Neuron...wie heeft em ?

ano220424

in de ban
in de ban
Ik overweeg de Neuron / VS aan te kopen.
Wie van de SF-leden heeft dit toestel of de software in zijn bezit ?

Attachments

• neuron.jpg
    neuron.jpg
    20,4 KB · Bekeken: 71
Vergeet niet hier uitgebreid verslag te doen, mocht je 'm kopen! (en ook als je dat niet doet: recensie!)

Ik heb hem wel geprobeerd bij Nederland Muziek een tijd geleden...
Hij klinkt ongebruikelijk en is zeer geschikt voor sound designers die heel veel tijd hebben om sounds te designen...

Later las ik ook nog in SOS dat je zonder de bijgeleverde software te gebruiken maar 30% van de mogelijkheden benut.
Je hebt dus een PC erbij NODIG om de meeste mogelijkheden te KUNNEN gebruiken....erg jammer...
hij zou gewoon op zich al 100% te gebruiken moeten zijn...

Citaat uit SOS :

pros
For most of us, it's a new method of synthesis.
New, animated sounds are possible.
It's clearly suitable for SFX and foley.
It holds promise for the future.

cons
Some factory sounds have discontinuous, glitching models, and it's all too easy to recreate similar sounds yourself with Modelmaker.
The sounds are flat without the effects.
Polyphony is limited.
Modelmaker requires an external computer, and its communications system is overly complex.
The sound engine is not suited to deterministic programming, and users trying to fathom it will be frustrated by the esoteric terminology.
It's too noisy for a quiet studio.
At present, it's far from finished.

Origineel geplaatst door koediman
bij feedback staattie wel op de site voor 719 eurootjes, maar dat zegt nog niet zoveel over de verkrijgbaarheid natuurlijk ;)

(de vst bedoel ik dan hè :))

Oh ja, onder Multiemdia - Software. Bij musicstore.de trouwens ook, via PA/Homerecording. 699 euro daar.

er is hier al eerder in een andere thread over gediscussieerd geloof ik.... maar goed... die SOS-review wordt door een hoop mensen gezien als een beetje over the top negatief.

ik ben op zich best een fan van SOS maar deze review was opvallend negatief.... het lijkt er soms op dat ze vooral grote fabrikanten of engelse merken erg "voortrekken" (m'n duiveltje fluistert me in dat dat weleens zou kunnen zijn omdat die meer advertenties plaatsen in het blad).

wat mij en beetje tegenvalt is dat ze de neuron hebben beoordeeld met een OS dat niet de versie is van de OS waarmee die nou in de winkels staat.... gebeurt wel vaker, maar bij deze recensie werd de OS nogal neergesabeld terwijl bij de "grotere" merken (zie AKAI MPC4000, of EMU command station/ geluidskaarten) vrijwel geen aandacht voor de bugs is, terwijl deze apparaten op het moment van recenseren ook enorme fouten hadden.
uit eigen ervaring weet ik bijv dat de command station totaal onbruikbaar was om live mee te sequencen... werd niks van gezegd in de recensie en het was maar wachten/hopen dat EMU de OS voor elkaar kreeg (gelukkig is dat uiteindelijk wel gelukt... maanden na dato).... in dat licht toch een beetje vreemd dat ze de Neuron zo extreem negatief beoordelen.

er is hier al eerder in een andere thread over gediscussieerd geloof ik.... maar goed... die SOS-review wordt door een hoop mensen gezien als een beetje over the top negatief.

ik ben op zich best een fan van SOS maar deze review was opvallend negatief.... het lijkt er soms op dat ze vooral grote fabrikanten of engelse merken erg "voortrekken" (m'n duiveltje fluistert me in dat dat weleens zou kunnen zijn omdat die meer advertenties plaatsen in het blad).

wat mij en beetje tegenvalt is dat ze de neuron hebben beoordeeld met een OS dat niet de versie is van de OS waarmee die nou in de winkels staat.... gebeurt wel vaker, maar bij deze recensie werd de OS nogal neergesabeld terwijl bij de "grotere" merken (zie AKAI MPC4000, of EMU command station/ geluidskaarten) vrijwel geen aandacht voor de bugs is, terwijl deze apparaten op het moment van recenseren ook enorme fouten hadden.
uit eigen ervaring weet ik bijv dat de command station totaal onbruikbaar was om live mee te sequencen... werd niks van gezegd in de recensie en het was maar wachten/hopen dat EMU de OS voor elkaar kreeg (gelukkig is dat uiteindelijk wel gelukt... maanden na dato).... in dat licht toch een beetje vreemd dat ze de Neuron zo extreem negatief beoordelen.

opzich welk vreemd ja ... misschien widle ze mensen behoeven voor een miskoop
een synth die wat bugs heeft oke .. maart die gewoon niet af is toch het andere uiterste

maar ik weet het ook niet precies natuurlijk .. kan me voorstellen dat ze de potentie zien
maar de synth neit graag netzoals de waldorf wave half afgemaakt wordt ofzow !

ik ben op zich best een fan van SOS maar deze review was opvallend negatief.... .

Het lijkt me logisch dat je een machine van 4000 Euro wat strenger beoordeeld dan goedkopere synths...

Ik vond het niet echt negatief, SOS is redelijk objectief vind ik

tsja... ik heb de neuron eens in de winkel geprobeerd en zonder er veel van te begrijpen kwamen er al fabelachtige sounds uit als je maar aan de gang gaat met die joysticks etc.... lekker organisch en onverwacht.
ik vind het dan nogal vreemd alstie zo afgekraakt wordt... zelfs van de sound was die recensent totaal niet onder de indruk.

Over de bugs: achja , er schiet me wel iets te binnen...
Je kon hem toenertijd bij Feedback uitproberen. En het is de enige synth tot nu toe die ik binnen 5 minuten gecrasht kreeg, overigens zonder hard proberen. Misschien niet representatief, maar wel een indicatie!

De geluiden waren trouwens best mooi, maar ik vind het eerlijk gezegd een soort Wavestation++
Niet zo vreselijk vernieuwend kwa output, al kan de onderliggende synthesevorm interessant zijn.

iheb 'em nog niet in het echt gezien, maar de demo's klonken mij wat te zweverig.

wel makkelik de mooiste synth die ik ooit heb gezien. maar gewoon te duur.

voor die prijs (met een beetje opleg) heb ik een Virus Ti Polar en een Radikal Technologies Spectralis (4200 euro in totaal)

Back