MIDI vertraging(?) probleem!

Midi clock/mtc genereren is een precies werkje.
Mede omdat midi een relatief traag protocol is.

Dus als je zelfs een hardware bak gebruikt om midi clock te genereren kan daar net genoeg speling in zitten wat niet handig is. Maar misschien dat die MFB502 een bugje heeft.

Het voordeel van een computer als masterclock (en clock alleen) is dat je daar alles aan elkaar zou moeten kunnen syncen en met een midex dit op de nanoseconde strak is. Daar kan dus geen hardware sequencer tegenop.

Maar als je MFB502 op geen enkele clock strak loopt van meerdere bronnen zou ik toch sterk gaan denken dat er iets niet helemaal goed is met dat ding.

Okay.
Maar bij mij is dus het probleem dat ie wel goed meeloopt, afgezien van de te late start waardoor ik de rest moet clockshiften.
Hij loopt dus strak mee, ik heb niet de ervaring dat ie steeds meer eruit gaat lopen, zoals de topicstarter volgens mij wel.
Alleen hij ontvangt dus het start teken te laat. In mijn geval. Of eigenlijk: hij ontvangt het gewoon totaal niet. En ik weet bijnea 100% zeker dat ik alles geprobeerd heb en alles goed was geconfigureerd en ingeplugd. Na bijna 20 jaar midi mag dat ook wel 's. :L

Nouja. Deze gaat terug, zoveel is zeker! Heel jammer. Het is echt een heel lief dingetje. Ik heb nog overwogen 'm dan maar alleen als speledingetje te houden voor op vakanties en ik heb 'm ook nog ff getriggerd over midi, dat gaat vlekkenloos. Ik moet zeggen; het hele spectrum van beats gaat erop vooruit, zeker weten, zo langs een ER-1 gelegd.
Maar toch.

Origineel geplaatst door dob

Ik ga ook niet nog mailen denk ik naar MFB, want ik had die vorige vraag ook al gemaild (van jou) 2 weken geleden en nog steeds geen reactie. Ik ga ook de MFB synth dan maar cancellen.
Het was ook allemaal te mooi om waar te zijn.
Of herken je dit probleem en is dit een instelling ofzo? Ik heb ook gemerkt dat in "recording" mode idd. af en toe een kick kan wegvallen, maar dat heeft te maken geloof ik met dat je in recording mode zit en de decay te lang is... tenminste ik had wat dingen veranderd, die 2 kan ik me nog herinneren, en toen deed ie het normaal. [/B]

Ik heb ondertussen ook al een mailtje gestuurd waarin ik alles uitgebreid heb uitgelegd...
Ik kreeg het volgende uitgebreide en informatieve antwoord terug:

Hello Wouter,

it s possible, that the Tempo potentiometer is aktiv too.

Gruss Manfred Fricke

Maargoed, maakt niet uit,.. dat is toch niet het geval lijkt me..
Ik heb ook nog eens heel goed geluisterd op een heel laag bpm, en het blijkt dat mijn MFB niet achter maar iets VOOR loopt!! (kan dit logisch gezien wel??) :confused:

De kick valt voor zover ik gehoord heb niet soms weg, in z'n eigen sequencer dan... Als ik 'em trigger met m'n electribe dan valt ie soms wel weg...

Hij bedoelt shift+start/pauzeknop (RTFM), dan begint ie weer vooraan, en als je dat goed time'd loopt ie goed.

Ok dan! Dit kende ik eigenlijk wel maar helemaal niet aangedacht, of dat het zo heette..
Dit is wel beter, nu kan ik 'em, dus eindelijk goed laten syncen. :okdan:

Hij gaat trouwens niet langzaam achter lopen, dit doet m'n AN200 wel.

Origineel geplaatst door koediman
net ff dat kastje bekeken en het ziet er toch leuk uit... als je nou niet de interne sequencer gebruikt, heb je dan nog vertraging op de interne geluiden als je ze via een ander apparaat aanstuurt?

enne... ik heb al een gemodde 606, heeft het dan zin om dit kastje aan te schaffen of lijkt heefttie een beetje hetzelfde karakter qua sound?... zou eigenlijk wel een leuk analoog drumdoosje erbij willen maar het moet natuurlijk niet teveel van hetzelfde zijn.

Zoals dob hierboven ook al zei gaat dit gewoon goed, geen vertraging dus! Ik had alleen dus wel dat de kick dan soms overgeslagen wordt/wegvalt...

Verder lijkt ie misschien wel wat op de 606, maar hij heeft toch wel een eigen karaktertje!

En het is waar; hij is zooooooo lief.. :)

Nu reageert ie gewoon niet meer op midi start!!!!! En hij staat echt wel op external clock wat de eigen seq. start ook niet in deze modus. Ik heb de electribe ervoor gehangen, de evolver, maakt 'm niks uit; meneer start niet meer. :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

Gaat dus retour afzender. De knopjes zijn ook... beetje brakkig. Niet dat ze het niet doen, maar echte finetuning is er niet bij....
En dat is wel dood en doodzonde, want geluid is toppie, en het formaat helemaal, past bijna in je broekzak.... vind 'm ontzettend lief. Kan zo ook je walkmanplugje in.... verdorie waarom doet ie het gewoon niet!
pocket-808. Of moet ik zeggen: pokke.
[/B]

Ja, dat ie nu niet meer start is wel heel vervelend. Heel ff dacht ik dat de mijne ook niet meer opnieuw wou starten en schrok me rot..., maar ik drukte blijkbaar op de verkeerde knop want daarna deed ie het gewoon weer.. vaag...

