[Stemmen!] Favoriete Synthforum Track 2004

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Veel te veel keus. Maar okay.

Outro van Bjorn de Roeyer :okdan: :okdan: :okdan: Lekkere sfeer

Zes van Wesko :okdan: :okdan: Lach me kapot

Radio Tuning van Pi :okdan: Gewoon lekker

Hier zaten veel boeiende tracks tussen, maar na wikken en wegen zijn het deze drie:

1) Pascal & Robinez - A New Day Rising (3 pts.)

Schitterende track!. Mooie sounds en melodieën. Het wordt nergens té glad of te voorspelbaar en gaf me het rustgevende Orb-gevoel.

2) Sinusz Man - Electronisch Zeehonden Paradijs (2 pts.)

Heerlijke, melodieuze en complexe plaat. Eerst klinkt ie een beetje vreemd, daarna erg lekker. Kan zo op op progressieve labels als Warp, Rephlex, Mego of Touch.

3) Creatormusic - Commodore 64 (1 pts.)

Nostalgie ten top! Hier zou een album aan moeten worden besteed vol met dergelijke tracks.

3 punten: trash "may the funk"
2 punten:creatormusic "commocore 64"
1 punt: 6trak "fosfor in my cabinet"

wil ik wel vermelden dat als electrobel(?) met "burn" had meegedaan, hij mijn winnaar was geweest. ik heb vorig jaar trouwens wel meer "betere" tracks gehoord die niet mee doen met deze "wedstrijd", da's wel jammer....

Het was echt f*cking moeilijk! Want er zaten echt brute tracks tussen! Maar ik ben er uit, mijn top 3:

Pascal & Robinez - A New Day Rising :: een dikke 3 punter! Ik word gewoon totaal ontspannen van dit nummer!
Dobbit - World Is Our Own :: 2 puntjes
Unic - Sound Of Synths Is My Love :: 1 punt

Buiten deze top 3 zitten nog echt een flink aantal toppertjes op dit forum!

Ben benieuwd wie de eerste gaat worden....! Good luck! :biertje:

En ik had me nog wel zó voorgenomen om niet al die nummers te gaan luisteren... =(

Nou ja, nu is het te laat:
1. Nolet/Blitzpop - White sins => :halleluja :halleluja :halleluja (ben ik dus toch een 80's-dweep :D )
2. Dr. Ripsaw - Up to the rim => :okdan: :okdan: (eigenlijk veel te clean, maar bij gebrek aan referentiekader vind ik het gaaf 8) )
3. 6 trak+Chrizz/Electroshock Piggybank - Fosfor in my cabinet => :biertje: (wat ben ik nou toch weer aan het doen?! 8D )

Net niet:
Danny/Guy-Lian - Reality versus dreams | Synthesizer11/apollo - Spaceship | Zhanox/Gijs+Unic - La bruit de la nuit | Saskija - Mellogroove

Pfew ok........... onderstaande tracks vond ik sowieso goed en kwamen door mijn persoonlijke selectie :okdan: (er zijn een stuk of 8 niet werkende links)

Turtel - 303takuparp; Bliepertronic - Shadows on the Ground; Trigg - Blue Logic; Traxopia - Dark Voices; Dr.RiPsaw - Up to The Rim; Dobbit - World Is Our Own; Rineau - Drunk & High; Sinusz Man - Electronic Seal's Paradise; 6 Trak - Fosfor in my cabinet; Gijs/Unic - Le bruit de la nuit; Hermax - Tower Granata; Conflix - Indecent Proposal; Intergalactic Racer- Turbo Rocket; Trash - May the funk; Pascal Robinez- A New Day Rising; PI - Radio Tuning; Danny - Reality versus dreams; Reefer -Slammer; Thijs_ganger - Sad Story; Soundtroopers - Shake that Booty; The Actor - Space! It Is Calling!; Demian - Spaced Elevator

De winnaars:

3 punten: 6 Trak - Fosfor in my cabinet
Gefeliciteerd. Alles klopt gewoon aan deze fantastische, energieke en funky track. TOP :okdan:

2 punten: Pascal & Robinez - A New Day Rising
Prachtig nummer, vooral het middenstuk natuurlijk.

1 punt: Thijs_ganger - Sad story...
Goeie compositie voor game/film. Mooi pianospel ook. Not to be overlooked..

