1, naar midi kanaal 1 stuurt, een kanaal die midi kanaal 2 naar 2, etc. Weet iemand of ik op een of andere manier midi altijd door kan laten gaan?

thanx alvast,

Vlex

niemand?

dan zal ik de vraag wat uitbreiden ;)

Wat ik nu heb is dat de sampler geen midi signalen binnen krijgt als er geen sequencer oid aanstaat, kan dit anders? kan ik mn pc zeg maar als midi thru laten werken?

wat voor een pc midi interface heb je ?
bij mijn m-audio midisport(usb midi) zit er bv een midi trhu stand op die het midi signaal gelijk doorlust als m'n pc uit staat.
wellicht dat je midi interface ook zo iets heeft.

k hoop dat je dr wat aan hebt

Origineel geplaatst door Mde
wat voor een pc midi interface heb je ?
bij mijn m-audio midisport(usb midi) zit er bv een midi trhu stand op die het midi signaal gelijk doorlust als m'n pc uit staat.
wellicht dat je midi interface ook zo iets heeft.

k hoop dat je dr wat aan hebt

oke mooi :) zoiets hoopte ik al. Ik gebruik nu gewoon midi input op SBlive, maar als t goed is komt morgen mn usb-midi interfaceje binnen voor laptop gebruik, maar dus ook makkelijk voor thuis dan :) hopelijk zit t erop.

Thanx!

ik doe nix met midi thru...gewoon de midi track armen (dus op dat rode record rondje klikken op de track) en zorgen dat de midi output goed geroute wordt..et voila

Origineel geplaatst door olafmol
ik doe nix met midi thru...gewoon de midi track armen (dus op dat rode record rondje klikken op de track) en zorgen dat de midi output goed geroute wordt..et voila

ja dat heb ik nu ook, maar:

1. ableton moet dan altijd aanstaan

2. ik gebruik meerdere midi kanalen, en moet dus voor elk midi kanaal een ableton track aanmaken.

Dus thru lijkt me makkelijker

Origineel geplaatst door Vlex
ja dat heb ik nu ook, maar:

1. ableton moet dan altijd aanstaan

2. ik gebruik meerdere midi kanalen, en moet dus voor elk midi kanaal een ableton track aanmaken.

Dus thru lijkt me makkelijker
je kan er een hardware midi-thru bakje tussen hangen voor als je pc uitstaat, bv. van philip rees.
of gewoon midi-kabels ff verwisselen?

Back