er wordt door Korg zoveel ophef gemaakt aan de Karma dat ik mij graag door Karma gebruikers zou willen laten voorlichten of het niet een machine is waar je gauw op raakt uitgekeken want als er al eentje wordt aangeboden dan is de verkoopreden vaak door her weinige gebruik ervan. Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar de prijs van een gebruikte?
Ben benieuwd?
Frankie
Ben benieuwd?
Frankie
Met de Karma optie hoef je niet perse iets op te nemen, gewoon wat prutsen met de vele draaiknoppen en je bepaald zelf de stijl van de muziek (van simpele belletjes tot de meest afschuwelijke leads). Eh, dat laatste komt door mijn MOSS-boardje. Een complete synth in kaartvorm die je zelf kunt inbouwen. Verder kun je bijvoorbeeld een veel betere piano (smaken verschillen) of een trance attack-board insteken, voor nog betere sounds. De uitbreidingen zijn niet goedkoop, maar ze geven je wel aardig wat extra mogelijkheden. Op veilingsites wordt de Karma soms aangeboden voor belachelijk lage prijzen (800 Euro?). En dan heb je wel erg veel waar voor je geld!! Ben je op zoek naar een stand-alone apparaat dat erg veel moet kunnen dan is de Karma zeker een optie. Je moet dan wel een paar dingen voor lief nemen; kleiner scherm dan de Triton (geen touchscreen), minder uitbreidingsmogelijkheden qua aansluitingen en bepaalde klanken zijn beneden de maat voor een Korg als deze. De brass-instumenten zijn niet sterk (muv de sax ed van de MOSS), de gitaartjes zijn niet altijd even geweldig (kun je zelf wel heel wat aan doen, door manier van spelen of de MOSS gebruiken) en de standaad piano is eigenlijk om te huilen. In vergelijking met een standaard Yamaha of Rolandpiano. De toetsaanslag moet je ook aanspreken. Ik zelf ben er aan gewend, maar ik kan me voorstellen, zeker als je gewogen toetsen gewend bent dat het wel tegenvalt in het begin. Zoals voor alles geld: zelf in de winkel een hooftelefoon vragen en uitproberen