Yamaha Motif 7 Leslie

XkeesX

Nieuwkomer
Hallo, de eerste keer voor mij op een forum. Ik heb een motif 7 van yamaha en mijn vraag is hoe ik een leslie kan toe passen op bepaalede sounds. Ik kan geen leslie effect vinden in de effecten banken,maar bij sommige performances zijn ze wel hoorbaar. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Vriendeljijke groeten
Kees

Voor een uitgebreide uitleg van alle effecten die in de MOTIF gebakken zitten en hoe die te gebruiken
klik hier

check ook de site www.motifator.com plus het forum daar is ook handig mocht je nog meer over alles in/uit/onder/boven/naast/tussen de MOTIF wil weten
:mega:

Re: Yamaha Motif 7 Leslie

Origineel geplaatst door XkeesX
Ik kan geen leslie effect vinden in de effecten banken,maar bij sommige performances zijn ze wel hoorbaar. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Yamaha gebruikt de naam Rotary Speaker i.p.v. Leslie. In je Motif zijn er verschillende effects die daarvan gebruik maken waaronder: (je vindt deze terug onder de MOD effect categorie)

Rotary Speaker (Rotary Sp1)
Distortion+Rotary Speaker (Dist+RotSp1)
Overdrive+Rotary Speaker (Odrv+RotSp)
Amp Sim.+Rotary Speaker (Amp +RotSp1)
2way Rotary Speaker (Rotary Sp2)
Distortion+2way Rotary Speaker (Dist+RotSp2)
Overdrive+2way Rotary Speaker (Odrv+RotSp2)
Amp Sim.+2way Rotary Speaker (Amp +RotSp2)
Dual Rotor Speaker1 (Dual RotSp 1)
Dual Rotor Speaker2 (Dual RotSp 2)
Dual Rotor Speaker3 (Dual RotSp 3)

Elk effect kan natuurlijk ook nog uitgebreid aangepast worden via de parameters van elk effect. In de Data List kan je deze parameters en hun betekenis terugvinden.

Re: Re: Yamaha Motif 7 Leslie

Re: Re: Yamaha Motif 7 Leslie

Origineel geplaatst door Hover
Yamaha gebruikt de naam Rotary Speaker i.p.v. Leslie.

Leslie is een gedeponeerd merk, vandaar.

Hoewel ik een groot Yamahafan ben

Hoewel ik een groot Yamahafan ben

en al twee Motifs heb gehad ben ik toch nog het meest onder de indruk van de Hughes & Kettner Rotosphere.
Je hebt dan een echte buizenvoorversterker en de nodige voetschakelaars in een compact geheel.
Maar je zult waarschijnlijk het beste uit je Yamaha willen halen en geen extern pedaaltje willen, denk ik zo.
Wil je het echte werk koop dan een Hammond met een Leslie:duivels:

Whooow, wat een reacties! Thanks!!!

Ik denk dat ik er nu wel uit kom. ik moet de goede rotarie effecten zien te vinden.
Hier ga ik mee aan het werk!
Verder ben ik ook in het bezit van een Hammond XB2, lekker ding trouwens voor op de buhne....

Bij deze nogmaals bedankt. en ik ga er vanavond is eventjes in duiken!

Vriendelijke groeten

Kees

Na wat uurtjes spitten vanavond ben ik er achter gekomen dat iik het rotarie effect alleen in de voice mode kan gebruiken, das wel pech hebben want ik heb al mijn presets voor mijn band in de performanche mode gemaakt. Heeft iemand nog suggesties voor mij om mijn sounds in de presets toch te voorzien van een rotarie effect?

Vriendelijke groeten
Kees

Na wat uurtjes spitten vanavond ben ik er achter gekomen dat iik het rotarie effect alleen in de voice mode kan gebruiken, das wel pech hebben want ik heb al mijn presets voor mijn band in de performanche mode gemaakt. Heeft iemand nog suggesties voor mij om mijn sounds in de presets toch te voorzien van een rotarie effect?
Het Rotary effect is ook beschikbaar als een Insertion Effect in Performance en zelfs in Pattern en Song Mode. Als dat geen goed nieuws is.

Nu het minder goede nieuws. In een Performance kan slechts 1 Part gebruik maken van de Dual Insertion Effects. Als je slechts 1 Part in een Performance gebruikt dan is het Part identiek aan de Voice in Voice Mode. Zodra je meerdere Parts in een Performance combineert moet jij bepalen welk Part gebruik kan maken van de Dual Insertion Effects. Je kan dus best de Dual Insertion Effects reserveren voor het belangrijkste Part.

Nu het betere nieuws. Motif heeft naast de 2 System Effects (Chorus en Reverb) nog een derde System Effect: Variation Effect. Het is ook een globaal effect maar hier kan je dus zelf kiezen welk effect er precies moet worden gebruikt. Kijk hiervoor best in de Data List waar je een volledige lijst kan terugvinden. Deze lijst toont je o.a. welke effecten er als Variation Effect kunnen gebruikt worden. De MOD Effecten (waaronder Rotary) kan je niet als Variation Effect instellen. In jouw voorbeeld kan je dan best de Dual Insertion Effects voor het Part reserveren dat een Rotary Effect nodig heeft, voor de andere Parts kan je dan individueel bepalen of ze gebruik maken van het Variation Effect.

Je moet je zeker vertrouwd maken met de verschillende Modi en hun relatie tot de effect blokken van je Motif. In de handleiding vind je hiervoor schema's die duidelijk illustreren hoe de effecten in iedere Modus kunnen gebruikt worden. Op de afbeelding zie je 4 Parts in een Performance waar bij Part 1 InsEF op ON staat. Hier bepaal je dus welk Part gebruik kan maken van de Dual Insertion Effects.

Attachments

• part.jpg
    part.jpg
    22,4 KB · Bekeken: 74
Dank je wel voor dit duidelijke antwoord!!
Ik weet nu hoe het in elkaar steekt allemaal.
Ik ga hiermee aan de slag,maar heb nog wel een vraagje,
kan ik met een foot switch het rotary effect aan en uit zetten?

Groeten, Kees:)

Ik heb nog wel een H&K Rotosphere in de aanbieding voor de liefhebber. Kan je wel eenvoudig met je voeten bedienen (fast/slow/stop/bypass)

kan ik met een foot switch het rotary effect aan en uit zetten?
Groeten, Kees:)

Ik denk zo:
In Voice mode, druk op ''edit". Kies "ctl set" tab. Vervolgens
kun je bij een van de sets (1 t/m 6) de volgende waarden invullen:
Source: FC 1 (foot controller 1)
Dest: EF2: EfSpCtl (aangenomen dat je insert2 de leslie hebt zitten)
Depth: +30 (de hoeveelheid verandering die je wilt hebben).

Back