M\A\R\R\S - P.U.T.V. Over The Top Remix

Oxy-Yan

Action
Al sinds 1987 ben ik onder de indruk van het meesterwerkje van MARRS, toen zij het nummer Pump Up The Volume uitbrachten, echt baanbrekend vind ik het nog steeds

Via google kwam ik achter de "originele uitvoeringen" van alle nummers die zij gesampled hebben, en toen was ik nog meer onder de indruk, zoveel verschillende stijlen en artiesten die zij in 1 nummer hebben weten te stoppen.

Daarop besloot ik als ode aan de masters, om zelf een mix te maken, met een knipoog naar de jaren 80!

Het is een beetje over de top, daar het origineel al staat als een huis, en opzich al een remix is natuurlijk.
Maargoed, ik heb er toch een beetje mijn draai aan gegeven!
Luister en huiver!

Klik hier

Groeten van Oxy

toppie ! :okdan:

lekker frisse remake

klein opmerking : er zit soms wat vervelend lage sublaag in (bijv. rond de 1:23 ) en de kick mag inderdaad iets uitgespokener

leuk gedaan,maar geef bij het origineel toch maar,deze heeft veel minder kracht.
Volgens mij is dit hun enige plaatje geweest onder de naam marrs,zover ik me ook kan herrinneren was dit ook de eerste die van alle kanten gesued werd om sample gebruik.
1 van hun is later nog doorgegaan,met produceren,maat niet veel meer van vernomen.

Ik kan je track helaas niet beluisteren, want ik zit nog steeds met een analoge internetverbinding (okee, dat alles-moet-analoog kan ook doorschieten soms :D ).

Wel wilde ik kwijt dat Pump up the Volume ook 1 van mijn favoriete tracks is....en dat ik vanuit meerdere bronnen heb vernomen dat voor dit nummer helemaal geen gebruik is gemaakt van samplers! Het schijnt echt allemaal liv-draaitafelwerk en knip en plakwerk te zijn op een bandrecorder. Op zich ook goed mogelijk natuurlijk, maar voor sommigen nu misschien moeilijk voor te stellen.

ik vind 'm gaaf ! 8)

Het kan ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik hoor allerlei dingetjes terug in je remix die me aan meerdere nummers uit die tijd doen denken. De bas vind ik bijv best wel een beetje "technotronic", en op 1:29 komt er een geluidje bij wat me best aan Snap deed denken.

Feest der herkenning :okdan:

@ trash: vaagjes staat me er iets van bij dat er onder de naam MARRS kort na P.U.T.V. nog een ander trekkie is uitgebracht, maar ik kon er zo snel in de bijbel niks over vinden.....

Origineel geplaatst door gemmetje
ik vind 'm gaaf ! 8)

Het kan ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik hoor allerlei dingetjes terug in je remix die me aan meerdere nummers uit die tijd doen denken. De bas vind ik bijv best wel een beetje "technotronic", en op 1:29 komt er een geluidje bij wat me best aan Snap deed denken.

Feest der herkenning :okdan:

op 1:29, dat is de morse-code geluid, zit ook in het origineel.

Voor de oplettende luisteraar, ik heb ook van michael jackson gesampled; Bad (de gitaarlick en wat beats)

En de kick kan inderdaad meer uitgesproken in de mix naar voren komen, zal ik even aanpassen!

Attachments

• badder.mp3
    33,2 KB · Bekeken: 64
ha ha ha
remixen zijn altijd leuk om te doen
zeker als het ook nog in opdracht van de desbetreffende artiest komt.
zo hebben we ook ooit nog een rimix van de belgische band sita swoon (disko) gemaakt
mischien zet ik die hier ook nog weleens neer

Origineel geplaatst door trash
leuk gedaan,maar geef bij het origineel toch maar,deze heeft veel minder kracht

Ik vind het op zich helemaal niet slecht gedaan, maar ik snap Trash zijn repliek wel.

Wat typisch is voor P.U.T.V. is dat je een soort basic rythmtrack krijgt waar de hele tijd andere effectjes en arrangementjes doorheen gemixed worden.
Dat maakt dat je de orginele track van voor naar achteren blijft luisteren.
Net dat ontbreekt aan jouw track en daardoor verliest jouw remix aan kracht.

Spijtig, want net een track als PUTV is ideaal om een remix van te maken.

Daarom zou ik het heel anders aanpakken, en vertrekken van dezelfde basic PUTV pattern waar je je eigen
loops, efx e.d. doorheen haalt zodat je iets totaal nieuws krijgt maar toch even spannend blijft als het orgineel.
Geen makkelijke opgave, maar wel leerrijk !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Daarom zou ik het heel anders aanpakken, en vertrekken van dezelfde basic PUTV pattern waar je je eigen
loops, efx e.d. doorheen haalt zodat je iets totaal nieuws krijgt maar toch even spannend blijft als het orgineel.

Sjaa, dat zijn keuzes. Dat kan ook.
Ik heb juist die aanstekelijke bassline weggelaten om wat meer los te komen van het origineel.

Eigenlijk was ik gewoon opzoek naar de originele uitvoeringen van de gebruikte samples in het nummer, toen ben ik ze gaan knippen en plakken en heb er een nummer van mezelf ondergeplakt...en besloot ik het maar een re-remix te noemen.8)

Back