micromodular/probleem

willvandervliet

Ouwe rot
Ik probeer de sequenser van de micro aan te sturen (tempo) vanaf mijn synth maar hier reageert hij niet op.

In de synthsettings heb ik external aangevinkt maar geen reactie.

Weet misschien iemand hoe dit op te lossen

Vast bedankt

External (op de synth) moet dan wel midiclock zijn. Ik weet niet wat je ermee naar buiten stuurt?

Hoe clock je de sequencers?
Als je het ClockModule gebruikt, dan moet je dat veranderen voor het MidiGlobalModule. En de SynthSettings veranderen in External.

Wout

Hi Wout,

Ik was al wel zo ver gekomen dat ik begreep dat ik de globalmodule hiervoor zou moeten gebruiken, maar begrijp niet waar ik deze mee moet verbinden.

Gr. Will

Hi Wout,

Nog even dit; Ik probeer een preset seq lines 1 te bewerken,hiein zit een clk gen 1 die een snelheid van 150 BPM aangeeft. Nu kan ik dit tempo wel aanpassen maar ik wil dat de patch gelijk loopt met mijn sequencer.

Will

Als je externe MIDI-sync wil moet je die Clock Generator eruit gooien.

En zoals eerder gezegd: synth op External zetten en een Midi Master module (ofzo) gebruiken. Heeft als outputs Clock / Sync / Active. Door een clock divider heen halen en richting sequencer.

Heb de editor hier niet bij de hand, dus de module namen kunnen een beetje vaut zijn.

Succes!

-diskonext

Tot zover lukt het, de micro reageert op de tempoveranderingen van de sequenser, maar het vervelende is dat de seq. van de micro supersnel draait. Dus iets klopt er niet aan de kloksnelheid of i.d.

:dubbel: dat komt omdat je de Clock-divider vergeten bent!

Die zit bij de 'logic' modules (een-na-rechtse modulestab)

Die moet je dan op de clock + de reset aansluiten en instellen op 6

suc6

Origineel geplaatst door Sander02
:dubbel: dat komt omdat je de Clock-divider vergeten bent!

Bestudeer een aantal Roland Kuit Techno Patches, dan kom je er vanzelf achter hoe dat allemaal zit.

Wout

Da's idd niet mis wat Roland Kuit kan met de modular.
Die tips over S&H vind ik echt heel erg goed, hieronder een voorbeeld ook gelijk voor Wil om te zien wat we nu bedoelen.

Als je die 'MidiclcK Div' dan op 6 zet, dan loopt het tempo gelijk met je sequencer. (niet vergeten bij patch settings geloof ik de clock op external te zetten)

De reset patch je vanaf de midiglobal-module output 'Active' naar de 'RST' ingang van de sequencer/lfo/whatever...

Attachments

• sho.jpg
    sho.jpg
    81,9 KB · Bekeken: 74
Een licht-offtopic vraag tussendoor, maar wel gerelateerd aan een sequencer syncen met een externe midiclock: ik wil een patch bouwen om de arpeggiators van mijn MonoPoly en/of mijn Polysix te syncen met de midi-clock van mijn recorder. Ik had het als volgt in gedachten:

midi-clock --> event sequencer --> envelope gate, op het moment dat de envelope opent heel even (100ms) white noise laten horen. Daarmee zou je de arpeggiators van de Korgjes mee moeten kunnen aansturen, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.

Is er al een patch die zoiets doet?

Dank!

Bedoel je nou om een trigger na te bootsen? Ik zou dan lekker gewoon een sinus pakken, waarom een ruis?

Om de trigger-slope zo steil mogelijk te houden. Maar ik kan me vergissen hoor, ik ben nu aan het patchen, dus zodra ik iets werkends heb zal ik het posten.

--> bedenk me net dat ruis gebruiken idd onzin is. Noise vs sinus zal geen merkbaar verschil uitmaken. Maar goed, ik ga ff door met patchen.

Ja, nee.... ik zat ook een beetje scheef te denken... voor een trigger zal het misschien niet veel uitmaken.
Ik dacht in termen van Control Voltage In waar je nog wel eens als trucje een sinus van een synth in kon rossen.
Als je dan ruis gebruikt, trackt het niet... :D

Gelukt! Simpeler dan ik had gedacht... maar goed, kan nu de arpeggiator van mijn MonoPoly syncen met een MIDI-clock. Volgende stap: de PolySix syncen. Is wat lastiger, want de Poly is wat kieskeuriger met trigger-signalen.

Hmm, al gedacht de random stepgenerator te gebruiken? Weet niet of het past in het geluid wat je uit je Polysix wil halen, maar het proberen waard?

Back