Ook nog iets raars, de eerste paar keren dat ik de electribe dus clockshifte bleef de MFB gewoon lopen zegmaar... maar nu springt de MFB ook terug naar het begin. Om vervolgens wel perfect synchroon te lopen.. ik heb 'em ondertussen wel een keer uit en aan gezet... en ook fftjes in gewone interne clock mode gezet... misschien dat het daar aan ligt (weet nog niet de fijne kneepjes van midi hehe)

Maargoed, ik ben nu wel blij dat ie in iedergeval nu goed synchroon loopt... :)

Origineel geplaatst door smokmostus

Ook nog iets raars, de eerste paar keren dat ik de electribe dus clockshifte bleef de MFB gewoon lopen zegmaar... maar nu springt de MFB ook terug naar het begin. Om vervolgens wel perfect synchroon te lopen.. ik heb 'em ondertussen wel een keer uit en aan gezet... en ook fftjes in gewone interne clock mode gezet... misschien dat het daar aan ligt (weet nog niet de fijne kneepjes van midi hehe)

Maargoed, ik ben nu wel blij dat ie in iedergeval nu goed synchroon loopt... :)

Het blijft een gerotzooi ermee, en daar heb ik geen zin in, ik heb wel wat beters te doen :W

20 jaar geleden liep alles wat je midi op elkaar in plugde gewoon retestrak met elkaar.
Wat is er gebeurd... bezuinigingen?! Winstmarges opschroeven, cheapere IC's...?! Zoiets?!
De Electribe en Evolver sync'en ook al niet 100%... qua starten dan. Moet ook constant clockshiften. (is dat woord in deze thread ontstaan trouwens?)

Origineel geplaatst door smokmostus
Zoals dob hierboven ook al zei gaat dit gewoon goed, geen vertraging dus! Ik had alleen dus wel dat de kick dan soms overgeslagen wordt/wegvalt...

Verder lijkt ie misschien wel wat op de 606, maar hij heeft toch wel een eigen karaktertje!

En het is waar; hij is zooooooo lief.. :)

Daar had ik geen last van.... wegvallen v. geluiden met miditriggering. Dat werkte bij mij dan weer wel gewoon vlekkeloos. Let wel trouwens; Koediman heeft het over een GEMODDE 606. Die heeft denk ik toch een heel vergelijkbaar karakter... het deed me ook denken aan m'n eigen ex-gemodde CR-8000.

Trouwens groot het op voor Thomann.....

Ik mag het ding terugsturen, zij betalen in dit geval de verzending terug (omdat het ding niet functioneert, denk ik), en m'n geld terugkrijgen is een optie. (naast besteding aan andere gear bij Thomann)

Krijg nou tieten.

Ik was aan het muzieken, ik denk ach ik heb 'm nog niet weggestuurd ik zet 'm nog 1 avondje aan om wat geluiden te triggeren, en wat doet meneer de MFB 502: hij sync't als een tiet. Midi start of midi stop; you name it, hij doet het gewoon.
Wel ff shift+play/pauze op de Electribe, de eerste start gaat altijd fout, en dan is ie strak.

De Electribe is nu de master, de Evolver hangt eraan, en daarachter de MFB-502. En nou vind ie het prima.

Wat ook te gek is is noten triggeren met de stepseq. van de Evolver. Voor tommetjes in rare (funky) 3/4 loopjes enzo.

Dus misschien blijft ie toch hier..... ff overdenken!
Als ie nou een aantal dagen kuurloos opereert...

Kijk eens aan, das goed om te horen!!
Het is gewoon nog een klein drumcomputertje wat het ff'tjes moest leren hehe! :walker:

Wel ff shift+play/pauze op de Electribe, de eerste start gaat altijd fout, en dan is ie strak.

Bij mij dus precies het zelfde^^, geen probleem dus!:)

Hey dob,
Heb je die mfb nog en zo ja: bevalt hij nog en loopt hij nog een beetje in sync?

Krijg nou tieten.

Ik was aan het muzieken, ik denk ach ik heb 'm nog niet weggestuurd ik zet 'm nog 1 avondje aan om wat geluiden te triggeren, en wat doet meneer de MFB 502: hij sync't als een tiet. Midi start of midi stop; you name it, hij doet het gewoon.

De Electribe is nu de master, de Evolver hangt eraan, en daarachter de MFB-502. En nou vind ie het prima.

Wat ook te gek is is noten triggeren met de stepseq. van de Evolver. Voor tommetjes in rare (funky) 3/4 loopjes enzo.

Dus misschien blijft ie toch hier..... ff overdenken!
Als ie nou een aantal dagen kuurloos opereert...

Back