Fruityloops profesioneel genoeg?

Origineel geplaatst door RicoNC
Mike Oldfield gebruikt fruityloops voor zijn komende (dubbel??) album die hopelijk dit jaar nog uitkomt.
Dit is de eerste keer dat hij fruityloops gebruikt voor een album. Voor al zijn vorige albums heeft hij fruityloops niet gebruikt (om dat waarschijnlijke misverstand uit de wereld te helpen).

Hij wilde wat nieuws proberen en ben heel benieuwd hoe het gaat klinken.

Peace Rico

Laat mij het bewijs eens zien dat ie echt alleen maar FL gebruikt voor zijn nieuwe album? Ik geloof er namelijk geen ruk van. Als je deze info hebt uit dat artiekeltje, neem alles dan maar met een paar kratten korrels zout. Als iemand geld en ruimte en expertise heeft met profi opname apparatuur en mixing desks is hij het wel. En dan zou hij gewoon even overstappen op Fruity Loops? Geloof je dat echt?

wederom, niet alles wat op internet staat is per definitie waar...

R

^^^^
Waarom niet, FL is allesomvattend en doet wat andere platforms ook doen dus wie zegt dat ie geld, ruimte, expertise, profi opname apparatuur en mixing desks niet zou gebruiken in combo met FL. Lijkt een beetje gebrek aan perspectief of het ongeloof dat iemand zon proggie met kut naam zou gebruiken...en nog cheap ook nog... Kwestie is dus, dat je het echt niet kan geloven...duidelijk weer onderschat... Lees de specs er maar eens op na en bedenk dan eens wat je er allemaal mee kan doen, dan geloof je het wel denk ik.

het blijft een moeilijke discussie, omdat "professioneel klinken" een heel gevaarlijke term is. Jaren geleden dacht ik al dat ik enigzins professionele muziek maakte, en nu denk ik dat nog steeds. Als ik mijn composities beluister van jaren geleden klinken die echt rampzalig overstuurd, en er zit geen logica in. Toen was dat voor mij professioneel. Over 10 jaar luister ik waarschijnlijk terug naar wat ik nu maak en lach me een ongeluk.

Mike oldfield beantwoord wel een deel van de vraag, namelijk: is FL studio een keukenmachine waarbij je bepaalde ingredienten in bepaalde kookstijlen kan mengen tot een aanvaardbaar geheel, dat als commercieel product op de markt gebracht kan worden? Het antwoord daarop is dus ja, mike oldfield gaat dat doen.

Ik weet trouwens niet of Mike O. FL alleen als midisequencer gebruikt of ook voor de audio.

Origineel geplaatst door Arv
Laat mij het bewijs eens zien dat ie echt alleen maar FL gebruikt voor zijn nieuwe album? Ik geloof er namelijk geen ruk van. Als je deze info hebt uit dat artiekeltje, neem alles dan maar met een paar kratten korrels zout. Als iemand geld en ruimte en expertise heeft met profi opname apparatuur en mixing desks is hij het wel. En dan zou hij gewoon even overstappen op Fruity Loops? Geloof je dat echt?

R

hij gebruikt FL enkel als schetstool en dat zegt hij zelf ook in een interview.

Origineel geplaatst door isnieZot
hij gebruikt FL enkel als schetstool en dat zegt hij zelf ook in een interview.

Dat bedoel ik hehehe

Origineel geplaatst door Arv

R

Hmmm, Ik zeg toch ook niet dat hij alleen fruityloops gebruikt??? Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat hij niet eerder fruityloops heeft gebruikt voor een album.

Ik ben er eigelijk helemaal niet blij mee. Maar ik ben benieuwd naar het resultaat.

Peace Rico

Ik vind het geen proffesioneel programma !

Het is te onoverzichtelijk, andere mindere functies, slechte lay-out...
nee, ik ben er niet over te spreken....

Het spijt me...=(

Ik heb een vrij lang tijd tevreden met FL gewerkt maar ben uiteindelijk overgestapt op cubase omdat ik die overzichtelijker vondt werken. Ik kwam er toen ook achter dat Cubase net even beter klonk dan FL. Of ik deed iets verkeerd, dat kan ook. :D

Weet je wat ook heel professioneel is...

Sneltoetsen...

Want dat maakt een platform overzichtelijker en in dat opzicht vind ik weer FL5 en Logic wel heel overzichtelijk. Maar goed, dat zeg ik weer van SX gebrek aan sneltoetsen... Maar wat FL betreft, F5 - F10 brengt je wat je nodig hebt en de rest zit onder ctrl+xxx verborgen. Kost wat inzicht, maar het is zooo makkelijk.

Ik heb zinds 1 week fl upgedated naar versie 5.
En het programma word er echt stukken beter van
nu kun je tenminste op een goeie manier je automations goed intekenen enzo.
dus ze beginnen steeds profesioneler te worden.

en qua sound weet ik ook niet wat beter klinkt vergeleken met de duurdere sequensers.
maar ik ben nu een aantal jaar bezig met fl en heb in die tijd echt een hoop geleerd met afmixen en effecten.
en het klinkt naar mijn gevoel tog echt wel goed op verschillende stereo setjes.
Mischien is het ook wel zo dat je er aan moet wennen en dat je de plugins net wat andere waardes moet geven als in de concurent sequensers

Origineel geplaatst door Formant

Want dat maakt een platform overzichtelijker en in dat opzicht vind ik weer FL5 en Logic wel heel overzichtelijk. Maar goed, dat zeg ik weer van SX gebrek aan sneltoetsen... Maar wat FL betreft, F5 - F10 brengt je wat je nodig hebt en de rest zit onder ctrl+xxx verborgen. Kost wat inzicht, maar het is zooo makkelijk.

eeehm, bij SX kan je zelf je sneltoetsen instellen... dus dat argument gaat niet echt op

Origineel geplaatst door jaccis
Ik vind het geen proffesioneel programma !

