Dr moet me iets van het hart...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

C738

Meubilair
Beste mede synthforummers,

Er moet me even iets van het hart.
Het is nogal persoonlijk en het kost me ook veel moeite om dit te typen.

Sinds een jaar ofzo heb ik een gevoel, wat ik eerst probeerde weg te drukken, maar ik kan het niet langer negeren. Ik heb me altijd al anders gevoeld dan andere forumleden. Als ik op een meeting ben, en we staan met een paar lui bij wat synths te checken, dan voel ik me toch nog een vreemde eend in de bijt.

Begrijp me niet verkeerd, het gevoel is ergens zo vertrouwd maar het voelt zo fout. Ik zit dr echt mee. :(

Maar voor iedereen komt het moment dat hij of zij voor spiegel moet gaan staan, zichzelf recht in de ogen moet kijken en hardop tegenzichzelf moet zeggen waar het op staat.

Dus... (het kost me behoorlijk wat moeite) maar ik zal er openlijk voor uitkomen:

"Ik vind software een stuk beter klinken hardware!"

-C-

;)

Re: Dr moet me iets van het hart...

Origineel geplaatst door C738
....
Als ik op een meeting ben, en we staan met een paar lui bij wat synths te checken, dan voel ik me toch nog een vreemde eend in de bijt.
......
Ik zit dr echt mee. :(
.....
Dus... (het kost me behoorlijk wat moeite) maar ik zal er openlijk voor uitkomen:

Ik denk dat je niet de enige bent die software beter vindt klinken als hardware. Alleen veel mensen durven er niet voor uit te komen denk ik. Veel is ook een emotie kwestie (check sommige van de 'testjes' maar waarin hardware versus software sounds vergeleken worden, daar zit ook praktisch iedereen mis, op een paar uitzonderingen na dan.)

Dus niet mee zitten ;)

en wie weet, misschien zitten we over 5 jaar wel allemaal te posten op een www.softsynth.nl forum :D

Best

-C-
;)

Misschien dan toch tijd voor een afspraak met de oorarts...

-C-

;)
Ik vind het soms ook beter klinken, maar niet mooier.

C738: Het doet met goed te zien dat je emotionele vorderingen maakt in je leven. Het is niets om je voor te schamen. Mensen maken in hun leven een ontwikkeling door.

- In de jeugd leert men van zijn ouders en neemt men over het algemeen elke informatie die deze verstrekken als waar aan.

- Daarna volgt de puberteit. Dit is een periode van verzet en extreme standpunten. Mensen zijn op zoek naar een eigen identiteit en doen dit middels het verkennen van grenzen. Het is in deze context dan ook volstrekt begrijpbaar dat je een extreem standpunt als "software klinkt beter dan hardware" inneemt.

- De periode die na de puberteit volgt noemt men de jong-volwassenheid of volwassenheid. In deze periode komen mensen er achter dat hun extreme standpunten in de meeste situaties niet de beste standpunten zijn. Men komt erachter dat de beste oplossing of de meest vruchtbare standpunten vaak gematigde standpunten zijn.

Dit in het echterhoofd houdend zou het me niets verbazen als al je over een paar jaar de wereld van de hardware weer zal kunnen waarderen. Ik verwacht dat je je meest ideale setup (voor zover die bestaat) als een combinatie van hardware en software zal gaan zien.

:mega:

Software is sfeerloos en heeft geen mooie behuizing en knoppen...

Origineel geplaatst door Bass
Software is sfeerloos en heeft geen mooie behuizing en knoppen...

emotie dus :)
maar goed, dat is inderdaad een niet onbelangrijke factor van het muziek maken

Tijd voor een softsynthforum?

Maar deze verkapte soft vs hard discussie is niet bijster orgineel C.
De manier waarop je het aanzwengelt wel. ;)

Hay

nou je mag zeggen wat je denkt en denken wat je zegt

ik volg die pluginontwikkelingen ook niet, dus weet het niet goed meer

als je maar lol hebt met je soft of hardware

als je nog hardware overhebt wil ik uw er wel vanaf helpen:D

veel plezier met muziekmaken

8D

www.kansloosrellenoveruitgekauwdeonderwerpen.nl (soms doet de link het niet, gewoon blijven proberen!)

Mmzz... zo, kom maar op met de gebruikelijke 3 pagina's over- en weer gooien van dezelfde argumenten... :gaap:

Wat heb je nog meer in petto, C?
Mijn suggesties:

-Cubase (Logic, Tracktion, Notepad...) klinkt beter dan Protools
-Analoog vs. Digitaal
-TB303 vs. klonen
-MP3 vs. CD
-Trance vs. Muziek
-Amiga vs. Atari
-Drugs vs. Vitaminen
-Volvo vs. afgetrapte Golf Diesel

... bring it on! :eureka:

Origineel geplaatst door fuse
Tijd voor een softsynthforum?

Maar deze verkapte soft vs hard discussie is niet bijster orgineel C.
De manier waarop je het aanzwengelt wel. ;)

Fuck... betrapt...

-C-

Origineel geplaatst door Hanz
www.kansloosrellenoveruitgekauwdeonderwerpen.nl (soms doet de link het niet, gewoon blijven proberen!)

Mmzz... zo, kom maar op met de gebruikelijke 3 pagina's over- en weer gooien van dezelfde argumenten... :gaap:

Wat heb je nog meer in petto, C?
Mijn suggesties:

-Cubase (Logic, Tracktion, Notepad...) klinkt beter dan Protools
-Analoog vs. Digitaal
-TB303 vs. klonen
-MP3 vs. CD
-Trance vs. Muziek
-Amiga vs. Atari
-Drugs vs. Vitaminen

... bring it on! :eureka:

Ik zit eigenlijk te denken aan de grote Moderators vs twijfelende verkopers thread

-C-

waarom niet een site :

ikstapoveropsoftwareendoemijnhardwarevooreenheelzachtprijsjeweg.nl ??

Origineel geplaatst door Hanz

Dat is hetzelfde als hard vs software: aan afgetrapte Golf Diesel rammelt leuker als je hem door elkaar schudt dan een Volvo.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back