Simpele MIDI-sequencer

kupfer_m

Stamgast
Hallo,

M'n eerste post hier...

Ik ben op zoek naar een eenvoudig MIDI-sequencer programma, zonder audio-mogelijkheden.
Hiermee wil ik : Midi-clock sturen naar Reason en m'n CS1x en Darkwave XP2 van nootjes voorzien.
Dit alles met een PIII-750MHz laptopke, daarom een "eenvoudige sequencer".
Zou Cubasis VST5 hiervoor geschikt zijn ?
Een freeware progje zou natuurlijk nog beter zijn ;)

Thanks,
Jim

Hellow..

Ik weet niet precies wat je zoekt, maar over leuke freeware sequencers gesproken,
meen ik mij nog te herinneren dat ik ergens een versie van Logic Audio heb, die gratis is !

Het ondersteunt wel audio, maar niet met asio of vst...just plain audio.
Midi is ook volop aanwezig, en aangezien je toch alleen maar naar midi op zoek bent denk
ik dat dat wel iets voor je is. Volgens mij is het versie 4,8..een cutdown versie van de grotere
sequencer (voor pc)..

Ik zal het even voor je opzoeken, misschien kun je er wel iets mee.

Greetz

PIII-750. Daar is toch helemaal niks mis mee. Daar zullen de meeste programma's prima opdraaien.
Zelfs op een PII of 486 kan je nog prima sequencen.

Origineel geplaatst door sander
PIII-750. Daar is toch helemaal niks mis mee. Daar zullen de meeste programma's prima opdraaien.
Zelfs op een PII of 486 kan je nog prima sequencen.

Of een 4 (!) MHz MSX... Volslagen onzin, die Mega en Gigahertzen... maar goed, wel een leuke site, kan er even geen wegwijs uit worden, maar wederom een goeie plek om af en toe rond te hangen...

Hoi,

Het liefst een programma met enkel een goede MIDI-sequencer, alles wat audio is zou ik in Reason willen doen.
Anders kan ik ook nog altijd Cubasis VST 5 kopen (is trouwens niet zo duur).

Groeten
K.

Is traction iets voor jou? Vrij simpel maar er zit wel audio in.Volgens mij was ie een tijdje geleden gewoon gratis (legaal) te downloaden,is ook een draadje over ergens.
suc6

Yep,

dat Traction-draadje heb ik gelezen.
In een vd posts staat dat Traction geen midi-clock uitstuurt, dus niet geschikt.
Is trouwens niet gratis meer (actie afgelopen in december)

K.

zoek een oude Cakewalk versie, van vòòr de Pro Audio varianten (v3 was geloof ik de laatste?). geen idee of het op een moderne windows zou draaien (is oorspronkelijk voor windows 3.11), maar ik vind dit tot op vandaag nog de fijnste MIDI-sequencer voor op de pc.

op ebay kun je best veel 'vintage' software kopen, voor een appel en ei. ga maar kijken.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door snitch
zoek een oude Cakewalk versie, van vòòr de Pro Audio varianten (v3 was geloof ik de laatste?). geen idee of het op een moderne windows zou draaien (is oorspronkelijk voor windows 3.11), maar ik vind dit tot op vandaag nog de fijnste MIDI-sequencer voor op de pc.

op ebay kun je best veel 'vintage' software kopen, voor een appel en ei. ga maar kijken.

Interessant... Heeft iemand nog zoiets te koop? Of te geef...?! Ik heb m'n oude PC weer opnieuw van Windows '98 SE voorzien (XP trok 'ie net niet...), en zoek een goed sequence-progje om m'n sampler mee aan te sturen.

Back