Mijn selectieprocedure ging als volgt: mapje aanmaken in winamp, random afspelen van nummers; de voor mij irritante nummers ginger er uit.
Mapje aanmaken met vermelding "cd", beste composities erin gezwiert en op cd gezet, zodat ik ze boven op mijn deftige geluidsinstalatie kon (en kan) beluisteren.
cd een paar keren opgezet gedurende een paar dagen, uiteindelijk stak er voor mij 1 nummer bovenuit. Voor de nummers 2 en 3 was het moeilijk, maar uiteindelijk heb ik dan toch de knoop doorgehakt. Mijn volledig persoonlijke en onobjectieve lijst van nummers-die-ik-goed-vond-synthforum-2004-contest

1.New day rising -Pascal & Robinez = 3 punten
2.spaced elevetor - Demian = 2 punten
3.Le bruit de la nuit - Gijs & Unic = 1 punt

eervolle vermelding voor:
Unic - sound of the synths

edit: fouten in de namen aangepast

1 punt: Indecent proposal

2 ptn: A new day rising (alleen voor de perfecte intro, want de rest vond 'k eigenlijk beter kunnen)

3 ptn: Electronisch Zeehonden Paradijs: ik snap niet dat die nog geen 3 punten heeft gekregen!

er waren er zeker nog andere bij die goed waren, maar ik heb gekozen voor de minder toegangbare genres (drunk 'n high, etc)

Nou ik post nooit wat op dit forum, lezen en luisteren doe ik echter wel. Ik geloof dat ik zo'n beetje alles heb beluisterd en ik ben tot de volgende conclusie gekomen :

Trash trash - May the Funk >> 1 punt (professioneel en origineel klinkende track)

Trigg Trigg - Blue Logic >> 2 punten (heerlijke vibe en mooie open mix, ook ik kreeg trek in Cubaanse sigaren)

PIE Pi - Radio Tuning >> 3 punten (Toen ik las waar de samples vandaan kwamen was ik eigenlijk al verkocht, de track klinkt gewoon echt goed, geen technisch gebrabbel maar gewoon goed!)

Alle andere inzenders verdienen ook niks dan lof btw!

Zelf vond ik niks dat de moeite waard was om te posten..Misschien volgend jaar:-)

Wees Gegroet!

de jury besluit het volgende:

Electroshock Piggybank - Fosfor in my cabinet : 3 punten
Pascal & Robinez - A New Day Rising : 2 punten
Imipolex - Strange Attractors : 1 punten

Naton.Rozenburg Sinusz Man - Electronisch Zeehonden Paradijs :) :) :)
6 trak Electroshock Piggybank - Fosfor in my cabinet :) :)
PIE Pi - Radio Tuning :)

twas niet makkelijk, want er zitten zeer veel goeie nummers tussen. veel talent op dit forum!

Moeilijk,beetje poppy keuze geworden.

3 punten nolet (moest eigenlijk een gedeelde plaats worden met de heer PIE,maar heb gekozen even voor emotie in de track.
2 pie
1 punt soundtroopers

Rino speciale melding,mooie track! wilde meer punten toe kennen maar dat mag nie:(

trash out

eurovision.jpg

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vind die hardcore en trance dingen niet zo tof

@mono-poly ;)

3 - Nolet met White Sins (komaan gasten, this sounds exact like the real stuff, mix en al !) - 1 punt
2 - 6Track - Fosfor in my Cabinet - 2 punten
1 - Soundtrooper - Shake Booty - 3 punten

Laatst gewijzigd:
Here are the votes from Rotterdam:

Electroshock Piggybank - Fosfor in my cabinet 3 points

Soundtroopers - Shake That Booty 2 points

Gijs & Unic - Le Bruit de la Nuit 1 point

Na het luisteren van al de tracks die gedownload konden worden (helaas niet allemaal, aangezien sommige links niet meer werken) heb ik een lijst gemaakt met de songs die ik erg goed vond. En ongelooflijk wat is het moeilijk om uit zoveel tracks een keuze te maken. maar goed, er moeten 3 uitgekozen worden en dit is mijn top 3:

1 (3 punten): Danny - Reality versus Dreams
deze track vind ik kwa arrangement en geluidenkeus zo goed in elkaar zitten dat ik hoewel het een lange track is elke keer weer ademloos zit te luisteren naar wat er allemaal gebeurd en hoe de spanning wordt opgebouwd en afgebouwd in de track. Petje af.

