Origineel geplaatst door helterbelter
Eigenlijk wil ik de plugin van de pultec pro erbij kopen. Ervaringen hier ?
Ja wij hebben hem in de studiopack. pro...........het woord zegt al genoeg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door helterbelter
Eigenlijk wil ik de plugin van de pultec pro erbij kopen. Ervaringen hier ?
Origineel geplaatst door KCC
Ik denk dat ik toch ga kiezen voor 2 systemen via adat. Dat lijkt me flexibeler qua keuze van plugins en zo. Met UAD zit ik vast aan hun plugins en ik heb begrepen dan je per UAD kaart 5 Pulteq EQ's tegelijk kan gebruiken, dus dan heb je waarschijnlijk al gauw behoefte aan 2 van die kaarten.
En die UAD's zullen ook een bepaalde sound met zich meebrengen, eigenlijk moet ik tracks beluisteren die gemaakt zijn met UAD om te horen hoe ze klinken. Maarre Fuse, die vorige track die je gepost hebt, heb je dat ook met UAD gedaan?
waarom wil je 5 pultec EQ's tegelijk gebruiken? ik denk dat dat in de praktijk echt een overload is, de meeste studios hebben in het echie ook niet meer dan 1 of 2 van die dingen.... er zit ook een hele goede channelstrip EQ bij de UAD en die eet veel minder DSP en is perfect in te zetten voor de minder "opvallende/vintage" eq-taken
Ok dan, ik begreep het dus niet helemaal. Ik ging er al van uit dat je dus die Pulteq EQ als channelstrip EQ moest gebruiken.
Zit er veel verschil qua sound en kwaliteit tussen de channelstrip EQ van UAD en de reguliere EQ van de Cubase mixer?
Maarre Fuse, die vorige track die je gepost hebt, heb je dat ook met UAD gedaan?

En als je voor 2 systemen gaat kies dan SX3 want die heeft latency compensatie en da's precies wat je dan nodig hebt. Wel zo hendig.
Full latency compensation:The tedious, time-consuming process of manually delaying tracks where effects are needed is now history. The new delay compensation plug-in in Cubase SX 2.0 ensures sample-accurate timing along the entire audio path, including aux sends, group channels and FX return channels - even when using effects from DSP cards such as the Universal Audio UAD-1 or TC Works' Powercore.

Origineel geplaatst door Mole
Yep full latency compensation zit ook in SX (SL) 2.0
Origineel geplaatst door fuse
Alleen voor geluidskaarten maar niet voor losse hardware FX units.
Die ondersteuning zit wél in SX3 (heb zelf niet kunnen testen, want ik heb geen SX3).
En of je die 2e compu als een hardware FX unit ziet of niet, latency zal hij zeker hebben.
Qua reverb, wat zou er nu beter klinken, de Waves IR1 plugins of de UAD plugins?
Origineel geplaatst door Daniel001
Ik ben de gelukkige eigenaar van zowel de Waves IR als Universal Audio hard- en software. En wat ik je gelijk kan meedelen is dat naast de reverbs de UAD veel beter klinkt dan de Waves plugins. De UAD plugins zijn ondanks dat het er maar een beperkt aantal zijn zeer de moeite waard om aan te schaffen. Je zou elke plugin eigenlijk moeten benaderen alsof het een echte hardware bak is. Zo goed zijn ze!
Tja, en wat betreft reverbs ben ik misschien een rare maar ik kan maar niet zo enthousiast worden over de reverb uit de Waves IR of uit de UAD dan als over een echt hardware reverb. Ik ben zéér onder de indruk van de Waves IR1, vooral als je de originele versie hebt met alle Lexicon pulses. Die klinken erg goed en ik heb bevriende producers die alleen de IR daavoor gebruiken. Daarnaast zijn de UAD reverbs (DreamVerb & Plate 140) ook indrukwekkend en zeer bruikbaar.
Het verschil zit 'em wat mij betreft in karakter en afhankelijk van je productie zijn ze bruikbaar.
Ikzelf echter gebruik geen van de boven genoemde reverbs als 'hoofd' reverb. De beste resultaten haal ik tot nu toe nog steeds uit mijn (tweedehands goed betaalbare) Roland SRV-3030D. Dat ding zie je nog steeds overal ter wereld in top producties naar voren komen en is eigenlijk maar relatief kort in de handel geweest. (Was 'ie misschien te goed voor z'n geld?) Je kan 'em met een editor van SoundQuest gebruiken alsof het een VST plugin is binnen Cubase SX, sluit 'em gebalanceerd of digitaal aan en je hebt een super reverb!
Als ik wat voor je moet testen / vergelijken ...laat maar weten....
Daniël
Oh ja wat betreft die Pultec Pro: Als je 'em alleen al aan zet zonder aan de knoppen te draaien geeft al het effect alsof je net een duur klinkende analoge hardware EQ in je signaal pad gezet hebt. Superrr!!