Alle werkende tracks beluisterd over een periode van 3 dagen, alles random en blind afgespeeld en dan steeds wat files weggooien. Vooral op het laatst (plm. 10 kandidaten) werd het erg, erg moeilijk!
Aangezien ik niet een vaste Tracks luisteraar ben, viel heb me voor het eerst op dat het gemiddeld kwaliteitsniveauvan de inzendingen écht hoog lag. De soms gehoorde klacht dat er alleen maar dance te horen zou vallen vind ik trouwens niet helemaal terecht... ik heb echt enorm veel stijlen voorbij horen komen!
Mijn top 3:
1) Dr. RipSaw met "Up to the Rim". (3 punten)
Een fijne track die weliswaar erg op St. Germain leunt, maar het niveau ook gewoon makkelijk haalt.
Lekkere improvisaties en 'n goeie groove. Blijft bij mij op repeat staan!
2) BlitzPop Ultra met "White Sins". (2 punten)
Een donkere, industrieel-achtige track met goeie sfeer. Ik zou 'm blind kopen op CD.
3) Pascal & Robinez met "A New Day Rising". (1 punt)
Subtiele new age, lekker relaxed en met een "gouden productierandje". Hoorbaar veel aandacht voor geluiden en mix.
1 woord: "Méér!"
Wie vielen op het laatst af? Gijs en Unic met Bruit de la Nuit, Hermax K met Tower Granata en Fuse met Free.
De grote tranceprijs gaat wat mij begreft naar Memories - één van de weinige tracks in het genre die me wist te bekoren.