2 (2 punten): Trigg - Blue Logic
Ik vind songs waarin verschillende stijlen gecombineerd worden uitdagend en vernieuwend. Deze track zit heerlijk fris in elkaar waarbij de live feeling van de drums gecombineerd met de gitaar een heerlijke sfeer weet neer te zetten.

3 (1 punt): Dr.RiPsaw - Up to the Rim
Lekkere lounge track die mooi ingetogen blijft en kwa jazzy solo's net niet over de top gaat. Heerlijke thema's met mooie balancering in de opbouw.

Eervolle vermeldingen (net niet gehaald in mijn top 3)
hermax k - tower granata , Saskija - mellogroove, Rino - drunk 'n high

Here are the votes from landgraaf:

On nr 3 with 1 point: Pascal & Robinez - A new day rising

On nr 2 with 2 points: Naton Rozenburg - Electronic Seals Paradise

On nr 1 with 3 points: PI - Radio Tuning

Op nummer 3 en dus 1 punt... Electroshock Piggybank - Fosfor in my cabinet..
Het begin is wat vreemd.

Op nummer 2 en dus 2 punten.. trash - May the Funk..
Goeiendag... wat een power! Wat een lekkere plaat. Ik heb een hekel aan vocoders, maar dit is echt vetter!

Op nummer 1 en dus 3 punten.. Blitzpop - White Sins..
Ik heb er een nieuwe held bij! Meer. Meer! MEER!!

verder Zes punten voor..... Die is echt super! Maar helaas.
en Burp & Sjeijk - nr2 Helaas door de zware competitie en slecht opnamen.. Lekker natlabish.
en Anthonievos... het knalt wel!

Moeilijke keuze, er zitten erg veel gave, goeie en mooie dingen tussen!

3 pt: Trigg - Blue Logic
Groove is verrassend en subliem! Zeer coole open beats, laid-back feel. Opbouw/compositie is prima! Een nog wat groter verschil in dynamiek zou de climaxen nog beter laten uitkomen, maar het algehele hoge niveau van dit nummer maakt het zo ook al tot een interessant geheel! Het nummer zou wat mij betreft prima thuis passen als soundtrack bij een luchtige actiefilm.
Verder heerlijk om naar te luisteren, een toppertje! :okdan:

2 pt: Electroshock Piggybank - Fosfor in my cabinet
De feel die in de uiteindelijke groove wordt gelegd is super! Vette sounds, de manier waarop wordt omgegaan met opbouw d.m.v. de sounds is erg goed gedaan. Ik ben alleen niet echt weg van het intro, maar het 2e deel maakt veel goed.

1 pt: Headquarter - Shadows on the ground
Lekker feeling, sounds zijn oke! Iets meer variatie in de beats (korte breaks, extra noten) zou mooi zijn geweest. Opbouw is verder oke! Relaxt nummer, mooie flow!

Laatst gewijzigd:
Alle werkende tracks beluisterd over een periode van 3 dagen, alles random en blind afgespeeld en dan steeds wat files weggooien. Vooral op het laatst (plm. 10 kandidaten) werd het erg, erg moeilijk!

Aangezien ik niet een vaste Tracks luisteraar ben, viel heb me voor het eerst op dat het gemiddeld kwaliteitsniveauvan de inzendingen écht hoog lag. De soms gehoorde klacht dat er alleen maar dance te horen zou vallen vind ik trouwens niet helemaal terecht... ik heb echt enorm veel stijlen voorbij horen komen!

Mijn top 3:

1) Dr. RipSaw met "Up to the Rim". (3 punten)
Een fijne track die weliswaar erg op St. Germain leunt, maar het niveau ook gewoon makkelijk haalt.
Lekkere improvisaties en 'n goeie groove. Blijft bij mij op repeat staan!

2) BlitzPop Ultra met "White Sins". (2 punten)
Een donkere, industrieel-achtige track met goeie sfeer. Ik zou 'm blind kopen op CD.

3) Pascal & Robinez met "A New Day Rising". (1 punt)
Subtiele new age, lekker relaxed en met een "gouden productierandje". Hoorbaar veel aandacht voor geluiden en mix.
1 woord: "Méér!"

Wie vielen op het laatst af? Gijs en Unic met Bruit de la Nuit, Hermax K met Tower Granata en Fuse met Free.
De grote tranceprijs gaat wat mij begreft naar Memories - één van de weinige tracks in het genre die me wist te bekoren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back