Het is te onoverzichtelijk, andere mindere functies, slechte lay-out...
nee, ik ben er niet over te spreken....

Het spijt me...=(

Als ik dit zo lees voldoet het lauter niet aan je smaak.
------

Ik las dat iemand het erover had dat de sounds
elkaar wegdrukken als het een beetje vol wordt.
Dat gevoel heb ik ook sterk. Maar voor basic
tracks is het kick-ass.

Overzichtelijk, voldoende goede functies, en prachtige lay-out...
Ja, ik ben er zeker over te spreken.

IK doe een opleiding waar productie audio ook een onderdeel is. Een leraar wan mij wil Fl studio niet erkennen als een programma waar we mee mogen werken, terwijl hij reason wel accepteerd. Vind ik zelf zwaar irritand, hij kent het programma nauwelijks...Heb er al meerdere malen een discussie met hem over gehad en dan poeierd hij Fl studio af als een tracker programmatje wat niet in de professionele industrie wordt gebruikt...Daar ben ik het zelf totaal oneens mee, aangezien ik geen functies ken die reason of cubase heeft, die fruityloops niet heeft

IK doe een opleiding waar productie audio ook een onderdeel is. Een leraar wan mij wil Fl studio niet erkennen als een programma waar we mee mogen werken, terwijl hij reason wel accepteerd. Vind ik zelf zwaar irritand, hij kent het programma nauwelijks...Heb er al meerdere malen een discussie met hem over gehad en dan poeierd hij Fl studio af als een tracker programmatje wat niet in de professionele industrie wordt gebruikt...Daar ben ik het zelf totaal oneens mee, aangezien ik geen functies ken die reason of cubase heeft, die fruityloops niet heeft

1 Die leraar is een sukkel
2 Cubase kan echt wel veel meer als fruity en reason. Je moet alleen weten waar je moet zoeken.

Goedkope software zoals fruity en reason word alleen gebruikt door professionals als schetsboek. Daarna worden gewoon de betere programma's gebruikt.

Fruityloops: Use it, don't abuse it.

Bekrompen leraar :D

Net zoals de Casio VL-1 vroeger, die hoort ook niet thuis in de 'professionele industrie'

ik doe trouwens na 5 jaar muziek maken nog altijd alles in FL studio en ik heb eigelijk nog niemand horen zagen dat mijn geluidskwaliteit ofzo niet goed is. het klinkt misschien niet analoog. maar dat wil ik eerlijk gezegt ook niet. het komt er op aan hoe goed je kan mixen. en degene die het afkraken kunnen er gewoon niet mee werken of gebruiken het op de verkeerde manier of kijken niet verder dan de bijgeleverde samples. daar moet je echt van blijven. die zijn gewoon slecht. ik ken een paar mensen in mijn buurt die Cubase en logic gebruiken en ook reason.
maar om eerlijk te zijn bakken ze er helemaal niets van. persoonlijk denk ik dat de meeste gewoon niet creatief genoeg zijn om FL te gebruiken ondanks dat het zo een gemakkelijk programma is. de meesten staren zich blind op features die zelden gebruikt worden. ik durf mezelf gerust te meten met mensen die cubase of logic of pro tools gebruiken (stoer he). ik laat de muziek spreken en niet een sequencer.

en om toch eens te laten horen wat je allemaal in fruityloops kan. of wat ik er in kan
hier 2 tracks. die zijn volledig in FL 5.0 gemaakt maar met allemaal externe plugins. je gaat dus geen fruity kick of wasp of van die andere rotzooi horen :D. de eerste is een rustige melodische track en de tweede is er eentje voor de venetian snares fans. gewoon om even 2 uitersten te hebben. en ik heb nog niemand horen zeggen. "he dit klinkt als fruity loops" de meeste zijn verbaasd als ik zeg dat ik dit in FL gemaakt heb.

track1
track2

Origineel geplaatst door koekebakker

Ik las dat iemand het erover had dat de sounds
elkaar wegdrukken als het een beetje vol wordt.
Dat gevoel heb ik ook sterk. Maar voor basic
tracks is het kick-ass.
/B]

volgens mij moet die persoon en jij beter leren mixen.
persoonlijk heb ik daar geen last van.

Origineel geplaatst door TheVorTeX
Bekrompen leraar :D

Net zoals de Casio VL-1 vroeger, die hoort ook niet thuis in de 'professionele industrie'

en wat dacht je van een TR909? die klinkt toch helemaal niet als een echte drummer!!! ;)

jezus wat een sukkel die docent, heel erg amateuristisch van die meneer/mevrouw .... als je iets niet kent kan je er ook niet over oordelen .. en er zijn genoeg mensen die volledige producties in FL doen .... en ook in Reason overigens, je hoeft heus niet altijd de boel opnieuw in ProFools te mixen..

Toevallig zat ik laatst met een piano sounfontje te klooien in synthedit. Vervolgens laadde ik diezelfde piano in FL 5 en tot mijn verbazing klonk het inderdaad een stuk slechter dan de 'ruwe' soundfont in synthedit.

Origineel geplaatst door FLechdrop
Toevallig zat ik laatst met een piano sounfontje te klooien in synthedit. Vervolgens laadde ik diezelfde piano in FL 5 en tot mijn verbazing klonk het inderdaad een stuk slechter dan de 'ruwe' soundfont in synthedit.

volgens mij heeft dat "slechter" klinkende te maken met het volume. omdat FL alles van het orginele volume op 75% zet. daarom dat velen denken dat het slechter klinkt.

Back