x0xb0x - 303 kloon

Ik heb het volgende gevonden voor de overdrive: http://forums.ladyada.net/viewtopic.php?t=4584&sid=3ba8ab4ba013b037fc5ff76b1bdfee13
post van Sat Jan 19, 2008 4:55 am

Verder zoek ik iemand die weet hoe ik het beste en betaalbaar een 2e frontplaat kan laten maken zonder opdruk. Zelf aan de gang met acryl/polystyreen plaat, boormachine en dremel schiet niet op als je het netjes wilt doen. Ben daar de afgelopen dag mee bezig geweest en dat wordt hem zeker niet.

yay, ben eindelijk gemaild dat ik er een kan bestellen,
nadat ik me 7 augustus vorig jaar had ingeschreven!

de 9de run alweer, misschien heb ik wel een 909 erbij ;)

nu hopen dat ik em zonder enkele ervaring in elkaar krijg :o::o::o:

Heb ook bericht gekregen, maar omdat ik dacht dat er geen runs meer zouden komen had ik inmiddels zelf alle onderdelen bij elkaar gezocht een een x0xb0x gebouwd. Ik laat deze run dus aan me voorbij gaan.

Ik heb het volgende gevonden voor de overdrive: http://forums.ladyada.net/viewtopic.php?t=4584&sid=3ba8ab4ba013b037fc5ff76b1bdfee13
post van Sat Jan 19, 2008 4:55 am
.

Ik heb totaal geen verstand van solderen en of het in elkaar zetten van x0xb0xen, maar wel van het geluid dat ie voort zou moeten brengen en dit klopt bij mijn x0xb0x niet

Bij mijn x0xb0x klinkt de saw bijna hetzelfde als de square, het lijkt alsof de square is opgebouwd uit gestapelde saws. Het geluid phased zelfs.

De x0xb0x van mijn broer klinkt ook niet goed, zelfde probleem. Op dat x0xb0x forum staat dat dit probleem komt door de overdrive-mod. Dit kan kloppen, x0xb0x van mij en die van mijn broer hebben een overdrive mod. Heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst gewijzigd:
Heb ook bericht gekregen, maar omdat ik dacht dat er geen runs meer zouden komen had ik inmiddels zelf alle onderdelen bij elkaar gezocht een een x0xb0x gebouwd. Ik laat deze run dus aan me voorbij gaan.

ah zonde, misschien kan je er iemand mee blij maken :)

ik zag in wat oude topics over de x0xb0x dat jij weinig tot geen ervaring had
met solderen etc., in hoeverre is dit goed uitgepakt?
ik ben namelijk bang dat ik misschien zon ding doorbrand met een hete soldeerpunt of dat ik te dikke druppels krijg en het niet goed kan wegkrijgen..

heb je nog tips? ook wat betreft apparatuur? waar kan ik bijvoorbeeld
goede desoldeerbouten en multimeters kan halen?

:mega:

ah zonde, misschien kan je er iemand mee blij maken :)

ik zag in wat oude topics over de x0xb0x dat jij weinig tot geen ervaring had
met solderen etc., in hoeverre is dit goed uitgepakt?
ik ben namelijk bang dat ik misschien zon ding doorbrand met een hete soldeerpunt of dat ik te dikke druppels krijg en het niet goed kan wegkrijgen..

heb je nog tips? ook wat betreft apparatuur? waar kan ik bijvoorbeeld
goede desoldeerbouten en multimeters kan halen?

:mega:

best een uitdagend project als je geen enkele electronica ervaring hebt! zeker als je de x0xb0x wil calibreren is een scoop wel erg handig en als je wil gaan solderen wil je iig géén DEsoldeerbout hebben maar een soldeerbout. en een goede multimeter is ook wel handig.
ikzelf ben van "koop gelijk iets fatsoenlijks" maar om als noob gelijk een fluke scoop + multimeter en weller soldeerstation aan te schaffen is misschien ook wat overdreven. kijk eens bij je lokale electronica zaak of conrad

succes iig, mocht je iets willen weten dan roep maar ik heb er al behoorlijk wat in elkaar gezet.

