monomachine thread

Ken Waldek

I M A G I N A T I O N
Naar aanleiding van de vele voorbije threads over de machinedrum, vroeg ik mij af of er hier veel mensen zitten die de monomachine in hun bezit hebben, tevens hoe bevalt het apparaat, wat kan je ervan verwachten, de pro's en contras...

Kortom elektron is goe bezig... is men mening

monomachine + macihinedrum brute combo voor live doeleinden werd er hier een tijdje geleden geroepen op het forum.

bij welke muziekstylen past de monomachine het best bij, het meest toepasbaar in ...

alle ervaringen omtrendt deze bak gelieve hier te posten

veel dank

Laatst gewijzigd:
Als ik zie hoe heftig ik het te keer gaat in die MD topic (ik ga ook nie vrij uit):
Dan concludeer ik dat de mono zo ondergewaardeerd als de MD overgewaardeerd is.
Je zou denken dat je instant lo fi game sounds tevoorschijn tovert, maar je haalt er ook van die typisch USA techno klanken uit. Heel diep en verassend warm. Soms heb ik wel het gevoel dat je bij deze synth het geluid nogal snel inéén kan laten vallen door een miniscule parameter aanpassing. Da's dus minder. Plus is dan weer de interface perfect aansluit op die van de MD.
Voor zover ik weet moet je de nieuwe release van john tejada checken als je de mono in actie wil horen. Of de posts van rob acid op het yahoo forum...

Het is weer de sequencer wat van deze synthesizer een topbak maakt (virusje aangesloten :). Ook uit de monomachine zijn erg brute geluiden te halen... De mono heeft wel een aparte sound die misschien niet voor iedereen even bruikbaar is. Maar in mijn geval gaat deze nooit meer weg, als was het alleen al om de sequencer!

Ik zit nog steeds op die van mij te wachten.....als het goed is komen vandaag versgebakken sfx jes richting nederland.....Waarschijnlijk dinsdag beschikbaar :koffie: nog even wachten dus....

Even een vraag aan monomachine gebruikers.... wat kun je allemaal verwachten van de audio inputs?
Filteren,Vocoder? kan niet echt wat vinden hier over en al helemaal geen audio demo's...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door pal
Even een vraag aan monomachine gebruikers.... wat kun je allemaal verwachten van de audio inputs?
Filteren,Vocoder? kan niet echt wat vinden hier over en al helemaal geen audio demo's...

Je kunt de input door een complete track halen. De input vervangt dan de synth sectie. (= osc. sectie.)
Alle track effects, envelopes en lfo's kun je er vervolgens op los laten.
Zoals amp env, filter env, distortion, SRR, delay etc.etc.
Als je een beetje crea bent kun je hier hele bizarre dingen mee doen dmv triggers en parameter locks. Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit, daar heb ik een chaoss pad II en filterbank voor.

Ronald.

Origineel geplaatst door pal
Ik zit nog steeds op die van mij te wachten.....als het goed is komen vandaag versgebakken sfx jes richting nederland.....Waarschijnlijk dinsdag beschikbaar :koffie: nog even wachten dus....

ik gebruik veel m'n machinedrum om andere sources te filteren en moduleren met de audio ins. als je 'n heel compacte setup hebt kan je 'm als mixer+effectbak gebruiken: niets anders meer nodig! zijn mensen die het zo live doen.

die monomachien keys.

wat is het voordeel daarvan t.o.v. tabletop?

prijsverschil 2e hands is?

en ik zie een pookje en ik lees iets over extra functionaliteit, maar wat voor extra functies?

en het prijsverschil is ook weer groot tussen de toetsen versie en de tabletop en ik vraag me af of dat wel de
moeite is.

kan je ook unison dingen doen? of moet je dan gewoon 2 sporen de dezelfde patch laden?

laat maar tot in 6 stemmen uniso dus....

Laatst gewijzigd:
Op de website van de Monomachine staat het volgende:
"The BeatBox, which is a part of DigiPRO, offers a percussive toolbox shaped in the traditions of the Machinedrum E12 synth".

Betekent dit dat er id Monomachine een "beperkte" Machinedrum zit ofzo?

Origineel geplaatst door crazyboris
Op de website van de Monomachine staat het volgende:
"The BeatBox, which is a part of DigiPRO, offers a percussive toolbox shaped in the traditions of the Machinedrum E12 synth".

Betekent dit dat er id Monomachine een "beperkte" Machinedrum zit ofzo?

Inderdaad, een wel heel beperkte: alleen de E12 machine en dan per toets een geluidje, tot een stuk of 30 (uit m'n hoofd). Programmeert dus qua drums ook lang niet zo handig als de drummachine, omdat je per step de sound moet instellen. Meer leuk voor erbij dus, mag niet echt een aankoopargument zijn...

J

Origineel geplaatst door binaural
Inderdaad, een wel heel beperkte: alleen de E12 machine en dan per toets een geluidje, tot een stuk of 30 (uit m'n hoofd). Programmeert dus qua drums ook lang niet zo handig als de drummachine, omdat je per step de sound moet instellen. Meer leuk voor erbij dus, mag niet echt een aankoopargument zijn...

J
bedankt

Lijkt me een vette bak, zo'n monomachine

-C-

luv ya matt²

Laatst gewijzigd:
Back