best een uitdagend project als je geen enkele electronica ervaring hebt! zeker als je de x0xb0x wil calibreren is een scoop wel erg handig en als je wil gaan solderen wil je iig géén DEsoldeerbout hebben maar een soldeerbout. en een goede multimeter is ook wel handig.
ikzelf ben van "koop gelijk iets fatsoenlijks" maar om als noob gelijk een fluke scoop + multimeter en weller soldeerstation aan te schaffen is misschien ook wat overdreven. kijk eens bij je lokale electronica zaak of conrad

succes iig, mocht je iets willen weten dan roep maar ik heb er al behoorlijk wat in elkaar gezet.

nuja ik kan wel circuit benden maargoed dat is vrij simpel op mijn niveau :P

wat betreft de-/soldeerbouten, dat wist ik ook wel maar ik neem aan dat ik, zeker als beginner, ook n desoldeerbout moet hebben.

qua oscilloscoop is er ook software toch?
kan ik dat softwarematig checken?

je zegt dat het onverstandig is het beste aan middelen aan te schaffen, wat ik wel snap, maar met matige apparatuur heb je toch een grotere kans het te verpesten?

cheers! :biertje:

nuja ik kan wel circuit benden maargoed dat is vrij simpel op mijn niveau :P

wat betreft de-/soldeerbouten, dat wist ik ook wel maar ik neem aan dat ik, zeker als beginner, ook n desoldeerbout moet hebben.

qua oscilloscoop is er ook software toch?
kan ik dat softwarematig checken?

je zegt dat het onverstandig is het beste aan middelen aan te schaffen, wat ik wel snap, maar met matige apparatuur heb je toch een grotere kans het te verpesten?

cheers! :biertje:

ik zeg niet dat het onverstandig is om goeie dingen aan te schaffen. ik zeg juist het tegenovergestelde! ik kan me alleen voorstellen dat als je net wil beginnen met een project je niet de duurste meetapparatuur gaat aanschaffen.
wat betreft die software scoop kan ik je niet adviseren omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. hierin zijn ongetwijfelt ook goeie en minder goeie maar of zo'n "audio" scoop die je soms met geluidsprogramma's meegeleverd krijgt echt betrouwbaar zijn, weet ik niet.
en ipv een desoldeerbout te kopen zou je ook eens kunnen kijken naar een tinzuiger of gewoon soldeer litze.

een goede soldeerbout, een Weller of Ersa 30 watt bijvoorbeeld. kost een paar tientjes. een flinke rol kwaliteit soldeertin, geen desoldeerbout, maar een desoldeerpomp (koop een metalen, niet de allergoedkoopste). een goede multimeter is heel handig, ik heb zelf een Voltcraft (prima, maar een HP of Fluke is natuurlijk een stuk beter en preciezer)

verder een opgeruimde werkplek, veel licht en geduld helpen enorm :)

Heb ook bericht gekregen, maar omdat ik dacht dat er geen runs meer zouden komen had ik inmiddels zelf alle onderdelen bij elkaar gezocht een een x0xb0x gebouwd.

ik zeg: repsect !
ennuh,..... plaatje !

Als je condensators moet solderen kan je beter ook een weller 15 wat boutje kopen. Want je verbrand heel snel je condensators(kunnen geloof ik maar 70graden hebben)

Als je condensators moet solderen kan je beter ook een weller 15 wat boutje kopen. Want je verbrand heel snel je condensators(kunnen geloof ik maar 70graden hebben)

Onzin! Een oven blijft ook niet op 70 graden.

hoe heter de soldeerbout, hoe korter je de bout hoeft te gebruiken om het soldeer te laten vloeien. de hitte zou je eventueel ook nog af kunnen leiden met een tangetje.

ik zeg: repsect !
ennuh,..... plaatje !

Nou vooruit dan maar *D

Attachments

• IMG_2285.JPG
    IMG_2285.JPG
    97,3 KB · Bekeken: 92
  • IMG_2286.JPG
    IMG_2286.JPG
    79,1 KB · Bekeken: 93
  • IMG_2287.JPG
    IMG_2287.JPG
    80 KB · Bekeken: 93
  • IMG_2288.JPG
    IMG_2288.JPG
    79,6 KB · Bekeken: 90
rene, hoe heb je die toplaag gedaan? Foto papier printen ?
En hoe heb je die ronde gaatjes eruit gehaald ?

Nee, ik heb het niet via de printer gedaan op fotopapier.

Ik zag deze toplaag op deze site: http://nuxx.net/wiki/x0xb0x
Ik heb contact opgenomen met de ontwerper van dit paneel, omdat ik hem erg mooi vind. Hij gaf me wat adobe illustrator bestanden zodat ik ze zelf kon laten maken.
De toplaag is een sticker van heel mooi slijtvast stevig materiaal. Mooi mat ook.

Hij gaf me echter ook aan dat hij zelf ooit een paar jaar geleden een groupbuy had georganiseerd.
Hij vertelde me dat hij toevallig nog 1 sticker over had van die groupbuy. Was echt de allerlaatse. Ik kon hem kopen voor $5. Geen geld natuurlijk. Paar dollar verzendkosten erbij, maar dat was het dan wel.

Kortom: Gewoon een sticker met gaatjes en alles er al in. Ik heb gewoon mazzel gehad. En de ontwerper is echt een hele aardige kerel die me graag wilde helpen. (Steve Vigneau)

Omdat ik zelf de onderdelen bij elkaar gezocht heb, heb ik ook zo'n rood knopje gekocht en de twee grote knoppen vervangen door een mooiere soort. De mijne is identiek aan die op die website hierboven. Als ik heel eerlijk ben vind ik de mijne zelfs nog ietsje mooier, want ik heb zwarte schroefjes gebruikt (die overigens verdomd lastig te vinden waren met de juiste schroefdraad en lengte).

DE achterkant staat niet op de foto, maar die is ook zwart gemaakt. Verder heb ik een aantal mods en een aan/uit knop in de achterkant gemonteerd.
Ik wilde ook overdrive/distortion, maar ik heb vrij veel negatieve verhalen gehoord hier over de overdrive mod. Ik heb er voor 69 euro dus een Boss OS2 overdrive distorion effect naast gezet. Niet zo heel erg duur en klinkt echt super vet nu.

Overigens is de site van Steve sowieso wel interessant om even te lezen, want hij geeft een aantal handige tips om de x0xb0x te verbeten. Niet alleen over de keuze van de transistors (wat inmiddels wel redelijk bekend is bij iedereen denk ik), maar ook een handige tip om een midi probleem te fixen.

Laatst gewijzigd:
zo ! goeie deal :mega:

Ik vind die sheet ook wel koel, alleen wil hem iets anders. Ik heb die bestanden ook ergens gevonden en heb een zwart witte (grijs) ervan gemaakt zonder logo. Lijkt mij iets mooier in combi met alu (moogachtige) knoppen. Maargoed, dat is al een 2 jarenplan ....

Ach, ik had gewoon mazzel met die sticker. Als ik zelf had moeten gaan klooien met een stanleymes of zo om die gaten te moeten maken had ik dat denk ik niet gedaan. Ben daar absoluut niet handig in. Dat solderen gaat allemaal wel, maar dat geknutsel met papier en zo zag ik totaal niet zitten.

Die adobe illustrator bestanden heb ik nog wel, en ik weet ook waar Steve Vigneu die stickers heeft laten maken. 1 sticker is ontzettend duur, maar meerdere stickers wordt heel snel goedkoper. Als er dus hier genoeg mensen zouden zijn voor een groupbuy zouden jullie net zo'n sticker kunnen laten maken. Ik heb ooit zelf eens geinformeerd wat zo'n sticker kost. Vond net het mailtje daarvan nog.

Quantity: 1 Price: $164.73 Production Time: 4 Days
Quantity: 5 Price: $272.01 Production Time: 4 Days
Quantity: 20 Price: $674.33 Production Time: 4 Days
Quantity: 50 Price: $1,297.55 Production Time: 4 Days
Quantity: 100 Price: $2,245.28 Production Time: 4 Days
Quantity: 250 Price: $5,307.89 Production Time: 4 Days
Quantity: 500 Price: $10,341.55 Production Time: 4 Days
Quantity: 1,000 Price: $20,551.70 Production Time: 4 Days

Vanaf 20 stickers wordt het redelijk interessant. Een dollar is ook geen euro natuurlijk.

Back